Jaunākais izdevums

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

3. BM sistēma paredzēja, ka vienam īpašniekam piederošie dažādas kategorijas transportlīdzekļi tika iedalīti katrs savā BM klasē. Vai šī pieeja varētu mainīties? Personas apdrošināšanas vēsturē tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs, taču transportlīdzekļi vairs netiks iedalīti klasēs.

4. Par kādu periodu apskatāma personas apdrošināšanas vēsture un kādēļ tieši kopš šī brīža?

Ikvienas personas apdrošināšanas vēsture būs apskatāma no 01.05.2004., kad Latvijā stājās spēkā ES Direktīva, un tika pieņemts jauns OCTA likums.

5. Kas notiek ar apdrošināšanas vēsturi, kas personai uzkrāta pirms 01.05.2004.

Ja personai apdrošināšanas vēsture sāka veidoties pirms 01.05.2004., tā tomēr netiks uzrādīta, jo šie vēsturiskie dati nav savietojami ar apdrošināšanas vēstures uzskaiti, kas sākās ar 01.05.2004.

6. Kas notiks ar manu līdzšinējo BM klasi?

Vai mana līdz šim “nopelnītā” labā (7. – 17.) BM klase vairs netiks ņemta vērā?Visi dati par personas līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi saglabāsies un būs pieejami apdrošinātājiem. Jo labāka ir personas līdzšinējā uzkrātā apdrošināšanas vēsture, jo labāk to novērtē apdrošinātājs, izvērtējot klienta risku.

7. Cik bieži atjaunosies apdrošināšanas vēstures dati?

Turpmāk autoīpašniekiem nebūs vairs jāgaida ikgadējais 15. septembris – apdrošināšanas vēstures dati aktualizēsies katru dienu.

8. Kā noskaidrot, cik labs vadītājs es esmu, cik bieži CSNg izraisa vidējais vadītājs?

LTAB datubāzē kopumā reģistrēti vairāk nekā 574 tūkstoši autoīpašnieku – fizisku personu. Vairums no viņiem (47,2%) kopš 2004. gada 1. maija nav izraisījuši nevienu negadījumu. Jo vairāk Jūsu apdrošināšanas vēsturē ir apdrošināšanas dienu un mazāk apdrošināšanas gadījumu, jo labāka ir Jūsu apdrošināšanas vēsture.

9. Kur var iepazīties ar personas apdrošināšanas vēsturi, un vai tas ir maksas pakalpojums?

Ar personas apdrošināšanas vēsturi bez maksas var iepazīties LTAB mājaslapā (www.ltab.lv) un LTAB OCTA lietotnē.

10. Ko darīt, ja manā apdrošināšanas vēsturē ir ieviesusies kļūda? Kā to var koriģēt?

Kļūdu gadījumos lūdzam vērsties LTAB, sūtot e-pastu uz [email protected]. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un "Balcia Insurance" SE.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no 1.augusta aizstās apdrošināšanas datu vēsture, ceturtdien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš informēja, ka augustā beigs darboties esošā "Bonus-malus" sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo sistēmu grūti uztveramu. Tas tiek darīts, arī lai atvieglotu informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm.

LTAB Informācijas tehnoloģiju (IT) daļas vadītājs Agris Dauksts skaidroja, ka, vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus/riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā, piemēram, datus par transportlīdzekļa īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķi un vietu un tamlīdzīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20 gadu laikā 269 352 fiziskās personas nav izraisījušas nevienu ceļu satiksmes negadījumu, savukārt 2444 fiziskās personas ir bijušas atbildīgas par vairāk nekā pieciem ceļu satiksmes negadījumiem.

To liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja dati. Kopumā dati ir par 574 076 fiziskām personām - Latvijas rezidentiem. 202 867 personas ir bijušas viena ceļu satiksmes negadījuma vaininieces. Apdrošināšanas gadījumu vēsturē ir tikai tie negadījumi, kuros vainīgs ir pats vadītājs.

Mainās risku izvērtēšanas sistēma

No šā gada 1. augusta transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu Bonus - malus aizstās apdrošināšanas datu vēsture. Līdzšinējā Bonus - malus sistēma nodrošināja apdrošināšanas vēstures datu - izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (apdrošināšanas gadījumu) un apdrošināšanas dienu skaitu - pārskatīšanu reizi gadā par pēdējiem 11 gadiem. Turpmāk personas apdrošināšanas vēstures datu atjaunošana tiks veikta katru dienu par periodu kopš 2004. gada 1. maija.

Komentāri

Pievienot komentāru