Jaunākais izdevums

No 13. līdz 15. novembrim vairākos Latvijas mūzikas klubos notiks jau piektā Death'n'roll members pasākuma koncerti, kurā grupa Sanctimony svinēs 14 gadu jubileju.

Sanctimony savā 14 gadu jubilejas koncertā, uzstāsies ar vairāk nekā stundu garu un plašu programmu, kurā skanēs dziesmas no visiem līdz šim iznākušajiem albumiem, kā arī līdz šim nedzirdētas, jaunas dziesmas no topošā albuma, Db.lv informē grupas basģitārists Deniss Denisenko.

Koncertos uzstāsies arī nesen izveidojusies thrash’n’roll grupa Sia Radikal, kuras sastāvā uz skatuves kāps Gustavs Terzens, kurš plašākai publikai pazīstams, kā Radio SWH Rock dīdžejs. Grupā spēlē arī savulaik populārās grupas F[ei]k basģitārists Gusts Leimanis.

Death'n'roll members pasākums ir iedibināta grupas Sanctimony tradīcija. Šoruden grupa svinēs 14 gadu jubileju un Death'n'roll members pasākuma 5 gadu jubileju.

Šogad, par godu pasākuma apaļajai jubilejai, uzstāšanās notiks trijās pilsētās, atklājot pasākumu sēriju ceturtdien, 13. novembrī Cēsīs Fono klubā. Piektdien, 14. novembrī koncerts notiks klubā Melnā Piektdiena, Rīgā un pasākumu sērija noslēgsies sestdien, 15. novembrī Fontaine Palace, Liepājā.

Pasākumos uzstāsies arī grupas Backflow (Rīga), Sia Radikal (Rīga) un īpašie viesi Burden AD (Somija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu rokgrupa Eagles of Death Metal, kuras koncerta laikā mūzikas klubā Bataclan Parīzē notika teroristu uzbrukums, vēlas iespējami drīz tur atgriezties un sniegt koncertu.

«Es nevaru sagaidīt, kad nokļūšu atpakaļ Parīzē. Es nevaru sagaidīt uzstāšanos. Mēs vēlamies būt pirmā grupa, kas uzstāsies klubā Bataclan, kad tas atkal atvērsies, jo es biju tur, kad tas uz brīdi apklusa,» intervijā ziņu portālam Vice News stāstīja grupas līderis Džesijs Hjūzs.

«Mūsu draugi devās uz turieni redzēt rokenrolu un nomira. Es gribu doties atpakaļ uz turieni un dzīvot,» teica mūziķis.

Kā ziņots, 89 cilvēki 13.novembrī gāja bojā amerikāņu rokgrupas Eagles of Death Metal uzstāšanās laikā koncertzālē Bataclan. Mirušo vidū bija brits Niks Aleksandrs, kurš tirgoja preces ar Eagles of Death Metal simboliku, kā arī trīs ierakstu kompānijas darbinieki. Neviens no grupas dalībniekiem ievainots netika. Kopumā teroraktos Parīzē gāja bojā 130 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kredītbirojs – ietekme – riski

Evita Vaivode-Šulte, SIA Creditinfo Latvija Klientu apkalpošanas vadītāja,26.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītbiroja ietekme uz ekonomiku

Kredītbirojs ir nozīmīgs mehānisms, kas tiešā veidā atstāj ietekmi uz visu valsts ekonomiku un pareizi veidots tas var sakārtot virkni problēmu jautājumu, savukārt veidots pat ar it kā nelielām atkāpēm no pamatprincipiem, tas efektīvi nepilda savas funkcijas. Ekonomikas izaugsme un stabilitāte ir tiešā veidā atkarīga no kreditēšanas tirgus valstī, savukārt kredītbirojs ir tas, kas šo kreditēšanas tirgu regulē. Pareizi veidota šī kredītinformācijas apmaiņa valstī nodrošina kreditēšanas tirgus pašregulējošo mehānismu, tas nozīmē, ka kredītbirojs pilda neatkarīga starpnieka funkciju, starp visām iesaistītajām pusēm (kreditētājiem un pēcapmaksas pakalpojumu sniedzējiem, šo pakalpojumu patērētājiem – iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kā arī valsti) un nodrošina to interešu sabalansēšanu. Kredītbirojam jāveido līdzsvars un jānodrošina, ka kreditēšanas tirgus balstās uz pamatotu kreditēšanu, kas attīstās un virzās pēc brīvā tirgus likumiem, realizējot valsts ekonomikas attīstības intereses. Savukārt, ja pie tā veidošanas ir pieļautas atkāpes, tad par ekonomisko stabilitāti, izaugsmi, visu tirgus dalībnieku interešu nodrošināšanu utt. uz dažiem gadiem var droši aizmirst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tika prezentēts viens no jaunajiem iegādātajiem fotoradariem. Kopumā tiks uzstādītas simtu sešdesmit ierīces, no kurām 110 būs īsti radari, bet 60 - mānekļi. Turklāt 30 no radariem būs arī pārvietojami.

Kad uz ceļa atrodas vairākas automašīnas vienlaicīgi, tad radars norāda uz to automašīnu, kuras ātrums tiek fiksēts. Ja ātrumpārkāpumu fiksē vairākām automašīnā vienlaicīgi, tad to ierīce arī uzrāda - radars spēj fiksēt ātrumpārkāpējus vairākās joslās.

Fotoradari tiks izvietoti aptuveni 200 satiksmes punktos, taču tikai par daļu no to atrašanās vietām iepriekš brīdinās speciālas ceļa zīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kravu pārvadātāji protestē 11.novembra krastmalā

Artis Baņģieris, Diena TV,24.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 24.martā dienas pirmajā pusē pa 11.novembra krastmalu ar ieslēgtām avārijas gaismās pārvietojās kravas automobiļu kolonnas. Brīdinājuma akcijā pie Rīgas pils piedalījās vairāki simti koku, pārtikas un starptautisko kravu pārvadātāju ar saviem auto, kas protestē pret valdības lēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bang & Olufsen veic uzņēmuma pārņemšanas pārrunas ar Ķīnas Sparkle Roll

LETA,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas luksusa audio un video tehnikas ražotājs Bang & Olufsen otrdien paziņoja, ka tas veic pārrunas ar Ķīnas luksusa preču izplatītāju Sparkle Roll, kas varētu pārņemt uzņēmumu.

Sparkle Roll kopš 2012.gada ir Bang & Olufsen produktu izplatīšanas partneris Ķīnā. Tāpat uzņēmums nodarbojas arī ar augstas klases automašīnu, vīnu un pulksteņu zīmolu izplatīšanu valstī.

Bang & Olufsen jau novembrī pavēstīja, ka veic pārrunas par uzņēmuma iespējamu pārņemšanu, un otrdien publiskotais paziņojums varētu būt Sparkle Roll mēģinājums radīt spiedienu uz Dānijas kompāniju, norāda analītiķi.

Kā vēstīts, Bang & Olufsen pagājušajā nedēļā paziņoja, ka noslēdzis vienošanos ar Dienvidkorejas elektronikas uzņēmumu LG Electronics, lai tas ražotu kompānijas televizorus.

Bang & Olufsen pēdējos trīs finanšu gadus noslēdzis ar zaudējumiem, ņemot vērā, ka aizvien vairāk cilvēku mūziku klausās savās mobilajās ierīcēs, un uzņēmums nav spējis piesaistīt gados jaunus patērētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas osta saglabā lielākās Baltijas ostas statusu

Gunta Kursiša,18.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā šā gada pirmo četru mēnešu laikā kopumā pārkrauti 12,52 miljoni tonnu kravu, tādējādi ostai saglabājot lielākās Baltijas ostas statusu.

Kopš janvāra Rīgas ostā vērojams straujš kravu apgrozījumu kāpums, un gada pirmajos četros mēnešos Rīgas ostā ir apkalpots par 14,89 % vairāk kravu nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, liecina Rīgas Brīvostas pārvaldes sniegtie dati.

Beramkravu segmentā ir 17,8% pieaugums jeb par nepilnu miljonu tonnu apstrādāto kravu vairāk nekā iepriekšējā gada četros mēnešos. Kopsummā tas veido 7,12 miljonus tonnu.

