Tehnoloģiju kompānijas Apple akciju cena pārsniegusi 700 ASV dolāru robežu pēc tam, kad kļuva zināms, ka jaunākā viedtālruņa iPhone 5 rezervāciju skaits pirmajā dienā pārsniedzis divus miljonus.
[Papildināta no 5. līdz 9. rindkopai]
Jaunā viedtālruņa rezervāciju skaits nedēļas nogalē bijis tik milzīgs, ka Apple bija spiesta pat noteikt vēlāku piegādes laiku. «iPhone 5 rezervāciju skaits ievērojami pārsniedza iPhone 4S rekordu. Klientu reakcija bija fenomenāla,» sacīja Apple viceprezidents Filips Šillers (Philip Schiller).
Savukārt tirgus analītiķu kompānija Baird Equity Research prognozē, ka Apple, visticamāk, pirmajās trijās dienās būs izdevies pārdot vairāk nekā piecus miljonus iPhone 5.
Milzīgā iPhone 5 popularitāte likusi Apple akciju vērtībai sasniegt galvu reibinošus augstumus. Trešdienas pēcpusdienā Apple akciju vērtība pārsniedza 701 ASV dolārus, uzkāpjot līdz 701,91 ASV dolāram.
Tikmēr tehnoloģiju blogu un mediju apskatnieki, kuru rokās nonācis iPhone 5, veltījuši jaunajai ierīcei atzinīgus vārdus un sauc to par labāko Apple viedtālruni.
Tā TechCrunch un Cnet jauno viedtālruni nodēvējuši par līdz šim labāko Apple ražojumu. Tehnoloģiju medijs Cnet atzīmē, ka iPhone 5 apveltīts ar tām funkcijām, kuras lietotāji cerējuši saņemt, kad parādījies iPhone 4S – 4G tīklu atbalsts un lielāks ekrāns. Tāpat Cnet jauno ierīci nodēvējis arī par visas iPhone viedtālruņu sērijas «restartēšanu».
Atzinīgus vārdus, izceļot viedtālruņa fotokameru, kas esot labākā, kāda jebkad ievietota tālrunī, iPhone 5 veltījis arī ietekmīgais ASV laikraksts New York Times.
Pieaug ne tikai Apple akciju vērtība. Saskaņā ar zīmolu analīzes kompānijas Eurobrand aprēķiniem, Apple zīmola vērtība sasniegusi 130 miljardus eiro. Gada laikā Apple zīmols kļuvis par 43,9% jeb 66,7 miljardiem vērtīgāks. Apple ir arī pasaulē vērtīgākais zīmols, tuvākos sekotājus atstājot tālu aiz muguras.
Otrajā vietā iekļautas bezalkoholisko dzērienu ražotājs Coca-Cola, kura zīmola vērtība sasniegusi 60 miljardus, trešajā Microsoft (54 miljardi), ceturtajā IBM (52 miljardi) un piektajā Google (50,6 miljardi).
Db.lv jau vēstīja, ka Apple ar jaunāko iPhone 5 klajā nāca aizvadītajā nedēļā. Jaunā ierīce padarīta plānāka un spēj izmantot jaunākās paaudzes komunikāciju tīklus, kā arī aprīkota ar jaudīgāku procesoru.
Tomēr tehnoloģiju eksperti norāda, ka, lai gan jaunā Apple ierīce ir cienīgs pretinieks saviem konkurentiem, taču no kompānijas ticis gaidīts kaut kas «svaigāks». Turpretī Apple konkurenti mēģinot visas iespējamās inovācijas, lai izcīnītu savas pozīcijas tirgū.
Neskatoties uz to iPhone 5 tiek prognozēti spoži panākumi un daudzās pasaules pilsētās pie Apple veikaliem jau sākušas veidoties cilvēku rindas, kuri gaida iPhone 5 tirdzniecības uzsākšanu, kas daļā pasaules valstu paredzēta 21. septembrī.