Eiropas un Āzijas loģistikas ķēdes attīstībā iegūtu abas puses
To, rakstiski atbildot uz Dienas Biznesa jautājumiem, norāda Duisport (publiskās Duisburgas ostas īpašnieks un pārvaldītājs) izpilddirektors Ēriks Stāke. Pēc viņa teiktā, loģistika nozīmē domāt un darboties tīklā. Pēdējo 17 gadu laikā Duisport attīstījusies par vadošo loģistikas mezglu Centrāleiropā, piedāvājot gan plašu sadarbības partneru, gan maršrutu tīklu. Piemēram, Duisport ir vairāk nekā 360 iknedēļas vilcieni, kas dodas uz vairāk nekā 80 galapunktiem Eiropā un Āzijā. Pēc viņa teiktā, Latvija jau ir daļa no šī tīkla, jo ir saistīta ar Duisburgu ar jūras un dzelzceļa pārvadājumiem. «Es tomēr uzskatu, ka mūsu transporta un loģistikas tīklam ir lielāks potenciāls (sadarbībai), jo īpaši attiecībā uz dzelzceļa pārvadājumiem starp Eiropu un Āziju,» uzsver Ē. Stāke. Tās būs lietas, ko viņš plāno izcelt savā prezentācijā 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmē «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē».
Dubulta izaugsme
Duisburgas osta ir pasaules lielākā iekšzemes osta, kura atrodas Reinas un Rūras upju saplūšanas vietā. Uz jautājumu par Duisport darbības sfērām, viņš atbild, ka osta sniedz inovatīvus risinājumus rūpniecības un loģistikas sektoriem, piedāvājot pilnu pakalpojumu klāstu infrastruktūras ziņā. Savukārt Duisport meitasuzņēmumi sniedz loģistikas pakalpojumus, tostarp nodrošinot transporta un loģistikas ķēžu, dzelzceļa kravu pārvadājumu un iepakošanas jomas attīstību un optimizāciju. Šobrīd ostā darbojas vairāk nekā 300 kompānijas (tostarp Kühne + Nagel, DHL, DB Schenker), veidojot gada apgrozījumu trīs miljardu eiro apmērā. Ar ostu saistīto darbavietu skaits 17 gadu laikā ir dubultojies no 20 līdz 40 tūkstošiem. Duisburgas grupas ienākumi pērn pieauga par 13% salīdzinājumā ar 2013. gadu, sasniedzot 198 milj. eiro, vēstīja Transportweekly.com. Savukārt EBITDA (ieņēmumi pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem) kāpuši par 17% līdz 35 milj. eiro. Arī apkalpoto kravu apjomi pieauguši no 123 līdz 131 milj. t. Pārkrauto konteineru skaits kāpis par 13% līdz 3,4 milj. TEU (20 pēdu) vienību.
Visu rakstu Duisburga un Latvija var sadarboties vairāk lasiet 28. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.