Tradicionāli dominējošā kravu grupa ir akmeņogles, kuru apjoma pieauguma dinamika ir 20,2% un šogad pārsniedz piecu miljonu tonnu robežu. Palielinās arī citu beramkravu, tai skaitā akmens šķembu, koksnes granulu, asfalta, pārkraušana. Par 17,2% pieaudzis koksnes šķeldas daudzums, bet metāllūžņu daudzums palielinājies gandrīz divas ar pusi reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās pērn pārkrauti 48,078 miljoni tonnu kravu, kas ir par 15,2% vairāk nekā 2021.gadā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk pārkrautas beramkravas - 25,608 miljoni tonnu, kas ir pieaugums par 26,8%, salīdzinot ar 2021.gadu.

Tostarp ogles pārkrautas 8,417 miljonu tonnu apmērā, kas ir 4,8 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, labība un labības produkti pārkrauti 6,251 miljona tonnu apmērā, kas ir par 1% vairāk, koksnes šķelda pārkrauta 1,918 miljonu tonnu apmērā, kas ir samazinājums par 4,6%, bet ķīmiskās beramkravas - 779 600 tonnu apmērā, kas ir par 56,1% mazāk.

Ģenerālkravas Latvijas ostās 2022.gadā pārkrautas 13,893 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 9,3% vairāk nekā gadu iepriekš.

Tostarp kravas konteineros pārkrautas 4,771 miljona tonnu apmērā, kas ir par 9,5% vairāk nekā gadu iepriekš, kokmateriāli - 4,742 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 9,4% vairāk, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas - 3,883 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 9,9% vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas ostās janvārī pārkrauts par 10,3% vairāk kravu

Db.lv,17.02.2023

Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā janvārī joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 1,783 miljonus tonnu, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2022.gada janvārī.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās šogad janvārī pārkrauti 4,132 miljoni tonnu kravu, kas ir par 10,3% vairāk nekā 2022.gada janvārī, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk pārkrautas beramkravas - 2,107 miljoni tonnu, kas ir pieaugums par 2,4%, salīdzinot ar 2022.gada attiecīgo mēnesi.

Tostarp ogles pārkrautas 621 400 tonnu apmērā, kas ir par 12,4% mazāk nekā gadu iepriekš, labība un labības produkti pārkrauti 534 100 tonnu apmērā, kas ir par 21,7% vairāk, koksnes šķelda pārkrauta 195 200 tonnu apmērā, kas ir samazinājums par 7,3%, bet ķīmiskās beramkravas - 26 500 tonnu apmērā, kas ir par 79,3% mazāk.

Ģenerālkravas Latvijas ostās 2023.gada janvārī pārkrautas 1,032 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 8,9% vairāk nekā gadu iepriekš.

Tostarp kravas konteineros pārkrautas 362 300 tonnu apmērā, kas ir par 5,8% vairāk nekā gadu iepriekš, kokmateriāli - 355 400 tonnu apmērā, kas ir par 15,1% vairāk, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas - 294 300 tonnu apmērā, kas ir par 13,1% vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās šogad pirmajā ceturksnī pārkrāva 12,326 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk pārkrautas beramkravas - 6,818 miljoni tonnu, kas ir par 36,9% vairāk nekā gadu iepriekš.

Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 1,614 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 3,2% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, koksnes šķelda pārkrauta 630 200 tonnu apmērā, kas ir samazinājums par 0,4%, ķīmiskās beramkravas - 458 200 tonnu apmērā, kas ir par 12,1% mazāk, bet pārkrauto ogļu daudzums bija 2,453 miljoni tonnu, kamēr 2021.gada pirmajos divos mēnešos tika pārkrautas vien 200 600 tonnas ogļu.

Ģenerālkravas Latvijas ostās šogad pirmajos trīs mēnešos pārkrautas 3,363 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 9,9% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā. Tostarp kravas konteineros pārkrautas 1,178 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 6,9% vairāk nekā gadu iepriekš, kokmateriāli - 1,109 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 4,6% vairāk, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas - 946 200 tonnu apmērā, kas ir par 17,9% vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 38,655 miljonus tonnu kravu, kas ir par 19,6% mazāk nekā 2022.gadā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.

Ministrijā skaidro, ka apgrozījuma kritums ir saistīts ar izmaiņām ģeopolitiskajā situācijā, galvenokārt saistībā ar sankcijām, kas vērstas pret Krieviju. Vienlaikus vairākos kravu segmentos ir vērojams apmēru pieaugums, tāpat ostas turpina meklēt un rod jaunus risinājumus biznesa attīstībai.

Visvairāk Latvijas ostās 2023.gadā pārkrautas beramkravas - 21,062 miljoni tonnu, kas ir par 17,7% mazāk nekā 2022.gadā.

Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 7,125 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 14% vairāk nekā 2022.gadā, ogles pārkrautas 3,706 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 56%, koksnes šķelda pārkrauta 1,932 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 0,7% vairāk, bet pārkrautās ķīmiskās beramkravas veidoja 623 700 tonnu, kas ir kritums par 20% salīdzinājumā ar 2022.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvostā janvārī labākais rādītājs pēdējo desmit gadu laikā

Gunta Kursiša,16.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvosta šā gada janvārī sasniegusi savu desmit gadu rekordu – pagājušajā mēnesī tajā pārkrautas 3,4 milj. tonnu kravas, un tas ir labākais janvāra rādītājs pēdējo desmit gadu laikā, liecina Rīgas brīvostas pārvaldes sagatavotie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Asociācija: Mazās ostas ir atkarīgas no koksnes un tās produktiem

LETA,27.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mazās ostas ir atkarīgas koksnes un tās produktiem, konferencē "Savienojumu attīstība veiksmīgai Latvijas ostu darbībai "Baltijas transporta loks" Dienvidu koridorā" pauda Latvijas Mazo ostu asociācijas priekšsēdētājs un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvis Jānis Megnis.

Viņš pauda, ka no kopumā mazajās Latvijas ostās 2020.gadā pārkrautajām kravām 1,735 miljonu tonnu apmērā 883 700 tonnas veidoja kokmateriāli, savukārt 445 800 tonnas - koksnes šķelda.

Megnis sacīja, ka tādēļ viens no Latvijas mazo ostu lielākajiem izaicinājumiem ir tieši kravu struktūras diversifikācija un areālu paplašināšana, tostarp ostu infrastruktūras izveide, piemēram, padziļināšanas, hidrobūvju un terminālu attīstībā, ražošanas un loģistikas centru attīstība ostās un reģionā, ārējās infrastruktūras attīstība, tai skaitā autoceļi, elektroapgāde un pielāgošanās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" sniegtajām iespējām.

Tāpat asociācijas vadītājs pauda, ka izaicinājumus mazajām ostām sagādā projektu finansēšanas avoti, ko veido ostu pārvaldes resursi, ārējie resursi, piemēram, valsts, pašvaldību vai Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums, kā arī ostas uzņēmumu resursi. Vienlaikus mazās osta saskaras arī ar izaicinājumiem likumdošanas un juridiskajos aspektos saistībā ar ostu pārvaldības modeļiem, speciāliem nodokļu režīmiem un ārējiem normatīviem aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrāva 26,549 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,7% mazāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk pārkrautas beramkravas - 11,79 miljoni tonnu, kas ir par 14,1% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Labība un labības produkti pārkrauti 3,56 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 20% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, koksnes šķelda pārkrauta 1,315 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 3,7%, ķīmiskās beramkravas - 1,211 miljoni tonnu apmērā, kas ir par 10,5% mazāk, bet pārkrauto ogļu daudzums bija 220 200 tonnas, kas ir kritums par 92,2%.

Ģenerālkravas Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrautas 8,513 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 7,4% vairāk nekā 2020.gada astoņos mēnešos. Tostarp kravas konteineros pārkrautas 2,839 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 7,9% mazāk nekā pirms gada, kokmateriāli - 3,051 miljona tonnu apmērā, kas ir par 21,8% vairāk, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas - 2,281 miljona tonnu apmērā, kas ir par 13,1% vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās šogad pirmajos piecos mēnešos pārkrāva 17,51 miljonu tonnu kravu, kas ir par 9,9% mazāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Latvijas ostās pirmajos piecos mēnešos visvairāk pārkrautas beramkravas - 7,977 miljoni tonnu, kas ir par 12,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 2,516 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 29,5% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, koksnes šķelda pārkrauta 814 200 tonnu apmērā, kas ir kritums par 7,7%, ķīmiskās beramkravas - 981 800 tonnu apmērā, kas ir par 6,3% mazāk, bet pārkrauto ogļu daudzums bija 215 400 tonnu, kas ir kritums par 89,1%.

