Valdība atbalstījusi Satiksmes ministrijas ierosinājumu atlikt autoceļu lietošanas nodevas jeb eirovinjetes ieviešanu līdz 2014. gadam.
Tas nepieciešams, izvērtējot vispārējo ekonomisko situāciju valstī, kā arī kavēšanos nolīgumu grozījumu saskaņošanā ar Krieviju un Baltkrieviju, skaidro Satiksmes ministrija. Lai likumprojekts stātos spēkā, tas vēl jāpieņem Saeimā un jāizsludina Valsts prezidentam. Kārtība, kādā tiks veikti maksājumi par valsts galveno autoceļu lietošanu, tiks izstrādāta pēc tam, kad valdībā būs apstiprināti visi nepieciešamie normatīvo aktu projekti.
Ieviešanas termiņu aicinājusi pagarināt biedrība Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome. Konsultācijas notikušas arī ar Zemnieku saeimu un Autopārvadātāju asociāciju Latvijas Auto. Aicinājums ir pamatots ar lūgumu nepalielināt finansiālo slogu Latvijas autopārvadātājiem un lauksaimniekiem.
Bez tam Krievijas Federācija un Baltkrievijas Republika pagaidām nav saskaņojušas Latvijas Republikas ierosinātos grozījumus valdību nolīgumos par automobiļu starptautisko satiksmi. Šie nolīgumi paredz savstarpējus atbrīvojumus no nodokļiem un valsts nodevām, kas saistītas ar autoceļu izmantošanu vai uzturēšanu. Savukārt, nodevas ieviešana un piemērošana pārējiem valstu pārvadātājiem, kamēr nav grozīti minētie nolīgumi ar Baltkrieviju un Krieviju, nostādītu viņus nevienlīdzīgā stāvoklī.
Grozījumi likumā paredz, ka nodeva nebūs jāmaksā par transportlīdzekļiem, kuri var tikt iesaistīti robežkontroles pasākumu, ugunsgrēku dzēšanas un glābšanas darbu, kā arī sabiedriskās kārtības nodrošināšanā. Tā nebūs jāmaksā arī par transportlīdzekļiem, kas ir atbrīvoti no prasības uzstādīt darba un atpūtas laika reģistrācijas kontrolierīces, kā arī par laiku, ko transportlīdzeklis pavada rindā, gaidot atļauju šķērsot valsts robežu, izbraucot no Latvijas.
Sākotnēji eirovinjeti bija paredzēts ieviest 2009. gada 1. jūlijā. Pēc tam šis termiņš tika atlikts uz 2011. gada 1. janvāri, bet vēlāk – uz 2012. gada 1. janvāri. Nodevas mērķis ir veicināt valsts galveno autoceļu uzturēšanu un attīstību, kā arī videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu. Eirovinjeti maksās transportlīdzekļa turētājs, vadītājs vai īpašnieks par noteiktu valsts galveno autoceļu posmu izmantošanu. Maksājums attieksies uz kravu pārvadājumiem paredzētu transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 12 tonnām. Nodevu maksā atkarībā no transportlīdzekļa motora izmešu, asu skaita un laika, kurā paredzēts lietot galvenos autoceļus.