Pasaulē

Estonian Air cer iegūt no bankrotējošām lidsabiedrībām

Gunta Kursiša,24.05.2012

Jaunākais izdevums

Igaunijas nacionālais pasažieru pārvadātājs Estonian Air varētu iegūt no Zviedrijas reģionālās aviokompānijas Skyways un tās meitasuzņēmuma City Airlines nesenā bankrota, vēsta BBN.

Tāpat dāņiem piederošās aviokompānijas Cimber Sterling bankrots maijā varētu nozīmēt, ka Skandināvijas pasažieri, kuriem vēl aizvien nepieciešams lidot, lūkosies pēc citām alternatīvām, norādīja Estonian Air izpilddirektors Tero Taskila.

Viņš norādīja, ka lidsabiedrība risinājusi sarunas ar dažādām Zviedrijas aviokompānijām par to, kā Estonian Air varētu uzsākt lidojumus uz citām Zviedrijas pilsētām, izņemot Stokholmu.

«Mēs runājam par pilsētām, kas ģeogrāfiski ir novietotas tā, ka šo pilsētu iedzīvotājiem varētu būtu izdevīgi doties uz Briseli caur Tallinu, nevis, piemēram, Kopenhāgenu,» norādīja T. Taskila.

Pirms kāda laika Skyways bija arī tādi maršruti kā Tallina-Gēteburga un Kuresāre-Stokholma. Skyways lidoja arī no Rīgas uz Gēteburgu.

T. Taskila norādīja, ka viens no lielākajiem Estonian Air sāncenšiem ir Flybe Nordic, kas ļoti ātri reaģēja uz ziņām par Climber Sterling bankrotu un plāno atvērt iekšzemes maršrutus Dānijā.

Climber Sterling,Skywawys un City Airlines piederēja Igoram Kolomoļskim, Ukrainas trešajam bagātākajam uzņēmējam, kuram pieder arī ukraiņu lidsabiedrības Aerosvit, Dņiproavia un Donbasero. DB jau rakstīja, ka Climber Sterling finanšu direktora amatā strādāja bijušais airBaltic finanšu direktors Mārtiņš Antonovičs.

Jau vēstīts, ka Skyways paziņoja par bankrotu agrā 22. maija, otrdienas, rītā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sasniegt biznesa plānā nospraustos mērķus Igaunijas nacionālajai aviokompānijai Estonian Air pagaidām nav bijis pa spēkam. Kompānijas vadība sola uzlabot tās rādītājus otrajā pusgadā. Kopš Estonian Air vadību pērnā gada vasarā pārņēma bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, Igaunijas aviokompānija izvirzījusi sev daudz ambiciozākus mērķus nekā līdz tam un kļuvusi reģiona aviācijā daudz pamanāmāka.

Īstenojot līdzīgu taktiku kā iepriekš airBaltic, Estonian Air īsā laikā kļuva par visstraujāk augošo aviokompāniju Eiropā, šā gada otrajā ceturksnī pārvadājot par 90% pasažieru vairāk nekā iepriekš šajā periodā, bet šā gada jūnijā Estonian Air pirmo reizi vēsturē mēneša laikā pārvadāja vairāk nekā 100 tūkst. pasažieru. Arī vietu piepildījums pret 2011. gadu pieauga par 10% līdz 78%. Straujā izaugsme vairākiem nozares ekspertiem ļāva jūsmot par «jauno reģiona airBaltic», kamēr citi palika skeptiski, sakot, ka Estonian Air ar pārāk lielajām ambīcijām pasažieru skaita pieaudzēšanā uz lētu biļešu rēķina finansiāli noasiņo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs,02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Samazinot lidojumu skaitu, Estonian Air vēlas «tikt vaļā» no nevajadzīgajām lidmašīnām

Gunta Kursiša,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air lūko pēc lidsabiedrībām, kas vēlētos iegādāties igauņiem piederošos gaisa kuģus, kas Estonian Air vairs nav nepieciešam, jo tā ievērojami apcirpusi savu lidojumu skaitu, citējot laikrakstu Postimees, raksta BBN.

Aviokompānija plāno «atbrīvoties» no nevajadzīgajām lidmašīnām līdz šā gada vasarai, un nākotnē tā plāno veikt pasažieru pārvadājumus ar trim Bombardier un divām Embraer lidmašīnām.

