Nepieciešamības gadījumā Havas Group varētu iegādāties arī citus uzņēmumus Latvijā vai Baltijā, taču konkrēti darījumi pagaidām netiek plānoti.
To intervijā DB norāda Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos Alberto Kanteli (Alberto Canteli). Jau ziņots, ka pērnā gada nogalē Havas Group iegādājās mārketinga komunikāciju aģentūras Idea Group kontrolpaketi, tādējādi veicot lielāko investīciju Baltijas komunikāciju aģentūru vēsturē. A. Kanteli šo darījumu uzskata par veiksmīgu, norādot, ka kopumā Baltijas tirgum ir liels potenciāls.
Fragments no intervijas
Kā kopumā vērtējat mediju aģentūru tirgu pasaulē – kā tas ir mainījies?
Reklāmas nozare sevi ir izsmēlusi, tāpēc jāatzīst, ka mēs pārstāvam biznesu, kas ir lielu pārmaiņu priekšā. Liela daļa mediju aģentūru savu darbību sāka kā reklāmas vietu nodrošinātāji un reklāmu izvietotāji, konsultējot un pārstāvot klientu intereses tiešajā reklāmā, taču, laikam ejot, situācija ir mainījusies – šobrīd aģentūras jau nodrošina pilnu servisu. Havas Group es strādāju jau 20 gadus, un jāatzīst, ka šo gadu laikā daudz kas ir mainījies. Manuprāt, pārmaiņas ir laba lieta, es piekrītu teicienam, ka pastāvēs tas, kurš mainīsies. Tieši pārmaiņas mūsu uzņēmumam ļāvušas kļūt par tirgus līderi, jo nereti citi tirgus spēlētāji vienkārši nespēj konkurēt ar mūsu piedāvājumu. Kamēr konkurenti iegādājās jaunas reklāmas aģentūras, palielinot tikai to skaitu, mēs esam rīkojušies gudrāk – esam apvienojušies ar pasaulē lielāko reklāmas, satura un tehnoloģiju aģentūru Vivendi, kas neapšaubāmi sniedzis mums jaunas iespējas tirgū.
Havas Group šobrīd darbojas apmēram 140 pasaules valstīs. Vai uzņēmuma darbības stils katrā valstī ir atšķirīgs?
Biroju skaits šajā gadījumā noteikti nav būtiskākais aspekts, jo mūsu biznesa galvenais mērķis ir būt globāliem un sasniedzamiem jebkurā pasaules vietā. Mūsu lielākie klienti sagaida no mums pilna servisa pakalpojumu un vienādus standartus visās mūsu pārstāvētajās valstīs. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc šobrīd darbojamies arī Baltijā.
Kāpēc pieņemts lēmums ienākt šajā tirgū?
Novērojot Baltijas reģionu kopumā, nonācām pie secinājuma, ka tirgus ir tendēts uz inovācijām un tehnoloģiju attīstību, kas lieliski saskan ar Havas Group vadlīnijām. Tas arī bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc izlēmām, ka vēlamies būt daļa no šī tirgus un investēt šajā reģionā. Baltijas valstis mēs redzam kā centru starp Centrāleiropas un Ziemeļvalstu tirgu.
Pagājušā gada nogalē tapa zināms, ka Havas iegādājies mārketinga komunikāciju aģentūras Idea Group kontrolpaketi. Kāpēc šāds lēmums?
Ar šo uzņēmumu sadarbojamies jau kopš 2003. gada, šo gadu laikā esam sapratuši, ka nevaram iedomāties labāku aģentūru, kas varētu nodrošināt mūsu uzstādītos standartus Baltijas valstīs. Jāatzīmē, ka Havas tāpat kā Idea Group ir integrēta komunikāciju grupa, kas klientiem nodrošina gan sadarbību ar medijiem un digitālā mārketinga pakalpojumus, gan radošo stratēģiju un konceptu izstrādi, tirgus izpēti un analītiku, kā arī sabiedriskās attiecības un sociālo mediju mārketingu.
Visu rakstu lasiet 12. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!