Šā gada trešajā ceturksnī Apple iPad kontrolēja 55% no planšetdatoru tirgus, liecina pētījumu kompānijas ABI Research apkopotie dati. Salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni, Apple planšetdatoru tirgus daļa samazinājusies par 14 procentpunktiem.
Tirgus daļu uz Apple rēķina savukārt izdevies audzēt Android ierīču ražotājiem, kuri aizvadītajā ceturksnī kontrolējuši 44 procentus planšetdatoru tirgus.
«Mēs paredzam, ka Android ekosistēmas ierīču skaits turpinās pieaugt. Parādīsies jauni ražotāji un programmatūras izstrādātāji,» prognozēja ABI pārstāvis Džefs Ors (Jeff Orr).
Atgūt zaudēto tirgus daļu Apple nepalīdzēs arī jaunākais iPad Mini planšetdators. «Ar mazāka un lētāka planšetdatora radīšanu Apple atzinusi Android pārākumu septiņu collu planšetdatoru jomā. Apple šajā jomā nav spējusi nodrošināt nozīmīgas pozīcijas,» klāstīja Dž. Ors.
Iepriekš konsultāciju kompānijas Finvista Advisors analītiķis Samīrs Sinhs (Sameer Singh) prognozēja, ka nākamā gada pirmajā pusē Apple zaudēs dominējošo pozīciju planšetdatoru tirgū.
Neskatoties uz nelabvēlīgajām prognozēm, Apple iPad ir viena no visvairāk kārotajām Ziemassvētku dāvanām ASV. Saskaņā ar ASV pētījumu kompānijas Nielsen aptaujām, gandrīz puse bērnu vecumā no sešiem līdz 12 gadiem ASV visvairāk vēlas Apple planšetdatoru.
Tikmēr Ķīnā Apple ir nepārspēts līderis. Milzīgajā tirgū Apple kontrolē 71,4 procentus.
Db.lv jau vēstīja, ka saskaņā ar citas tirgus analīzes kompānijas IDC apkopotajiem datiem, šā gada trešajā ceturksnī Apple kontrolēja 50,4% planšetdatoru tirgus daļas, salīdzinot ar 65,4% iepriekšējā ceturksnī.