Pašlaik Estonian Air flotē ir četras Embraer 170, trīs CRJ900 NextGen un trīs SAAB 340 lidmašīnas, liecina informācija estonian-air.com.

«Labākais risinājums Estonian Air ir piecas līdzīga tipa lidmašīnas,» norādīja Igaunijas izpilddirektors Jans Palmers (Jan Palmer). Viņš skaidroja, ka līdzīga tipa gaisa kuģu uzturēšana Igaunijas aviokompānijai ļautu samazināt izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turpinot stratēģiju, Estonian Air sāks sadarbību ar Air France

Gunta Kursiša,19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air sāks sadarboties ar franču Air France.

Air France un Estonian Air sadarbības lidojumi sāksies šā gada 16. jūlijā, un Igaunijas lidsabiedrība veiks lidojumus pirmdienās, otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās.

«Sadarbības dibināšana ar vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām ir nozīmīgs solis Estonian Air darbības attīstībā un saskan ar lidsabiedrības stratēģiju,» paziņojumā norāda Estonian Air pārstāvis Rauno Parrass (Rauno Parras).

Air France savukārt pauž, ka noslēgtā sadarbība aviokompānijai pavērs attīstības iespējas «Estonian Air tirgū».

Vienvirziena biļetes cena maršrutā Parīze-Tallina maksās sākot no 82,9 eiro (ieskaitot nodokļus), bet no Tallinas uz Parīzi – sākot no 59,9 eiro (ieskaitot nodokļus), pērkot Estonian Air mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Noskaidrots jaunais Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs

Gunta Kursiša,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tapis zināms pilns Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs, kurā ietilps četri cilvēki, raksta ERR News.

Igaunijas Finanšu ministrija darbam Estonian Air padomē virza Erki Urvu (Erki Urva), kas iepriekš divu gadu ilgā laika posmā darbojās kā Estonian Air izpilddirektors. Tāpat Finanšu ministrija virza Tarmo Porgandu (Tarmo Porgand), Igaunijas Valsts nekustamo īpašumu valdes locekli.

No Ekonomikas ministrijas puses darbam lidsabiedrības padomē izvēlēts Erki Rāsuke (Erkki Raasuke) un Mārtens Vaikmā (Marten Vaikmaa), kas abi darbojās uzņēmuma padomē laikā, kad no Estonian Air vadītāja amata tika atsaukts Tero Taskila.

Četriem padomes dalībniekiem būs jāievēl padomes priekšsēdētājs pašiem. Ekonomikas ministrs Juhans Parts (Juhan Part) pauda, ka viņš vēlētos, lai vadītāja amatā tiek atjaunots E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Estonian Air, iespējams, vajadzēs papildus finansējumu; samazinās reisu skaitu no Rīgas

Jānis Rancāns,23.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air cieš nopietnas grūtības tāpēc šā gada nogalē vai arī nākamā gada sākumā, lidsabiedrībai būs nepieciešams papildus finanšu ieguldījums, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Laikraksts aprēķinājis, ka kompānija neesot sasniegusi jaunā vadītāja Tero Taskilas prognozēto apgrozījumu un lidsabiedrību joprojām nomoka zaudējumi. Aizvadītajā gadā Estonian Air zaudējumi bijuši augstākie lidsabiedrības vēsturē – 17,3 miljoni eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tie auguši 6,6 reizes.

Lidsabiedrības zaudējumi aizvadītajā gadā un šā gada pirmajā pusē varot sasniegt tik pat lielu summu, kādu Igaunijas valdība jau iepriekš ieguldījusi Estonian Air, lai to atbalstītu. Līdz šim Igaunija lidsabiedrībai piešķīrusi 30 miljonus eiro.

Kā Db.lv noskaidroja Rīgas lidostā, tad Igaunijas lidsabiedrība iecerējusi samazināt reisu skaitu no Rīgas. Pašlaik Estonian Air no un uz Rīgu lido 17 reizes nedēļā. Lidojumus starp abām galvaspilsētām Estonian Air, pēc vairāk nekā desmit gadu pārtraukuma, atsāka martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunija veidos jauno nacionālo aviokompāniju

LETA,16.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība gatavojas izveidot jaunu uzņēmumu, kas pārņemtu nacionālās aviokompānijas Estonian Air lomu gadījumā, ja Eiropas Komisija (EK) pieņems nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz lidsabiedrībai piešķirto valsts finansējumu, vēsta Postimees.

