Uz Vecpiebalgas autoceļa posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (no 24. līdz 38.km) notiek aktīvi būvdarbi, informē VAS Latvijas valsts ceļi (LVC).
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, apsekojot būvobjektu, pateicās pašvaldības vadītājai par aktivitāti, ko pagājušajā gadā izrādīja iedzīvotāji. «Tādā veidā tika pievērsta uzmanība ne tikai šim konkrētajam ceļa posmam, bet visiem valsts reģionālajiem autoceļiem, kuriem nepieciešams atvēlēt līdzekļus. Šis arī bija labs papildu arguments sarunās ar Eiropas Komisiju, lai arī jaunajā Eiropas Savienības (ES) fondu periodā mēs varētu saņemt finansējumu autoceļiem,» uzsvēra ministrs. Viņš arī piebilda, ka Vecpiebalgas ceļa posms ir pirmais regionālo ceļu objekts, kas tiek finansēts no jaunā ES fondu perioda līdzekļiem.
Šis ir viens no autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmiem, kas bija ļoti sliktā stāvoklī. Būvdarbu laikā notiek autoceļa pārbūve nevis tikai virskārtas atjaunošana, un ceļa sega tiek mainīta pilnībā. Pirms remontdarbiem veiktie urbumi un segas materiālu pārbaudes liecināja, ka tā neatbilst tehniskajām prasībām un ir jāizbūvē no jauna. Būvdarbu ietvaros tiks uzbūvēts arī jauns tilts pār Gauju un atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju.
«Vecpiebalgas autoceļa posms ir lielākais objekts, kas šogad tiek būvēts reģionālo autoceļu tīklā,» norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. «Šis objekts tiek būvēts 20 gadiem. Piecu gadu garantiju mēs prasām no būvniekiem un arī paši sekojam darbu kvalitātei. No LVC puses tiek nodrošināta būvuzraudzība, savukārt mūsu Ceļu laboratorija regulāri veic mērījumus un testē materiālus, pārbauda darbu kvalitāti,» viņs uzsvēra.
«Darbi norit pēc grafika, un mēs cenšamies pat to apsteigt. Jau šā gada rudenī plānojam uzlikt asfalta pamatkārtu un atvērt satiksmi abos virzienos bez luksoforiem,» norādīja būvnieku pārstāvis, SIA 8 CBR valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs.