IT uzņēmuma Accenture Latvija jaunā biroja dizainā inteliģenti pelēkais un melnais iet roku rokā ar neuzbāzīgiem spilgtāku krāsu akcentiem grīdas segumā
«Pirms desmit gadiem Accenture Latvija sāka nomāt telpas VEF centrālajā ēkā Brīvības ielā. Kopš tā laika uzņēmums audzis, it īpaši pēdējos trīs, četros gados, kad darbinieku skaits palielinājies par 30–40% gadā. Šobrīd mums ir trīs lieli biroji Rīgā, katrā pa 500 darba vietām; jaunākais no tiem – kvartālā Jaunā Teika, biroju ēkā Teodors, kur esam aizņēmuši divus stāvus 4000 m2 platībā. Uzņēmumam ir birojs arī Ventspilī,» stāsta Accenture Latvija darba vides un nekustamā īpašuma vadītāja Latvijā Inga Zvaigzne.
Biroja projekta izstrāde sākās pirms trīsarpus gadiem, kad Accenture Latvija rokās nonāca garš saraksts ar to projektu piedāvājumu, kuri top Rīgā, kādā cenu kategorijā tie būs pieejami. «Sarakstā bija aptuveni 20 piedāvājumu, bet, sākot tos rūpīgāk pētīt, mums derēja vien divi līdz četri. Biroju ēka Teodors bija viens no retajiem gadījumiem, kur tehniskais projekts bija jau gatavs, un par telpu nomu tajā mēs vienojāmies vēl tad, kad biroju centram pamati vēl nebija ielikti. Mēs nācām ar sagatavotu interjera projektu, kam tika pielāgotas ēkas infrastruktūras lietas, tostarp ventilācija, apgaismojums u.c.,» atminas I. Zvaigzne.
Accenture Latvija dizains tapis sadarbībā ar Brigitas Bulas arhitektu biroju, kas uzņēmuma vēlmes un vajadzības ietērpa dizaina veidolā. Savā ziņā dizaina izvēlē līdzdarbojās arī ikviens darbinieks, jo visiem bija iespēja balsot un izvēlēties trīs piemērotākos variantus no sešiem piedāvātajiem. «Pārējās bija funkcionālās prasības, kuras mēs definējām, – kādas un cik nepieciešamas darba vietas, sapulču un sociālo aktivitāšu telpas. Viss ir pārdomāts, un pēc pieredzes zinām, kas birojā «strādā» un kas ne. Mēs nevaram turēt tukšu neizmantotu telpu,» viņa uzsver.
Patlaban birojā izveidots maksimālais darba vietu skaits, bet to noslogojumu ar sensoru palīdzību iecerēts mērīt, un, balstoties uz iegūtajiem datiem, varēs pieņemt lēmumu, kā veidot birojus tālāk, kā uzlabot to noslodzi.
«Mūsdienās darba ritms ir dinamisks, arī IT sektorā darbiniekiem ir atļauts strādāt no mājām, kā arī cilvēki dodas komandējumos, atvaļinājumos, un šajā laikā darba vietas paliek brīvas. Ja parēķinām, ka no 1500 darba vietām 30% ir brīvas, tad tas ir viens ļoti liels birojs. Manuprāt, tā ir neefektīva saimniecība, ja tik daudzas vietas netiek izmantotas. Šī iemesla dēļ birojos tiek ieviesti tā dēvētie hot desk jeb brīvās darba vietas. IT industrijā nevaram šādu mehānismu ieviest pilnībā, bet meklējam labāko versiju paši sev, kā uzlabot darba vides noslodzi, un jaunajā birojā ir vairākas brīvās darba vietas,» teic I. Zvaigzne.
Visu rakstu Dizains papildina funkcionalitāti lasiet 24. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!