Lejamkravas Latvijas ostās 2021.gada pirmajos piecos mēnešos pārkrautas 4,336 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 18,5% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Lielāko daļu pārkrauto lejamkravu veido naftas produkti - 4,046 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 20,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ostās šogad septiņos mēnešos pārkrāva 20,575 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,2% mazāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk 2024.gada septiņos mēnešos Latvijas ostās pārkrautas beramkravas - 9,995 miljoni tonnu, kas ir par 15,4% mazāk nekā pērn septiņos mēnešos.

Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 3,896 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 16,2% vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, koksnes šķelda pārkrauta 1,566 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 38,8% vairāk, ogles pārkrautas 612 500 tonnu apmērā, kas ir par 72,3% mazāk, bet pārkrautās ķīmiskās beramkravas veidoja 277 100 tonnu, kas ir par 19,1% mazāk nekā pērn septiņos mēnešos.

Ģenerālkravas 2024.gada septiņos mēnešos Latvijas ostās pārkrautas 7,992 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 3,1% vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas osta pērn palielinājusi kravu apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, Db,11.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gadā Liepājas ostā pārkrauts 4.38 milj. t kravu, kas ir par 4.6 % vairāk nekā 2008. gadā. 2009. gadā Liepājas ostā ienākuši 1456 kuģi, kas ir par 32 vairāk nekā 2008. gadā, bet iebraukuši un izbraukuši gandrīz 20 tūkstoši pasažieru, kas ir par aptuveni 18 tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Tāpat kā iepriekš lielākais kravu apjoms bijis beramkravām – 46% no kopējā jeb ap diviem miljoniem tonnu. Pērn beramkravu apjoms bijis par 7.5 % lielāks nekā 2008. gadā. Visvairāk pārkrauta labība un labības produkti -1.8 milj. t jeb 41% no visām kravām. Nelielā apjomā pārkrauta arī koksnes šķelda, celtniecības materiāli un metāllūžņi.

2009. gadā palielinājies arī ģenerālkravu apjoms par 21.4%. Visa gada garumā pārkrautas 1.7 milj. tonnas. Pieaugusi kokmateriālu, apaļkoku, melnā metāla un tā izstrādājumu, kā arī fasētas kūdra plūsma caur Liepājas ostu, tomēr vislielākais pieaugums bijis ro - ro (roll of roll) kravām. Tas saistīts ar prāmju līnijas Liepāja – Lībeka atklāšanu 2008. gada novembrī. Pagaidām, kā jau Db rakstīja, prāmju līnija nedarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostu tranzīta nozare ar bažām skatās uz Baltkrievijas sankcijām, kas vēl vairāk samazina caur Latviju plūstošo kravu apjomu, izriet no "Baltijas asociācija - transports un loģistika" izpilddirektora Ivara Landmaņa sacītā.

Viņš pauda, ka pašreizējā kārtība attiecībā pret uzņēmumiem no Baltkrievijas paredz, ka Latvijas kompānijām ir atļauts strādāt tikai esošo līgumu rāmjos, bet jaunus līgumus slēgt nevar.

"Piemēram, naftas produkti - vairākiem Latvijas termināliem citu alternatīvu nav. Zinām, ka Krievija jau vairākus gadus iepriekš ir Latvijas plūsmu samazinājusi, bet tagad Baltkrievijas naftas produkti ir sankcionēti, un viss - arī to mēs varēsim aizmirst," teica Landmanis.

"Baltijas asociācija - transports un loģistika" izpilddirektors norādīja, ka ostu tranzīta nozares pārstāvji iepriekš uz Baltkrievijas kravām likuši lielas cerības.

"Iepriekš braucām, mēģinājām attiecības stiprināt, bet tas viss tagad ir uzlikts uz lielas pauzes. Atbalsta arī īsti nav, kā mēs varētu mainīt šo virzienu," sacīja Landmanis, uzsverot, ka atbalsta programmas būtu nepieciešamas, lai komersanti mainītu savus darbības veidus, apzinoties, ka terminālu jaudas ir lielas, tomēr tāda energokravu apjoma, kāds bijis agrāk, - vairs nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajos 3-4 gados e-paraksta uzturēšanai no Latvijas Valsts radio un televīzijas centra budžeta katru gadu plānots tērēt apmēram vienu miljonu latu, intervijā laikraksta Diena Sabiedrības ziņu redaktoram Osvaldam Zebrim atklāja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra valdes priekšsēdētājs Jānis Bokts un Latvijas Valsts radio un televīzijas centra valdes loceklis Gints Kiršteins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas ostai ir iespēja attīstīt jaunu pasažieru un ro-ro kravu termināli

Armanda Vilciņa,30.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecerēts, ka 2025. gadā Rīgas Eksportostas dienvidu daļā darbu uzsāks jauns kravu un pasažieru (RoPax), kā arī kruīzu kuģu terminālis, kas ievērojami audzēs Rīgas ostas konkurētspēju.

