Šā gada BranZ un Millward Brown Optimor pasaules simts vērtīgāko zīmolu saraksta galvgalī nonākusi ASV tehnoloģiju kompānija Apple. Neskatoties uz kompānijas pēdējā laika izaugsmes tempu vājināšanos, Apple zīmola vērtība spējusi palielināties par 1%, sasniedzot 185 miljardus ASV dolāru.
Trīs pirmās saraksta vietas tikušas tehnoloģiju gigantiem, bet pirmajā pieciniekā iekļuvušas arī kompānijas, kas bieži vien saistās ar ātro ēdināšanu. Kompānija Apple šī saraksta galvgalī bija arī aizvadītajā un 2011. gadā.
Vērtīgāko zīmolu pētījums top izmantojot gan kompāniju finansiālos datus, gan arī aptaujājot patērētājus un izzinot to attieksmi pret noteiktiem uzņēmējiem. Pilnu pasaules 100 vērtīgāko zīmolu sarakstu iespējams aplūkot klikšķinot šeit.
#1/10
10. China Mobile. Zīmola vērtība 55,4 miljardi ASV dolāru. Vērtības pieaugums +18% apmērā. Kompānija ir lielākais mobilo sakaru operators Ķīnā un tādējādi viena no pasaules lielākajām kompānijām.
#2/10
9. Visa. Zīmola vērtība 56 miljardi ASV dolāru. Vērtības pieaugums 46% apmērā. Kompānijām MasterCard un Visa papildus ienākumus palīdz iegūt tiešsaistes pirkumu apjomu kāpums, kas, savukārt, palielinājies, pateicoties mobilo tehnoloģiju uzvaras gājienam.
#3/10
8. Marlboro. Zīmola vērtība 69,4 miljardi ASV dolāru. Vērtība gada laikā samazinājusies par 6%. Neskatoties uz to, ka smēķēšana lielā daļā pasaules tiek ierobežota, tomēr tas nav traucējis cigarešu ražotājam baudīt lielus ienākumus.
#4/10
7. Microsoft. Zīmola vērtība 69,8 miljardi ASV dolāru. Vērība gada laikā samazinājusies par 9%. Tehnoloģiju kompānija ir viena no spēcīgākajām savā jomā un patlaban ir labā formā. Nelielais vērtības kritums saistāms ar vispārējo stāvokli personālo datoru sfērā, kas pēdējā laikā piedzīvo lejupslīdi.
#5/10
6. AT&T. Zīmola vērtība 75,5 miljardi ASV dolāru. Gada laikā telekomunikāciju operatora vērtība pieaugusi par 10%, ko veicinājis augstais viedtālruņu un planšetdatoru pieprasījums ASV. Ilgu laiku kompānija bija noslēgusi arī ekskluzīvu līgumu ar Apple un tādējādi kļuva gandrīz vai par sinonīmu pazīstamajām ierīcēm.
#6/10
5. Coca-Cola. Zīmola vērtība 78,4 miljardi ASV dolāru. Pieaugums gada laikā – 6%. Viens no kompānijas lielākajiem trumpjiem ir spēja palikt inovatīvai. Tā, piemēram, ASV Coca-Cola ieviesusi dzērienu automātus, kurus izmantojot pircējs var jaukt dažādas garšas, tādējādi pagatavojot individuālu dzērienu.
#7/10
4. McDonald's. Zīmola vērtība 90,3 miljardi ASV dolāru. Gada laikā vērtība samazinājusies par 5%. ASV restorānu ķēde spējusi uzklausīt kritiku un nākusi klajā ar veselīgākiem ēdieniem, kā arī aizvien vairāk pastiprina savu ietekmi kafijas tirgū.
#8/10
3. IBM. Zīmola vērtība 112,5 miljardi ASV dolāru. Gada laikā vērtība samazinājusies par 3%. Kompānijai ir spēcīgas pozīcijas tehnoloģiju jomā un tā nepārtraukti cenšas izstrādāt jaunas inovācijas.
#9/10
2. Google. Zīmola vērtība 113,7 miljardi ASV dolāru. Gada laikā vērtība pieaugusi par 5%. Kompānija iekarojusi spēcīgas pozīcijas daudzās dzīves jomās. Patlaban tehnoloģiju entuziasti ar satraukumu gaida topošās Google paplašinātās realitātes brilles – Google Glass.