Jau otro nedēļu SIA Getliņi Eko siltumnīcā tiek vākta jaunā tomātu raža. Veikalu plauktos tā nonāk uzreiz, bez uzglabāšanas noliktavās. Uzņēmuma vadība atzīst – cerības ir piepildījušās, jo raža esot laba un tomāti garšojot izcili.
Jūnijā tika prognozēts, ka 5,5 metrus augstajās siltumnīcās, kas ierīkotas vairāk nekā trīs tūkstošu kvadrātmetru lielā platībā, nedēļā varētu saražot četras tonnas tomātu, bet šobrīd skaidrs, ka to ir vairāk, raksta Latvijas Avīze. «Tomātus vācam divreiz nedēļā – pirmdienās un ceturtdienās – un kopā sanāk piecas sešas tonnas,» stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns.
I.Stirāns norāda – tomātu audzēšanai ir arī kāds papildu ieguvums: «Tas labums, ko dod jaunā siltumnīca, šajā karstajā laikā ir neatsverams – siltumnīca ir dzesētājs mūsu energoblokam, jo šādās vasarās problēmas sagādā to atdzesēšana.» Pirms kāda laika virmoja arī runas par to, ka Getliņiem būs problēmas ar izaudzētās ražas pārdošanu un tā varētu nonākt pat atkritumos. Tomēr tā nebūt neesot.
SIA LatBana Baltic ir pirmais uzņēmums, kas Getliņos augušos tomātus piegādā veikaliem. Pašlaik tie nopērkami lielveikalos Sky, Maxima, kā arī dažās citās tirdzniecības vietās Latvijā.
Uzņēmums nosūtījis tomātu paraugus arī uz Lietuvu un Igauniju. «Oranžais tomāts ir interesants, bet līdz šim diezgan dārgs produkts,» norāda SIA LatBana Baltic valdes loceklis Harijs Iliško. «Kad mazie piegādātāji spēja nodrošināt 100 – 200 kilogramu šā dārzeņa, tas maksāja aptuveni latu un cilvēki to nepirka. Getliņi, kas nedēļā spēj dot 4 – 5 tonnas šo tomātu, padara to pieejamāku pircējam.»
Bet uzņēmums Getliņi Eko meklēs arī citus tirgotājus. «No nākamās pirmdienas plānojam sludināt pieteikšanos uzņēmumiem, kas tos tālāk varētu realizēt veikalos. Kurš piedāvās augstāko cenu, tam atdosim. Pretendentus pašlaik apzinām elektroniski,» skaidro I. Stirāns.
Viņš gan piebilst, ka jau tagad lielie uzņēmumi esot neapmierināti, jo nav garantijas, ka pēc minētā principa viņiem oranžie tomāti būs pieejami visu laiku, lai nodrošinātu pastāvīgas piegādes veikalu tīkliem.
H.Iliško uzskata – ideja sludināt izsoles par Getliņu tomātu iepirkumu ir lemta neveiksmei un var sabojāt pamazām radušos veikalu tīklu interesi par šo produktu. Viņš atzīmē : «Sludinot izsoli, Getliņi sabojās tirgu un tas beigsies ar to, ka veikali šos tomātus vairs nepirks. Kāpēc? Pavisam vienkārši. Ja pēc katras izsoles mainīsies tomātu cena, kādu piegādātājs piedāvās veikalam, tirgotājs nebūs ieinteresēts ņemt preci, kuras cena nav prognozējama ilgtermiņā. Te nav Spānija vai Holande ar lielu tirgu, kur tā var darīt.»