Ne visi spēj noticēt tam, ka gados jaunais Facebook izpilddirektors un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg), patiesībā ir ļoti labs strādājošo vadītājs, turklāt viņa lielākais talants slēpjas mākā atlaist pareizos cilvēkus, raksta Business Insider.
Par M. Cukerberga vadītāja prasmēm liecina fakts, ka septiņu gadu laikā viņš no «kopmītņu istabiņas projekta» izaudzējis simts miljardu ASV dolāru vērtu kompāniju ar trīs tūkstošiem darbinieku.
Saskaņā ar Facebook bijušā darbinieka Henrija Blodžeta (Henry Blodget) teikto New York Magazine, viens no labākajiem M. Cukerberga trikiem ir viņa talants cilvēku atlaišanā. «Pamatā, ir divi veidi, kā «būvēt» organizāciju,» viņš skaidro. «Pirmais, ir tas, ka jūs varat būt izcils cilvēku pieņemšanā darbā, bet otrais – jūs varat būt lielisks viņu atlaišanā,» stāsta H. Blodžets, norādot, ka M. Cukerbergs ir veiksmīgs otrā tipa vadītājs. «Mēs esam pieņēmuši darbā cilvēkus, kas nebija «īstie», un mēs esam arī gana ātri rīkojušies, lai šo kļūdu labotu. Markam pienākas atzinība par sekošanu šai situācijai, kā arī šādu apzināšanos, kad no darbiniekiem jāšķiras,» norāda bijušais Facebook darbinieks. «Gadās arī tādas situācijas, kad personāls, kas iepriekš ir bijis labs, kompānijai augot, vairs neatbilst uzņēmuma attīstības līmenim. Šādos gadījumos šķirties no darbinieka ir vēl grūtāk, ņemot vērā, ka šie darbinieki ir piesaistījuši lojālus partnerus un citus kolēģus, tomēr Marks arī šinī jomā ir izdarījs pareizās izvēles,» stāsta H. Blodžets.
Tā, piemēram, Sīns Pārkers (Sean Parker) pievienojās Facebook 2004. gada vasarā kā kompānijas pirmais prezidents. Viņš noturēja Facebook «uz ceļa» arī tad, kad pats M. Cukerbergs bija aizrāvies ar Wirehog projektu, bet vissvarīgāk – viņš nodoršināja to, ka M. Cukerbergs var pilnībā kontrolēt kompāniju. S. Pārkers, kurš pats bija ticis «izraidīts» no kompānijas Napster un vēlāk arī no Rolodex pakalpojuma Plaxo, vēlējās būt drošs, ka M. Cukerbergu negaida līdzīgs liktenis, tādēļ viņš palīdzēja palielināt M. Cukerberga akciju skaitu Facebook līdz 57%, tādējādi nodrošinot viņam pilnīgu kontroli pār uzņēmumu. Tomēr tā kā S. Pārkera atbildības sajūta bijusi pārāk liela, pēc gada viņam nācās Facebook pamest. Pēc viņa aiziešanas kompānijai pievienojās bijušais Amazon vadītājs Ovens van Nata (Owen van Natta), kura vadībā uzņēmuma darbinieku skaits pieauga par vairākiem simtiem, ienākumi palielinājās no nedaudz mazāk kā vienam miljonam ASV dolāru līdz 150 miljoniem ASV dolāru gadā. Sirds dziļumos O. van Nata bija kā radīts uzņēmuma pirmo soļu formēšanā - viņš bija lielisks darījumu slēdzējs, bet ne stabilākās kompānijas vadītājs, tādēļ 2008. gadā, kad neveiksmīgi tika laists klajā reklamēšanas produkts Beacon, M. Cukerbergs šķīrās arī no O. van Nata, raksta medijs.