Piesaistītais apdrošināšanas starpniekuzņēmums, eksperts dzīvības apdrošināšanā ar uzkrājumu Eurolife Latvija SIA, kurš šogad svin savas darbības mūsu valstī 12. gadskārtu, jūtas stabili Latvijas apdrošināšanas tirgū, ik gadu uzrādot 10% izaugsmi. Tāds pats attīstības temps uzņēmumam tiek plānots arī šogad, turklāt klientiem tiks piedāvāts jauns, daudz elastīgāks dzīvības apdrošināšanas pakalpojums.
To sarunā atzīst Patriks Kolbs (Patrick Kolb), Eurolife Brocker Management GmbH valdes loceklis.
Viņš skaidro, ka Eurolife Latvia SIA mūsu valstī darbu sāka 2005. gadā kā vienas no vecākajām un lielākajām apdrošināšanas kompānijām Austrijā Grazer Wechselseitige Versicherung AG jeb GRAWE, kas dibināta 1828. gadā, apdrošināšanas starpnieks. Eurolife piecus meitas uzņēmumus Austrumeiropā: Latvijā, Lietuvā, Ukrainā, Bulgārijā un Moldovā pārrauga Austrijas uzņēmums Eurolife Brocker Management. „Sākot šo biznesu Latvijā pirms 12 gadiem, esam ik gadu uzrādījuši labus, dinamiskus izaugsmes tempus. Protams, mūs, tāpat kā daudzus citus finanšu jomā strādājošos uzņēmumus, ietekmēja 2008.-2009. gada globālā finanšu krīze, no kuras veiksmīgi atguvāmies un turpinām attīstīties,” stāsta P. Kolbs. Ar Eurolife starpniecību 12 gadu laikā vairāk nekā 300 000 klientu ir noslēguši apdrošināšanas līgumus.
Produkti iekarojuši savu vietu
Eurolife Latvia SIA saviem klientiem - privātpersonām un korporatīvajiem klientiem - piedāvā plašu apdrošināšanas pakalpojumu klāstu, lai palīdzētu uzlabot to finansiālo situāciju. Uzņēmums Latvijā sadarbībā ar GRAWE piedāvā septiņus produktus, kurus raksturo ilgtermiņa un konservatīvu kapitālieguldījumu politika: apdrošināšana, iespējas veidot uzkrājumus un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksas iespēja. Kā atzīst P. Kolbs, Eurolife Latvia SIA pakalpojumus atzinīgi novērtē klienti, kuri, līdzīgi kā apdrošināšanas piedāvātājs, ir pietiekami konservatīvi savā izvēlē, t.i., labāk izvēlas stabilu, garantētu ienesīgumu, kas mūslaiku mainīgajos apstākļos sniedz ne tikai psiholoģisku drošību par savu līdzekļu drošu noguldīšanu un papildināšanu, bet arī iespēju parūpēties par savu un ģimenes nodrošinājumu (t.sk. finansiālo) nākotnē. Tieši tāpēc daudzi līdztekus klasiskajai dzīvības apdrošināšanas polisei iegādājas arī nelaimes gadījumu vai smagu slimību apdrošināšanu vai arī, zinot, cik liela neskaidrība ir ap nākotnes nodrošinājumu – iespējām pilnvērtīgi baudīt vecumdienas – arī uzkrāt papildu līdzekļus pensijai, turklāt ir iespēja uzkrāto kapitālu novirzīt norādītajam labuma guvējam klienta priekšlaicīgas dzīvības zaudēšanas gadījumā. Pakalpojumu novērtē ne tikai privātpersonas, kuras, kā raksturo P. Kolbs, esot t.s. vidējās klases iedzīvotāji, bet arī korporatīvie klienti, kas savu darbinieku motivēšanai iegādājas dzīvības apdrošināšanas polises.
Jauns, elastīgs piedāvājums
P. Kolbs klientu pieaugošo interesi skaidro galvenokārt ar kapitāla saglabāšanas iespējām un paredzamas peļņas garantijām. Ikgadējās prēmijas uzņēmums investē vērtspapīros ar fiksētu peļņas procentu un nekustamajos īpašumos ar stabilu vērtību, tādējādi līguma darbības beigās klients saņem uzkrāto apdrošinājuma summu ar peļņas procentiem. „Elastīgums, kas ļauj klientam izvēlēties ikgadējās prēmijas apjomu, uzkrājuma termiņu un līguma nosacījumu maiņu (apdrošināšanas ilgums atkarībā no tarifa un vecuma var variēt no 10 līdz pat 60 gadiem, visbiežāk klienti izvēlas slēgt līgumu uz 20 gadiem ar vidējo ikgadējo iemaksu nedaudz virs 1000 eiro), konservatīva politika, garantēti procenti ilgtermiņa līgumos (ko piedāvā ne katrs apdrošinātājs), drošība,- tās ir mūsu vērtības, ko ar savu izvēli novērtē klients,” uzņēmuma trumpjus uzskaita P. Kolbs.
Šogad Eurolife Latvia SIA saviem klientiem piedāvās vēl vienu jaunu, daudz elastīgāku dzīvības apdrošināšanas produktu. „Tā būs iespēja klientiem izņemt noteiktu summu pirms līguma termiņa beigām, bez jebkādām soda sankcijām, un dzīvības apdrošināšanas polises darbība turpināsies. Parasti uz uzkrājuma saņemšanu bija jāgaida 10 vai 20 gadi, tagad klients jau pēc pieciem gadiem, ja būs nepieciešamība pēc naudas, varēs konkrētu summu izņemt,” jaunā pakalpojuma iespējas skaidro P. Kolbs.
Ieinteresēti ilgtermiņa sadarbībā
„Apdrošināšanas bizness ir grūts un sarežģīts, bet tas ir interesants un ar lielu perspektīvu. Ja vērtējam situāciju Austrumeiropā un Latvijā, var teikt, ka pēc finanšu krīzes strādājam tirgū ar potenciālu. Latvijā ik gadu sasniedzam 10–20% izaugsmi, līdzīgu – ap 10% attīstības tempu paredzam arī turpmāk. Cilvēki, kas izvēlas mūsu pakalpojumu, ir pamatīgi izsvēruši, tas ir pārdomāts lēmums, kuru nemaina ik gadu, tāpēc tā arī strādājam: ar ilgtermiņa perspektīvu. Paredzam, ka mūsu klientu lokā nākotnē būs arvien vairāk ģimeņu, un esam ieinteresēti ilgtermiņa sadarbībā: vismaz 10, 20 gadu perspektīvā, jo klientam ir jābūt drošam, ka viņa uzticētie līdzekļi tiks droši un atbildīgi pārvaldīti,” sarunu noslēdz Patriks Kolbs, Eurolife Brocker Management GmbH valdes loceklis.