Globāli vērojama tendence, ka daudzas kompānijas, jo īpaši bagātākās, kas parasti ir tehnoloģiju uzņēmumi, cenšas nodrošināt darbiniekiem subsidētu vai bezmaksas ēdināšanu, dažādus našķus, augļus u.tml.
AirBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle skaidro, ka šī tendence iet rokrokā ar šī brīža situāciju, kad starp darba devējiem saasinās konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem un katrs cenšas izdomāt kaut ko, lai iegūtu labākas pozīcijas. «Uzņēmumi pieprasa arvien talantīgākus prātus, un to daudzums nav tik liels, tāpēc saasinās sacensība par labākajiem darbiniekiem. Apmaksāta ēdināšana nebūs norma visiem uzņēmumiem, bet šī tendence noteikti attīstīsies. To virza apsvērums, ka uzņēmumiem savā vidū jāsacenšas par labākajiem. Man šķiet, ka te var vilkt paralēles ar veselības apdrošināšanu – kādreiz tā bija kaut kas ekskluzīvs, konkurētspējas priekšrocība, bet šodien tā ir teju vai higiēna, elementāra norma, ko pamana, ja tās nav, nevis, ja ir,» saka D. Ērgle. AirBaltic ēdina apkalpi, kas dodas lidojumos, bet biroja darbiniekiem ir pieejama ēdnīca, tāpat katrā stāvā ir virtuvītes, kur apēst līdzi paņemto ēdienu. D. Ērgle uzskata, ka darba devēja pienākums ir nodrošināt ēdināšanu, ja konkrētajā vietā darbiniekiem nav citu iespēju, bet visos pārējos gadījumos svarīgākais ir nodrošināt darbiniekiem izvēles iespējas saprātīgā laikā. AirBaltic darbinieki novērtējot iespēju paēst ēdnīcā, kas atrodas birojā, tādējādi ietaupās laiks, kas vajadzīgs pusdienām. Tāpēc pusdienas laiks ir 40 minūtes garš, un uz tā rēķina piektdienās darba dienu var beigt agrāk.