Pēc muzikāli interesantā un šogad arī atraktīvi pieteiktā Fontaine Festival neveiksmes (tikai 1 000 apmeklētāju) otrs Liepājā notiekošais festivāls Baltic Beach Party (BBP) šogad sagaidīja vairāk apmeklētāju nekā cerēts.
Plānoto 40 000 - 50 000 vietā uz BBP bija atbraukuši 55 000, kas nozīmē, ka pasākums noticis ar plusiem. Lai arī tas ir mazāk nekā pērn (62 000), organizētāji par rezultātu ir gandarīti, Db festivāla laikā apstiprināja festivāla organizētāji Raivo un Mareks Mediņi. Pēc Db aplēsēm, vidējā festivāla biļešu cena bija aptuveni 17 Ls. Tas nozīmē, ka rīkotāju ienākumi bijuši pērnā gada līmenī - tuvu miljons latiem. Dārgākā budžeta pozīcija festivālā ir un paliek mūzika - Db atzina festivāla organizatori. Šogad festivāls bijis divas reizes dārgāks izmaksu ziņā nekā pērn. "Viss ir O.K.," jautāts par festivāla finansiālo veiksmi, sīkumos neielaižas viens no BBP organizatoriem Mareks Mediņš.
Kļūst organizētāki
Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem jūtami uzlabojusies arī BBP organizācija - atkritumu urnas un tualetes bija pietiekami, līdz 27. jūlija pusnaktij bija savākti arī lielie gruži teritorijā. Festivāla dienās par pilsētas un parka zonas sakopšanu rūpējās SIA Komunālā pārvalde, uzņēmumi Tranzīts L, EKO Kurzeme un pagaidu algotajos sabiedriskajos darbos iesaistītie 30 bezdarbnieki.
Db secināja, ka festivāls bija peļņas avots vairāk nekā 100 uzņēmumiem, kas tieši iesaistījās tajā. Diemžēl pilsēta kopumā savu iespēju nesaskatīja. Festivāla dienās pat agrāk nekā parasti Liepājā durvis slēdza vairākas iestādes un veikali, kaut arī cenu atlaides skatlogos vilināt vilināja. Šķiet, ēdināšanas biznesa pārstāvji būtu ieguvuši vairāk, ja nebūtu aprobežojušies ar cenu pacelšanu restorānos un kafejnīcās, festivāla teritorijas blīvu noklāšanu ar ēstuvju teltīm, bet būtu izvietojuši vairāk ātrās ēdināšanas vietu un vasaras kafejnīcu pilsētā. Trīs dienas darbojošās Park & Raid stāvvietas pie pilsētas robežas, aprīkotas ar sarga būdiņu, tualeti un iežogojumu, varēja parādīties jau sezonas sākumā kā lieliski kempinga laukumi tūrisma attīstībai.
Optimisms nezūd
Savukārt Salacgrīvā notikušais mūzikas festivāls Positivus AB nepiepildīja tā organizētāju cerības, ka jau otrajā festivāla gadā tā nesto ienākumu un nepieciešamo izdevumu attiecība veidos vismaz nulli, ja ne niecīgu peļņu. Festivāla organizētājs Ģirts Majors Db pastāstīja, ka festivāla norises garantēšanai uzņēmējiem vajadzējis papildus investēt aptuveni 100 tūkstošus latu, jo pēdējā brīdī dažādām lietām mainījušās izmaksas. Kopumā pasākums izmaksājis 500 tūkstošus latu, no kuriem aptuveni 300 tūkstoši izmaksāti mākslinieku honorāros.
"Tomēr kopumā esam apmierināti, jo festivāla apmeklētāju skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieaudzis vairākkārt un tas ļauj domāt, ka nākamgad spēsim sasniegt nosprausto mērķi un iztiksim bez zaudējumiem," stāstīja Ģ. Majors.Saskaņā ar Ģ. Majora teikto šogad katru no divām Positivus AB norises dienām apmeklējuši 9 000 klausītāju.
Apmeklējums aug
Pērn festivāla pirmajā dienā mūziķu sniegumā noklausīties bija ieradušies 3 000, bet otrajā - 6 000 klausītāju. "Lai mēs izietu pa nullēm, nākamgad mums nepieciešami papildus kādi nieka pieci tūkstoši apmeklētāju," optimistisks ir Ģ. Majors. Vērā ņemamus ienākumus festivāla organizētājiem devušas atļaujas dažādiem uzņēmējiem tirgot konkrētus produktus, piemēram, konkrētas markas alu vai enerģijas dzērienu. Līdzīgi citiem masu pasākumu rīkotājiem arī Positivus AB rīkotāji par iespēju tirgoties pasākuma laikā no uzņēmējiem prasīja samaksu. Positivus AB ņēmis noteiktu procentu no uzņēmuma peļņas.
"Domāju, ka uzņēmējiem gāja ļoti labi, jo jau pirmajā dienā tika pārdots viss alus un vajadzēja braukt pakaļ papildinājumam," stāstīja Ģ. Majors. Turklāt pērn tirgot pārtiku un atspirdzinošus dzērienus festivāla laikā tika ļauts tikai vienam komersantam, bet šogad organizētāji bija nolēmuši veicināt konkurenci un šādas atļaujas pārdevuši vairākiem uzņēmējiem. Ģ. Majors ir optimistisks un uzskata, ka jau nākamajos gados festivāla finanšu rādītāji būs ar plus zīmi. "Šādiem pasākumiem ir nepieciešams laiks, lai cilvēki pierastu pie tā un brauktu. Apzināmies, ka, pārdodot atsevišķi šajā festivālā uzstājušās zvaigznes, mums būtu vieglāk un tas nestu peļņu, taču mēs esam izvēlējušies šādu ceļu," teica Ģ. Majors.