Igaunijas televīzija ETV ziņo, ka investīciju apjoms uzņēmuma akciju kapitālā veido 40,7 miljonus eiro.

«Igaunijai ir jābūt gatavai gan uz pozitīvu, gan negatīvu [EK] lēmumu, tāpēc valdība ir pilnvarojusi ekonomisko lietu un infrastruktūras ministru izveidot valstij piederošu uzņēmumu ar akciju kapitālu 40,7 miljonu eiro apmērā. Galvenais šīs kompānijas mērķis ir izveidot aviokompāniju un struktūru šajā grupā, lai spētu apkalpot Igaunijas gaisa pakalpojumu tirgu un nodrošināt pakalpojumus citām aviosabiedrībām,» pavēstījis Ekonomisko lietu un komunikāciju ministrijas preses nodaļas vadītājs Rasmuss Rūda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.

«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier iesūdzējis tiesā Estonian Air

Jānis Rancāns,14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas kompānija Bombardier iesūdzējusi tiesā Igaunijas nacionālo lidsabiedrību Estonian Air, tiesas ceļā vēloties piedzīt no aviokompānijas kompensācijas par ciestajiem zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air draud bankrots, ja Eiropas Komisija (EK) neļaus Igaunijas valdībai sniegt valsts palīdzību finanšu grūtībās nonākušajai aviokompānijai, ceturtdien paziņoja Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips un ekonomikas ministrs Juhans Partss.

Igaunijas valdība vēl nav pieņēmusi lēmumu attiecībā uz Estonian Air un Ministru kabinets pie šī jautājuma atgriezīsies pēc trim nedēļām, preses konferencē paziņoja Partss.

Ministrs skaidroja, ka Estonian Air valstij kā lidsabiedrības īpašniekam piedāvājusi divas iespējas.

«Pirmā ir izbeigt aktivitātes caur maksātnespēju. Otra iespēja ir valdības finansējums Estonian Air darbības turpināšanai,» sacīja Partss.

Ministrs skaidroja, ka pirmajā gadījumā valsts interesēs ir aizsargāt lidojumu savienojumus, kas nepieciešami valsts attīstībai. Tas nozīmē, ka valsts iegādātos savienojumus, kas ir sabiedrības interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air «katapultē» Taskilu; viņa vietā bankrotējušas lidsabiedrības vadītājs

Dienas Bizness,31.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildināta ar pēdējām trim rindkopām.

Līdz ar visu valdes sastāvu no amata atstādināts līdzšinējais Estonian Air prezidents Tero Taskila, kurš pirms darba Igaunijas lidsabiedrībā pildīja Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic komercdirektora amata pienākums, vēsta ERR.

Taskila no amata atstādināts tādēļ, ka Estonian Air vadība uzņēmusies riskus, kas būtiski pasliktinājuši aviokompānijas finanšu rādītājus.

Novembrī Taskilas vietā Estonian Air vadītāja amatā stāsies Jans Palmers.

Estonian Air zaudējumi šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā sasniedza 20,2 miljonus eiro, kas ir teju divas reizes vairāk, salīdzinot ar Igaunijas lidsabiedrības zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pirms gada (11,2 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši cer, ka Air Lituanica pacelties gaisā palīdzēs Estonian Air

Gunta Kursiša,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mēra iniciētajai lietuviešu lidsabiedrībai Air Lituanica nav izdevies atrast stratēģisko investoru, tomēr aviokompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, vēsta BBN.

Viļņas mēra Artura Zuokas virzītā aviokompānija savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā, savukārt lidojumi uz Amsterdamu tiks veikti jūlija sākumā. No Estonian Air lietuviešu aviokompānija līdz 2015. gada beigām īrēs lidmašīnu Embraer 175.

Biļetes uz lidojumiem jau tiek pārdotas, izmantojot Estonian Air biļešu iegādes sistēmu. Pati Estonian Air, kā jau iepriekš vēstīts, pašlaik meklē izdzīvošanas iespējas. Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši. Maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pateicoties tranzīta pārvadājumiem, Estonian Air pasažieru skaits audzis par 71%

Gunta Kursiša,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no šā gada janvāra līdz septembra beigām Estonian Air pārvadāja ap 687 tūkst. pasažieru, kas ir par 71% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu lielā mērā nodrošināja tranzīta pasažieri.

