Tehnoloģiju kompānija Apple, visticamāk, nespēs oktobrī tirdzniecībā plaši piedāvāt jaunāko iPad Mini planšetdatoru ar augstas izšķirtspējas retina (tīklenes) ekrānu, atklājuši anonīmi avoti ASV kompānijas piegādātāju uzņēmumos.
Tādējādi Apple būs neizdevīgākās pozīcijās, salīdzinot ar konkurentiem Google un Amazon, vēsta Reuters. Avoti Apple piegādātājos aģentūrai atklājuši, ka kompānija tikai tagad uzsāk iPad Mini retina ekrānu izgatavošanu, kas nozīmējot to, ka šīs ierīces šogad būs pieejamas ierobežotā daudzumā. Tādējādi Apple varētu palaist garām arī Ziemassvētku iepirkšanās sezonu, kas tradicionāli kompānijām ienes daudz naudas.
Jau izskanējis, ka Apple ar jauniem papildinājumiem iPad planšetdatoru klāstā varētu nākt klajā šomēnes. Izskanējis, ka jaunās ierīces būs plānākas un nedaudz mazākas nekā priekšgājēji. Tāpat tās varētu tikt aprīkotas ar jaudīgākiem procesoriem, labākām fotokamerām un augstas izšķirtspējas ekrāniem. Kompānija Apple atteikusies komentēt izskanējušo informāciju.
Šobrīd retina ekrāns ir pieejams standarta izmēra iPad. Savukārt tādas kompānijas kā Google un Amazon augstas izšķirtspējas ekrānus ieviesušas savās jaunākajās ierīcēs (Nexus 7 un Kindle Fire HDX), kas būs tieši iPad Mini 2 konkurenti. Reuters avoti norādījuši, ka kavēšanās ar ekrānu izgatavošanu saistāma ar Apple sertifikācijas procedūrām, kuras ietvaros tikuši noteikti augsti enerģijas taupīšanas standarti.
Avoti pieļāvuši, ka Apple varētu gaidīt līdz nākamā gada sākumam pirms uzsākt iPad Mini 2 tirdzniecību, vai arī šogad to piedāvāt tikai ierobežotā daudzumā. Vienlaikus Apple cenšoties samazināt arī iPad Mini 2 cenu, līdz astoņiem gigabaitiem samazinot tā iebūvēto atmiņu. Šāds solis tiek vērtēts kā mēģinājums iekarot Ķīnas tirgu, kur popularitāti iegūst lēti planšetdatori.
Analītiķi norāda, ka, ja Apple samazinātu savu ierīču cenas kaut par 50 ASV dolāriem, tas uzrunātu daudzus patērētājus. Šobrīd iPad Mini ir dārgākā ierīce septiņu līdz astoņu collu kategorijā. Saskaņā ar tirgus pētījumu kompānijas IDC aplēsēm gada otrajā ceturksnī Apple iPad ierīcēm piederēja 32,5% pasaules planšetdatoru tirgus. Savukārt Android ierīces tajā dominēja ar 62,6% lielu tirgus daļu.