Konkurence sabiedrisko attiecību nozarē ik gadu saasinās, katrs uzņēmums cenšas piedāvāt klientiem arvien plašāku pakalpojumu klāstu
Rezultātā savā starpā konkurē arī tie, kas iepriekš darbojās pilnīgi atšķirīgās jomās, to DB norāda sabiedrisko attiecību aģentūras SIA OPR (tirgū darbojas ar zīmolu Ogilvy), dibinātāja Maija Prozoroviča. SIA OPR apgrozījums pēdējos četros gados ir trīskāršojies, 2018. gadā sasniedzot 650,2 tūkstošus eiro. Tas uzņēmumam nodrošinājis vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Apgrozījuma un peļņas kāpumu SIA OPR plāno arī šogad.
Sākuši no nulles – M. Prozoroviča bijusi viena, bez komandas un klientiem, viņa atklāj, uzsverot, ka teju piecos gados, kopš aģentūras dibināšanas, uzņēmums ir strauji audzis un attīstījies. «Laika posmā no 2015. līdz 2018. gadam SIA OPR apgrozījums palielinājies par 437 tūkstošiem eiro, kas ir ļoti straujš lēciens. Izaugsmi lielā mērā veicināja pašu ambīcijas, kā arī vēlēšanās augt un sevi pierādīt, kā rezultātā esam izveidojuši veiksmīgu sadarbību gan ar klientiem, gan dažādu nozaru ekspertiem Baltijā un Eiropā. Mūsu prioritāte – mērķtiecīgi strādājam gan pie jaunu klientu piesaistes, gan attiecību stiprināšanas ar esošajiem. Tajā pašā laikā jāteic, ka attīstāmies ne tikai mēs, bet arī viss tirgus kopumā, kas nāk par labu, jo augam līdz ar tirgu,» pauž uzņēmuma dibinātāja, atzīmējot, ka 2018. gads nozarei ir bijis īpaši veiksmīgs, jo piedzīvoti dažādi būtiski notikumi, to vidū Latvijas valsts simtgade, vēlēšanas, kā arī citi.
«Pēdējos gados jūtam, ka konkurence saasinās. Jau labu laiku par sabiedrisko attiecību aģentūru konkurentiem kļuvuši arī tie uzņēmumi, kas agrāk specializējās nosacīti šaurās kategorijās. Šobrīd uzņēmumi cenšas saviem klientiem piedāvāt pilnu pakalpojumu spektru, tāpēc notiek sīva cīņa par katru klientu. Mēs kļūstam spēcīgāki un paplašināmies arvien jaunās nozarēs. Ja pietrūkst kādu zināšanu vai pieredzes, lai sasniegtu klienta mērķus, šos speciālistus piesaistām. Var teikt, ka jau sen vairs nepiedāvājam tikai un vienīgi sabiedrisko attiecību pakalpojumus, bet gan komunikācijas pakalpojumus kopumā,» atklāj M. Prozoroviča.
Šobrīd tirgū ir vismaz 20 spēcīgas aģentūras ar pieredzi un profesionāliem darbiniekiem. «Mēs rēķināmies ar šiem tirgus dalībniekiem un mācāmies arī no to pieredzes. Kopumā tirgus ir ļoti aktīvs. Firmas.lv dati liecina, ka lielāko aģentūru divdesmitnieka apgrozījums ir aptuveni 15,2 miljoni eiro. Par aktivitāti liecina arī Latvijas Komunikācijas asociācijas biedru skaits,» norāda uzņēmuma pārstāve.
Visu rakstu lasiet 26. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!