Finanšu tehnoloģiju uzņēmums Eleving Group ir saglabājis stabilu izaugsmi un rentabilitātes rādītājus, neraugoties uz globālās ekonomikas lejupslīdi.
Grupas neto portfelis 12 mēnešu periodā ir palielinājies par 17,8% attiecībā pret šo pašu periodu gadu iepriekš, bet koriģētā neto peļņa pirms valūtas maiņas darījumiem sasniedza 27,3 miljonus eiro.
Grupa 2022. gadu noslēdza ar koriģēto EBITDA 71,8 miljonu eiro apmērā, kas ir par 29,2% vairāk nekā 2021. gada pirmajos divpadsmit mēnešos. Tikmēr koriģētā divpadsmit mēnešu peļņa pirms valūtas maiņas darījumiem ir pieaugusi līdz 27,3 milj. eiro, kas ir par 8,8 milj. eiro vairāk nekā šajā periodā gadu iepriekš.
Savukārt koriģētie ieņēmumi (neskaitot ieņēmumus no komisijas maksām) ir sasnieguši 175,9 milj. eiro jeb par 14,37% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021. gadā. Elastīgās nomas un transportlīdzekļu abonēšanas produkti ieņēmumos veidoja 50,8 milj. eiro un tas ir par 91,1% vairāk nekā iepriekšējā gada 12 mēnešos, bet par 4,8% mazāk nekā 2022. gada trešajā ceturksnī. Tikmēr finanšu un atgriezeniskā līzinga produktu ieņēmumi sastādīja 68,0 milj. eiro, veidojot 32,5% pieaugumu pret 2021. gada attiecīgo periodu un 13,2% pieaugumu pret iepriekšējo deviņu mēnešu periodu. Savukārt ieņēmumi no patēriņa produktiem sasniedza 57,1 milj. eiro, kas ir par 12,1% mazāk nekā 2021. gada divpadsmit mēnešos, bet par 4% vairāk nekā aizvadītajā ceturksnī. Arī Grupas neto portfelis ir sasniedzis rekordaugstu līmeni – 288,9 milj. eiro. Grupas mobilitātes un patēriņa produkti portfelī veidoja attiecīgi 221,8 milj. eiro un 67,1 milj. eiro.
“2022. gadu sākām ar piezemētu optimismu. Covid-19 pandēmijas izraisītie satricinājumi bija norimuši, un šķita, ka varam plānot mērenu un prognozējamu globālās ekonomikas izaugsmi. Tomēr nestabilā ģeopolitiskā situācija Austrumeiropā un karš Ukrainā mainīja tirgus un makroekonomikas perspektīvas. Neraugoties uz to, esam piedzīvojuši stabilu ceturksni un divpadsmit mēnešu periodu ar labākajiem finanšu un darbības rezultātiem Grupas vēsturē. 2022. gada galvenais mērķis bija saglabāt portfeļa kvalitāti, veicināt biznesa efektivitāti, kā arī samazināt portfeļa apmēru tirgos, ko negatīvi ietekmēja ekonomiskās un ģeopolitiskās svārstības. Lielāku uzmanību pievērsām Grupas uzņēmumu pārvaldības efektivitātei, izmaksu optimizācijai, kapitāla pārvaldībai un nedaudz konservatīvākai biznesa pieejai. Raugoties uz rezultātiem, šī stratēģija ir pilnībā atmaksājusies,” par 2022. gada rezultātiem teic Modestas Sudnius, Eleving Group izpilddirektors.
Ceturtajā ceturksnī Grupa turpināja attīstīt vietējo obligāciju emisijas programmu Kenijā un līdz gada beigām teju dubultoja trešajā ceturksnī piesaistīto investīciju apmēru, kopējam investīciju apjomam sasniedzot 7,3 milj. eiro.
“Kopumā mēs novērojam nedaudz lēnāku portfeļa izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni, taču tāda ir bijusi mūsu izvēle, lai mazinātu iespējamos biznesa riskus šajos nenoteiktības laikos. Mums ir izdevies diversificēt Grupas portfeli un absorbēt kara negatīvo ietekmi, samazinot portfeļa apmēru tirgos, ko negatīvi ietekmēja ģeopolitiskie apstākļi. Arī Grupas finansējuma struktūras diversifikācija joprojām ir teicama, un mēs varam sekmīgi izmantot privāto aizņēmumu piesaistes iespējas, jo īpaši Āfrikas reģionā.
Nākamajos ceturkšņos plānojam turpināt koncentrēties uz kontrolētu izaugsmi, esošo produktu uzlabošanu un portfeļa kvalitātes saglabāšanu. Tā kā nākamgad noslēgsies mūsu trīs gadu obligāciju termiņš Latvijā, rūpīgi sekosim līdzi arī norisēm kapitāla tirgos," papildina Māris Kreics, Eleving Group finanšu direktors.
Tikmēr 2023. gada 9. februārī Eleving Group ieguva 1. vietu Nasdaq Baltic Awards kategorijā "Labākās investoru attiecības" First North Bond sarakstā. Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, tā ir nozīmīga Baltijas mēroga atzinība, kas atspoguļo iepriekšējos gados veiksmīgi paveikto darbu investoru attiecību jomā.
Eleving Group ir starptautiska finanšu tehnoloģiju uzņēmumu grupa ar plašu pārstāvniecību visā pasaulē. Grupa ir pārstāvēta trīs kontinentos un tās biznesa virzieni ietver transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanas pakalpojumus. Grupa, kas 2012. gadā tika dibināta ar Mogo zīmolu, patlaban darbojas 14 pasaules valstīs.
Ar galveno mītnes vietu Latvijā, Eleving Group veic saimniecisko darbību Baltijā un Eiropā, Kaukāza un Centrālāzijas reģionos, kā arī Austrumāfrikā. 2020. un 2021. gadā biznesa laikraksts "Financial Times" kompāniju iekļāva starp TOP 1000 straujāk augošajām Fintech kompānijām Eiropā.
Kopš dibināšanas Eleving Group ir izsniegusi vairāk nekā 1,2 mljrd. eiro aizdevumos, kā arī apkalpojusi vairāk nekā 500 tūkst. klientus visā pasaulē. Šā brīža aktīvais kredītportfelis ir pārsniedzis 288 milj. eiro.