Kā liecina Eleving Group (iepriekš Mogo Finance) konsolidētais finanšu pārskats par ceturksni, kas noslēdzās šā gada 31. martā, kompānija ir uzrādījusi rekordaugstu sniegumu nozīmīgākajos biznesa rādītājos.
Pārskata periodā Eleving Group koriģētā EBITDA ir sasniegusi 17,1 milj. eiro salīdzinājumā ar 13,4 milj. eiro 2021. gada pirmajā ceturksnī, savukārt koriģētā peļņa pirms valūtas kursa svārstību ietekmes trijos mēnešos ir sasniegusi 5,9 milj. eiro pretstatā 3,7 milj. eiro attiecīgajā pārskata periodā pirms gada.
Pirmajos trīs mēnešos kompānijas koriģētie ieņēmumi ir pārsnieguši 45,5 milj. eiro apmēru, un tas ir par 13,8 milj. eiro vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā ceturksnī. Elastīgās nomas un transportlīdzekļu abonēšanas pakalpojumi pirmā ceturkšņa ieņēmumos veidoja 10,5 milj. eiro, savukārt ieņēmumi no nomas un atgriezeniskā līzinga pakalpojumiem veidoja 15,2 milj. eiro, bet patēriņa finansēšanas pakalpojumi – 17,8 milj. eiro.
Arī kompānijas aktīvais kredītportfelis ir sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni – 259,9 milj. eiro, un tas ir par 14,7 milj. eiro vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī, kas noslēdzās 2021. gada 31. decembrī. Transportlīdzekļu finansēšanas un nomas pakalpojumi joprojām sastāda lielāko daļu no pārvaldītā portfeļa, uzrādot 197,7 milj. eiro apmēru, bet patēriņa finansēšanas pakalpojumi mērāmi 62,2 milj. eiro apjomā.
“2022. gada pirmais ceturksnis Eleving Group ir bijis veiksmīgs gan no operacionālā, gan no finanšu viedokļa raugoties. Mums ir izdevies sasniegt plānotos izaugsmes un rentabilitātes rādītājus, un tas liecina ne vien par mūsu portfeļa kvalitāti, bet arī par izraudzītās stratēģijas un operāciju efektivitāti. Esam sasnieguši labus rezultātus Baltijas un Kaukāza tirgos, tāpat teicamu sniegumu uzrādām Albānijā un Ziemeļmaķedonijā, kur esam pārstāvēti ar patēriņa finansēšanas produktiem. Strauja izaugsme joprojām vērojama Kenijā un Ugandā, kur esam kļuvuši par neaizstājamu partneri klientiem, kas meklē mobilitātes risinājumus savu ienākumu palielināšanai,” par pirmā ceturkšņa rezultātiem stāsta Eleving Group izpilddirektors Modestas Sudnius.
Neraugoties uz ģeopolitiskajiem izaicinājumiem, ko radījis karš Ukrainā, Eleving Group ir turpinājis īstenot jaunus attīstības projektus. Armēnijā ir veiksmīgi uzsākts bizness ar Primero produktu, kamēr Latvijā pakāpeniski tiek atjaunots automašīnu parks, lai sekmētu jaunā automašīnu abonēšanas produkta Renti Plus attīstību. Tikmēr Somijā ir saņemta kreditēšanas licence un kompānija 2022. gada otrajā ceturksnī ir iecerējusi uzsākt transportlīdzekļu finansēšanas operācijas.
Šā gada pirmajā ceturksnī Eleving Group ir pieņēmis pirmo kompānijas vides aizsardzības, sociālās atbildības un pārvaldības (ESG) stratēģiju ar tvērumu līdz 2025. gadam. Ieviestajā stratēģijā par prioritātēm ir noteikta finanšu pratības veicināšana pārstāvētajos tirgos, biznesa procedūru salāgošana atbilstoši labas pārvaldības praksei, darbinieku izaugsme, dzimumu vienlīdzības un līdzsvarotas proporcijas saglabāšana kompānijas vadošajos amatos, kā arī pārvaldītā portfeļa un biznesa procedūru ietekmes uz vidi samazināšana.
“ESG stratēģija ir kā precīzi noteikts rīcības plāns vidējam termiņam, kurā esam definējuši galvenos izaicinājumus un veidus, kā tos pārvarēt. Mēs apzināmies savu lomu sabiedrībā un mēs zinām, ka mums ir jārīkojas kā līderiem, lai rādītu priekšzīmi un veicinātu ilgtspējīgu uzņēmējdarbības vidi, kas rada pozitīvu sociālo un ekonomisko ietekmi. Pieņemtā stratēģija ir tikai pirmais solis, un šobrīd ir sācies aktīvs darbs, lai noteiktos mērķus sasniegtu dzīvē,” par pieņemto stratēģiju teic M. Sudnius.
No stratēģiskajiem mērķiem izriet, ka kompānija savā portfelī līdz 2025. gadam palielinās bezemisiju transportlīdzekļu skaitu, kā arī turpinās izglītot klientus par videi draudzīgu transportlīdzekļu priekšrocībām. Turklāt caur pārstāvētajiem zīmoliem iecerēts attīstīt ne tikai “zaļo transportlīdzekļu” nomas un līzinga pakalpojumus, bet arī ieviest auto abonēšanas un elektroauto koplietošanas produktus.
Maijā iesniegtais Eleving Group auditētais finanšu pārskats par 2021. gadu liecina, ka pagājušā gada 12 mēneši kompānijai ir bijuši ar augstu rentabilitāti. Sekmīgi turpinot iesākto biznesa attīstības stratēģiju un pilnveidojot produktus visos 14 pārstāvētajos tirgos, kompānija ir spējusi sasniegt 153,8 milj. eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 74,2% vairāk nekā attiecīgajā pārskata periodā gadu iepriekš.
Strauja izaugsme pret 2020. gadu vērojama arī kompānijas kredītportfelī, kas palielinājies par 44,2 milj. eiro, sasniedzot 245,6 milj. eiro atzīmi. Tikmēr normalizētā EBITDA ir pieaugusi līdz 60,6 milj. eiro pretstatā 34,8 milj. eiro pirms gada. Kompānijas kredītportfelī 2021. gada 31. decembrī bija vairāk nekā 350 tūkst. aktīvo klientu.