Igaunijas nacionālās aviokompānijas pasažieru skaits pieaudzis arī šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi. Septembrī lidsabiedrība pārvadāja 83,7 tūkst. pasažieru, kas ir par 41% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, paziņojusi kompānija.

Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā aviokompānija veica 14 964 lidojumus, kas ir par 71% vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Septembrī Estonian Air gaisa kuģi veica 1828 lidojumus.

«Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugums sasniegts pateicoties tranzīta pasažieru skaita kāpumam. Tranzīta pasažieri veido vairāk nekā 30% no kopējā pasažieru skaita. Lielākā daļa no tranzīta pasažieriem lido no Somijas, Lietuvas un Krievijas,» pauda Estonian Air pārstāvis Rauno Parass (Rauno Parras).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air izvilkšana no purva Igaunijai izmaksās vēl 16,6 miljonus

Jānis Rancāns,28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviosabiedrībai Estonian Air valdības aizdevuma 8,3 miljonu eiro apmērā pietiks tikai tuvākajiem trīs mēnešiem, tāpēc kaimiņvalsts valdība pieņēmusi lēmumu lidsabiedrībai piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā.

Tāpat Igaunijas valdība nolēmusi, ka Ekonomikas ministrijai ne vēlāk kā līdz 4. martam Eiropas Komisijai jāiesniedz pieteikums par valsts palīdzības palielināšanu problēmu nomocītajai lidsabiedrībai līdz 37 miljoniem eiro, vēsta kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. Igaunija jau lūgusi Eiropas Komisiju akceptēt tās iepriekš piešķirto kredītu lidsabiedrībai.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts lidsabiedrībai piešķirto papildus aizdevumu vērtējis kā tādu, kurš gan Estonian Air pasažieriem, gan arī pašai kompānijai dos pietiekošu pārliecību par spējām veikt restrukturizāciju.

J. Parts arī uzsvēra, ka finanšu līdzekļi Estonian Air tiks piešķirti kredīta veidā un ar laiku nonāks atpakaļ valsts rīcībā. Tāpat papildus finanšu līdzekļi ir paredzēti tieši Estonian Air restrukturizācijai, nevis «uzturēšanai pie dzīvības», kā tas bija iepriekšējā aizdevuma gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Partss: Estonian Air problēmās vainojamas arī Skandināvijas aviokompānijas

Jānis Rancāns,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas Igaunijas aviokompānijas Estonian Air problēmas sakņojas tajā laikā, kad lidsabiedrības galvenais akcionārs bija Skandināvijas SAS, pavēstījis Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss.

«Iepriekš es to netiku teicis, bet tagad pateikšu – lielākā daļa jautājumu, kas saistīti ar Estonian Air finanšu dzīvotspēju, ir saņemti mantojumā no pagātnes,» Igaunijas ministra sacīto runājot parlamentā, citē kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Igaunijas ministrs norādīja, ka kādreiz pieņemtie lēmumi, joprojām atstāj spēcīgu finansiālu iespaidu uz lidsabiedrību. «Lēmumi, kas tika pieņemti tolaik, kad par Estonian Air liekāko akcionāru bija SAS, tika izstrādāti, visticamāk, pēc labāks sirdsapziņas, tomēr patlaban, skatoties uz kompānijas ekonomiskajiem rādītājiem, varam saprast, ka ne visi no tiem bija prātīgi,» sacīja J. Partss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Neoficiāla informācija: EK pieņēmusi negatīvu lēmumu par Igaunijas valdības palīdzību Estonian Air

LETA,06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc neoficiālas informācijas, Eiropas Komisijas (EK) konkurences ģenerāldirektorāts piektdien pieņēmis nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz Igaunijas aviokompānijai Estonian Air piešķirto valsts finansējumu, kas lidsabiedrībai tagad jāatmaksā valstij.

EK attiecīgo lēmumu publicēs sestdien.

Igaunijas valdība laika posmā no 2008. līdz 2014.gadam Estonian Air akciju kapitālā un glābšanā ieguldījusi aptuveni 130 miljonus eiro.

Tikmēr Igaunija veido jaunu valsts aviokompāniju AS Nordic Aviation Group, kas pārņems nacionālās aviokompānijas lomu.

EK veica visaptverošu izmeklēšanu par 40,7 miljonu eiro valsts finansējuma piešķiršanu Estonian Air restrukturizācijai laika posmā no 2011. līdz 2014.gadam.

Briseles izmeklēšana Estonian Air lietā aizkavējās vairāku iemeslu dēļ, tostarp atbildīgā komisāra nomaiņas, Igaunijas nacionālo vēlēšanu un EK iesniegtā lidsabiedrības restrukturizācijas plāna labojumu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air iesniedz Briselē savu glābšanas plānu

Gunta Kursiša,21.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Ekonomikas ministrija Eiropas Komisijā (EK) iesniegusi nacionālās aviokompānijas Estonian Air restrukturizācijas plānu, vēsta ERR.

Tas paredz, ka Igaunijas valstij tiks atļauts investēt zaudējumos slīgstošajā aviokompānijā 50 miljonus eiro.

Līdz šim Igaunija ir Estonian Air sniegusi īstermiņa aizdevumus, kuru atmaksas termiņš pagarināts līdz 2018. gadam.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts maijā paziņojis, ka, izpildot restrukturizācijas plānu, Estonian Air atgriezīsies pie peļņas jau 2015. gadā.

Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšana saistībā ar Estonian Air var ilgt vairākus gadus, vēsta medijs.

Iepriekš ziņots, ka Estonian Air darbinieku skaits šogad samazināts līdz 200 – 2012. gadā kompānija nodarbināja 340 darbiniekus, taču paredzams, ka turpmāko darbinieku skaita «cirpšanas» pasākumu rezultātā Estonian Air strādājošo skaits saruks līdz 150.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība un 2012. gada Pasaules hokeja čempionāta organizēšanas komiteja Somijā noslēgušas līgumu, saskaņā ar kuru Estonian Air kļūst par čempionāta Helsinkos partneri un partneraviokompāniju.

Saskaņā ar vienošanos Igaunijas aviokompānijai piešķirtas tiesības lietot čempionāta oficiālās emblēmas, logotipus un talismanu visu partnera līguma darbības laiku, informē Estonian Air.

Tāpat martā un aprīlī Estonian Air piedalīsies pasākumos, kuru mērķis ir veicināt hokeju un popularizēt čempionātu Igaunijā un Somijā. Pasākumu laikā tiks apmeklētas 18 pilsētas.

Aviokompānija norāda, ka vēlas saistīt savu zīmolu ar pozitīvajām emocijām, kuras šis sporta veids izraisa Somijā, Zviedrijā, Latvijā un Krievijā. Šīs valstis pieder pie Estonian Air pamattirgus, kur lidsabiedrība vēlas piesaistī klientus, sacīja aviokompānijas tirdzniecības vadītājs Rauno Parrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air šogad no Rīgas lidostas plāno pārvadāt 348 000 pasažieru, šodien žurnālistiem sacīja Wizz Air komercdirektors Ģerģs Abrāns.

Pagājušajā gadā Wizz Air no Rīgas pārvadāja 230 000 pasažieru.

Sākotnēji Wizz Air Rīgas lidostā atklājis bāzi ar vienu jaunu Airbus A320 lidmašīnu un vienlaikus sāks lidojumus četros jaunos maršrutos.

Jaunie maršruti būs no Rīgas uz Barselonu Spānijā, Donkasteru Šēfildu Lielbritānijā, Dortmundi Vācijā un Parīzi (Bovē) Francijā, kā arī Wizz Air palielinās reisu biežumu uz Londonu (Lutonu) Lielbritānijā un Oslo (Torpu) Norvēģijā. Cenas būs, sākot no 14,99 eiro.

Abrāns sacīja, ka šī Wizz Air ir jau 17.bāze. «Līdztekus papildus radītajām ceļošanas iespējām Latvijas tirgū esam arī izveidojuši Latvijā vairākas jaunas darbavietas gan Wizz Air, gan arī pie saviem biznesa partneriem,» sacīja Abrāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air problēmu dēļ no Tallinas novēršas sešas aviokompānijas

Gunta Kursiša,28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas aviosabiedrības, ko cerējusi piesaistīt Tallinas lidosta, pārtraukušas sarunas Estonian Air problēmu dēļ, citējot Tallinas lidostas valdes locekļa Ērika Sakova (Erik Sakkov) pausto laikraksta Postimees, ziņo BBN.

«Nenosaucot konkrētus vārdus, varu minēt, ka problēmas ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju neveicina jaunu lidsabiedrību piesaistīšanu Tallinas lidostai – sešas aviokompānijas, ko plānojām piesaistīt Tallinai, pārtraukušas sarunas, jo iepriekš tās bija cerējušas savienot savus maršrutus ar Estonian Air gaisa satiksmes tīklu,» pauda Ē. Sakovs.

Viņš norādīja arī uz citu Igaunijā pastāvošu mītu, ka lidsabiedrības varētu ienākt Tallinas lidostā gadījumā, ja tā pazeminātu nodevu, ko lidostai maksā aviopārvadātāji. Patiesībā Tallinas lidosta jau iekasējot vienu no reģionā zemākajām maksām, norādīja lidostas valdes loceklis. Tallinas lidostas nodeva varētu ietekmēt vien 2% no kopējām aviokompāniju izmaksām, lai tās veiktu pasažieru pārvadājumus no Igaunijas galvaspilsētas, jo aptuveni trešdaļu izmaksu lidsabiedrībām veido tādas finanšu izmaksas kā līzings, vēl vidēji 30% ir degvielas izmaksas, 30% - personāla izmaksas, vien aptuveni 4% - lidostas nodevas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Laikraksts: Estonian Air varētu dibināt aviokompāniju kopā ar FlyBe

Jānis Rancāns,08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālu problēmu māktā Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air meklē iespējas veidot kopīgu aviokompāniju ar Lielbritānijas FlyBe.

Kopuzņēmumā 51% daļu varētu piederēt Estonian Air, bet 49% - FlyBe, atsaucoties uz laikraksta Postimees rakstīto, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR. Šādā situācijā lidsabiedrībai būtu iespējams vieglāk saņemt Eiropas Komisijas atbalstu valsts palīdzības piešķiršanai.

Saskaņā ar izskanējušo informāciju, Estonian Air vadītājs Erki Rāsuke kopā ar Igaunijas Ekonomikas ministriju patlaban nodarbojoties ar šī jautājuma izpēti. Estonian Air līdzīgas partnerattiecības iespējas izskatot arī ar citām aviokompānijām, tomēr FlyBe esot reālākais kandidāts.

Tikmēr Igaunijas valdība nolēmusi nacionālajai aviokompānijai piešķirt valsts palīdzības otro daļu 4,5 miljonu eiro apmērā. Kopumā Estonian Air no Igaunijas valdības saņēmusi 8,3 miljonus eiro lielu aizdevumu. Pirmā daļa naudas aviokompānijai tika piešķirta janvārī. Aizdevums piešķirts, lai nodrošinātu, ka Estonian Air spēj veikt lidojumus Igaunijai svarīgos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air tranzīta pasažieru skaits audzis par 75%

Gunta Kursiša,09.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air tranzīta pasažieru skaits šā gada pirmajos četros mēnešos sasniedzis 99 tūkst., kas ir par 75% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Kopumā pirmajos četros šā gada mēnešos Estonian Air pārvadājis 224,7 tūkst. pasažieru.

Aprīlī tranzīta pasašieru pieaugums Estonian Air bija 164% apmērā, salīdzinot ar pērnā gada aprīli. Lielākā tranzītu pasažieru proporcija Igaunijas nacionālajai aviokompānijai bijusi maršrutos uz Helsinkiem, Tartu, Rīgu un Pēterburgu. Vispopulārākie lidojumu maršruti no Skandināvijas bijuši uz Kijevu, Viļņu, Rīgu, Pēterburgu, Maskavu, Tbilisi un Hanoveri.

«Tranzīta pasažieru pieaugums ļauj Estonian Air piedāvāt jaunus ceļojuma galamērķus, kā arī palielināt lidojumu skaitu starp Tallinu un Eiropas nozīmīgākajām pilsētām,» norādīja Estonian Air vadītājs Rauno Parrass (Rauno Parras).

Komentāri

Pievienot komentāru