«Personiskām simpātijām biznesā nav vietas. Es arī nebūtu balsojis par Dombrovski, bet ar premjerministru man tomēr ir jāsadarbojas. Bet, ja es esmu vienīgais, kas traucē, tad varu skaidri pateikt - es neturēšos pie sava krēsla, tā ka tas ir priekšnosacījums visām tālākām darbībām,» intervijā laikrakstam Diena sacījis airBaltic prezidents Bertolts Fliks.
«Bet tādā gadījumā valstij ir jānāk ar skaidru lēmumu, cik tā grib ieguldīt airBaltic, un arī nauda uzņēmumā ir jāiemaksā. Tad arī varam runāt par dažādām vēlmēm un dažādiem «vajadzētu». Iemaksājiet naudu un tad runājiet tālāk! Tāpat kā par akcionāru līguma grozījumiem - jābūt skaidrībai, nevis kuluāros runātām lietām,» viņš turpina.
Atbildot uz laikraksta jautājumu: «Kā varat komentēt skaļo Valda Zatlera paziņojumu, ka airBaltic joprojām notiekot valsts zagšana bezmaz gaišā dienas laikā?», Fliks sacījis: «Nesaprotu, kas un ko zog - valsts kaut ko zog, vai kāds cits kaut ko zog. Politiķis Valdis Zatlers gan šoreiz varēja paklusēt, tāpat kā klusēja airBaltic vadība - katru reizi, kad Valsts prezidents Valdis Zatlers izprasīja biļetes biznesa klasē sev un savas ģimenes locekļiem atvaļinājuma ceļojumiem. AirBaltic nevērsās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, jo turēja valsts reputāciju par augstāku.»
Lūgts precizēt, vai Valdis Zatlers izprasīja biļetes no airBaltic par velti, Fliks teicis: «Teiksim tā - viņš lidoja par ļoti īpašām cenām.»
Runājot par to, kā tuvākā pusgada laikā attīstīsies notikumi ap airBaltic, Fliks stāstījis: «Ir vairāki scenāriji - valsts pārdod savas akcijas, BAS pārdod savas akcijas vai galu galā tomēr izlemj palielināt pamatkapitālu. Ja nekāds lēmums netiek pieņemts, nu tad tuvākajā laikā sāksim ievērojamu darbības ierobežošanu. Samazināsim lidmašīnu skaitu, lidojumu skaitu un pārdomāsim, vai vispār var turpināt komercdarbību.»
Savukārt vaicāts, vai airBaltic var pārtraukt darbu vispār, Fliks norādījis: «Šis variants ir jāizskata, ja akcionāri nav spējīgi nekādu lēmumu pieņemt. Galu galā uzņēmums ir dzīvs organisms, ja apstājas lēmumu pieņemšana, tad ar laiku iestājas klīniskā nāve. Tas tā ir.»
Valdībai otrdien jālemj par airBaltic. Aviokompānijas padome informējusi Satiksmes ministriju (SM), ka kompānijas valde rosina airBaltic pamatkapitālu palielināt par 63,7 miljoniem latu - 30 miljoni no tiem būtu Latvijas Valsts radio un televīzijas centra un mazākuma akcionāra Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) īpašumā esošo obligāciju konvertācija. Pārējā daļa būtu samaksa naudā.
airBaltic neauditētie zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu.