2015. gadā, salīdzinot ar 2014. gadu, svarīgākajās transporta nozarēs pārvadāto kravu kopējais apjoms ir samazinājies par 2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Nozīmīgākais kritums bija iekšzemes kravu pārvadājumiem ar autotransportu – par 2,4 miljoniem tonnu jeb 4,7 % salīdzinājumā ar 2014. gadu.
2015. gadā ar dzelzceļa transportu pārvadāja 55,6 miljonus tonnu kravu, kas ir par 2,4 % mazāk nekā 2014. gadā. Iekšzemē pārvadāja par 33 % vairāk nekā iepriekšējā gadā (1,7 miljonus tonnu kravu), ko ietekmēja kokmateriālu un graudu pārvadājumu pieaugums. Savukārt starptautiskajos dzelzceļa pārvadājumos kravu apjoms saruka līdz 53,9 miljoniem tonnu – par 3,2 % mazāk nekā 2014. gadā.
Ekonomiskās situācijas pasliktināšanās Krievijā būtiski ietekmēja eksporta kravu pārvadājumu apjomu. 2015. gadā pa dzelzceļu pārvadāja 2,8 miljonus tonnu eksporta kravu (ieskaitot pārvadājumus no Latvijas ostām), kas ir par 1,7 miljoniem tonnu (37 %) mazāk nekā gadu iepriekš.
No visiem starptautiskajiem kravu pārvadājumiem ar dzelzceļu 48,3 miljonus tonnu jeb 89,4 % veidoja importa kravu pārvadājumi, kas ietver arī kravu pārvadājumus uz Latvijas ostām. Importa kravu pārvadājumi samazinājās par 1,1 miljonu tonnu jeb 2,3 % salīdzinājumā ar 2014. gadu, kas skaidrojams ar ogļu, naftas produktu un dzelzs rūdas kravu samazinājumu no Krievijas.
Tranzītā caur Latvijas teritoriju pārvadāja 2,8 miljonus tonnu kravu – par 1 miljonu tonnu (53,7 %) vairāk nekā 2014. gadā.
2015. gadā ar autotransportu pārvadāja 62,2 miljonus tonnu kravu – tikpat cik 2014. gadā. Kravu pārvadājumi iekšzemē samazinājās par 2,4 miljoniem tonnu jeb 4,7 %, bet starptautiskie pārvadājumi pieauga par 2,3 miljoniem tonnu jeb 19,5 %.
Eksporta kravu pārvadājumos pārvadāja 4,3 miljonus tonnu kravu – par 1 % vairāk nekā 2014. gadā. Salīdzinājumā ar 2014. gadu kravu pārvadājumi uz Igauniju pieauguši par 9,7 %, Vāciju – par 5,1 %, Lietuvu –par 2,7 %. Turpretī pārvadājumi uz Krieviju saruka par 28,7 %.
2015. gadā salīdzinājumā ar 2014. gadu importa kravu pārvadājumi saruka par 5,8 %, pārvadājot 2,6 miljonus tonnu kravu. Būtisks kritums bija pārvadājumiem no Lietuvas – par 33,2 % mazāk kravas nekā 2014. gadā. Savukārt no Igaunijas ievesti 0,6 miljoni tonnu kravas – par 3,3 % vairāk.
2015. gadā strauji pieauga Latvijā reģistrēta autotransporta kravu pārvadājumi ārvalstīs. Ārvalstīs 2015. gadā pārvadāja 7,1 miljonu tonnu kravu, kas ir par 2,4 miljoniem tonnu jeb 50,6 % vairāk nekā 2014. gadā. Līdz ar Eiropas Savienības ekonomisko sankciju ieviešanu pret Krieviju un ekonomiskās situācijas pasliktināšanos Krievijā Latvijas auto kravu pārvadātāji pārorientējās uz pakalpojuma sniegšanu ārvalstīs. Visvairāk kravas pārvadāja Zviedrijā – 1,1 miljonu tonnu – par 0,7 miljoniem tonnu (150,4 %) vairāk nekā iepriekšējā gadā. Vācijā pārvadāja 0,8 miljonus tonnu kravu (par 0,5 miljoniem tonnu jeb 138,9 % vairāk).
2015. gadā ar sabiedrisko transportu pārvadāja 250,7 miljonus pasažieru, kas ir par 2,6 % jeb 6,6 miljoniem pasažieru mazāk salīdzinājumā ar 2014. gadu. Pārvadāto pasažieru skaita izmaiņām no 2010. gada nav izteiktas tendences. No 2011. gada līdz 2014. gadam, salīdzinot ar 2010. gadu, pārvadāto pasažieru skaits pieauga (2011. gadā – 2,2 %, 2012. gadā – 0,8 %, 2013. gadā – 3,1 %, 2014. gadā – 2,4 %), bet 2015. gadā salīdzinājumā ar 2010. gadu tas nedaudz samazinājās – par 0,2 %.