Pārvēršot vaļasprieku uzņēmējdarbībā, jādomā par to, vai gribēsies ar hobiju nodarboties diendienā, nopietnāk jāsāk rēķināt izmaksas un paša darba vērtību, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Nereti uzņēmējdarbības saknes meklējamas hobijā, jo apkārt skanošie ierosinājumi no darba brīvajā laikā aizrautīgai kūku cepējai vai svārku šuvējai sākt savu biznesu ir iedrošinoši. Taču pirms tam rūpīgi jāapdomā gan finanses, gan tas, vai vaļasprieks būs tikpat mīļš, ja tas tiks darīts augu dienu. Uzņēmējiem, kuri biznesā pārvērš savu vaļasprieku, ir liela priekšrocība – vismaz sākuma fāzē viņiem ir liela aizrautība, kas palīdz pārvarēt lielu daļu problēmu.
Ar citu pieredzi
«Nopietna interese par metālu man radās, jau studējot Latvijas Universitātē (LU). Taču visu laiku «projekts» dažādu iemeslu dēļ tika atlikts. Protams, viens nopietns iemesls tam bija finansiāli apsvērumi. Tā kā beidzu LU kā zīmēšanas un mājturības skolotāja un arī mans vīrs tajā laikā bija skolotājs, domāju, ka nebūtu bijis iespējams vienlaicīgi veidot ģimeni un uzturēt vaļasprieku. Tajā laikā izdarīju izvēli par labu ģimenei. Šobrīd, kad bērni jau gandrīz pieauguši, varu tam atļauties veltīt laiku un līdzekļus. Domāju, ka neko neesmu nokavējusi. Man ir daudz lielāka pieredze biznesā kā sievietei, un tas palīdz,» stāsta Anita Savicka, rotu zīmola Anita Sondore autore. Runājot par to, kā mainās attieksme, kad hobijs kļuvis par pastāvīgu ienākumu avotu, un vai tas iedvesmo tikpat ļoti kā iepriekš, A. Savicka teic, ka tas esot tikpat aizraujoši kā agrāk un varbūt pat vēl vairāk. «Taču, manuprāt, ir svarīgi atrast komandu, kas palīdz risināt biznesa lietas. Šobrīd strādāju pie šī jautājuma, jo vienam var pietrūkt resursu, spēka, laika un padoma,» viņa norāda.
Arī Inga Āriņa-Vilne, SIA Soira īpašniece, teic, ka sieru gatavošana Soira komandai joprojām ir liela un kaislīga aizraušanās, kas atsevišķos gadījumos pat var traucēt racionālu lēmumu pieņemšanā.
Visu rakstu Hobijs kļūst par biznesu lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.