Igaunijas nacionālā lidsabiedrība aizvadīto gadu noslēgusi ar zaudējumiem 49,2 miljonu eiro apmērā. Gada laikā aviokompānijas zaudējumu apjoms ievērojami pieaudzis – 2011. gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 17,3 miljonu eiro apmērā.
Tikmēr lidsabiedrības apgrozījums pērn sasniedzis 91,5 miljonus eiro, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Komentējot lidsabiedrības finanšu rādītājus, Estonian Air izpilddirektors Jans Pamers norādīja, ka pērn aviokompānijas padome nolēma mainīt biznesa modeli, pievēršoties reģionālajiem lidojumiem.
«Lai arī lidsabiedrība pērn pārvadājusi rekordaugstu skaitu pasažieru, ienākumi nespēja sniegt nepieciešamo finansējumu. Lidsabiedrība, sākoties vasaras sezonai, iegādājās četras jaunas lidmašīnas, tomēr flotes nomaiņa izrādījusies dārgāka nekā plānots,» sacīja J. Palmers. Db.lv jau vēstīja, ka Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem, aviokompānijai vairs nav vajadzīgas. Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus.
Kopš janvāra Estonian Air uzsākusi darbu saskaņā ar restrukturizācijas plānu, lai ietaupītu finanšu līdzekļus un panāktu darbības rentabilitāti. Lidsabiedrība samazinājusi lidojumu skaitu, lielāku uzmanību pievēršot pieprasītiem un «stratēģiski svarīgiem galamērķiem».
J. Palmers arī norādīja, ka lidsabiedrības restrukturizācija jau sākusi nest pozitīvus rezultātus. «Mēs maināmies no tradicionālas avikompānijas uz lētu izmaksu reģionālo lidsabiedrību. Mēs jau esam veiksmīgi sākuši atbrīvoties no liekiem aktīviem un sākuši ceļu tajā virzienā, kādā mēs gribam,» klāstīja J. Palmers.
Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.
DB jau rakstīja, ka Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic 2011. gadu noslēdza ar 83 miljonu latu lieliem zaudējumiem. Pērn kompānijas zaudējumi varētu būt bijuši aptuveni 30 miljonu latu apmērā.
airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norādījis, ka pēc zemā zemā punkta pārvarēšanas Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic pamazām atgriežoties pie peļņas, kas 2014. gadā sasniegs astoņus miljonus dolāru.