To intervijā DB norāda RoPax termināļa projekta vadītāja Jūlija Bērziņa. Viņa stāsta, ka šobrīd Deloitte ir prognozējis, ka šī projekta īstenošana ļaus palielināt Rīgas brīvostā apkalpoto pasažieru skaitu par 8% ik gadu, bet ro-ro (roll-on roll-off) kravu apjomus – par līdz pat 10%. RoPax projekta attīstītāju prognozes gan ir nedaudz konservatīvākas, viņi paredz attiecīgi 5% un 3% pieaugumu.

Fragments no intervijas

Šobrīd starp Rīgas brīvostas pārvaldi un AS Rīgas 1. saldētava kā RoPax projekta attīstītāju noslēgts nodomu protokols nolūkā izveidot jaunu ro-ro kravu un pasažieru (RoPax), kā arī kruīzu kuģu termināli. Kāpēc mums pašlaik nepieciešams jauns terminālis?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu apgrozījums Latvijas ostās 2022. gada pirmajā pusgadā sasniedza 23,59 milj. tonnu, kas ir par 15,3% vairāk salīdzinājumā ar analogu laiku 2021. gadā, tas panākts, pateicoties ogļu apjoma pieaugumam 20,6 reizes, kā arī lielākām konteineru un roll on / roll of kravām.

To rāda Satiksmes ministrijas dati par Latvijas ostu kravu apgrozījumu. Proti, šogad Latvijas ostās ogles pārkrautas 4,44 milj. t apmērā, kamēr pērn tikai 0,21 milj. t. Jāņem gan vērā, ka pirms 10 gadiem – 2012. gadā – pārkrauto ogļu apmērs pārsniedza 12,5 milj. t. Labība un tās produkti 2022. gada pirmajos sešos mēnešos pārkrauti teju 2,8 milj. t, kas ir teju tikpat, cik pārkrauts analogā laikā pērn.

Salīdzinājumam – 2012. gada pirmajā pusgadā tika pārkrauta labība un tās produkti 1,58 milj. t apmērā. Koksnes šķelda pārkrauta 1,07 milj. t, kas arī ir līdzvērtīgs rādītājs 2021. gada sešos mēnešos iespētajam, vienlaikus 2012. gadā tika pārkrauti 0,795 milj. tonnu, bet vēl mazāks apjoms bija novērots 2015. gadā, kad šī produkta apjoms bija tikai 0,454 milj. tonnu. Vislielāko kravu apgrozījuma pieaugumu – par 25,4% – uzrāda Ventspils osta, Liepājas ostai šis pieaugums ir 15,2%, bet Rīgai – 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas ostā 7,7% kravu apjoma pieaugums

Egons Mudulis,15.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārkraujot par 2,16 miljoniem tonnu vairāk nekā pērnā gada 10 mēnešos, Rīgas brīvosta sasniegusi 30,31 miljonu tonnu atzīmi. Rīga līdz ar to saglabā pirmo vietu kravu apgrozījuma jomā Balstijas valstu ostu starpā.

Pārkrauto kravu apjoma pieaums vērojams visos kravu segmentos. Beramkravu apgrozījums 2012.gada 10 mēnešos audzis par 10,5%, salīdzinot ar atbilsotšu laika periodu pērn; ģenerālkravu apjoms palielinājies par 3%, bet lejamkravu par 4,3%.

Tradicionāli apgrozījuma pieagumu nodrošina straujais ogļu apjoma pieaugums. Rīgas brīvostā šogad jau pārkrauts 12,52 milj. t ogļu, kas ir par 14,1% jeb 1,55 milj. t vairāk nekā 2011.gada 10 mēnešos. Savukārt minerālmēslu apgrozījums turpina kristies, šogad pārkraujot 1,17 milj. t, kas ir par 17% mazāk nekā pērn.

Taču jau 2014.gadā, realizējot Riga Fertilizer Terminal projektu, situācijai vajadžetu mainīties, kravu apjomam šajā segmentā pieaugot līdz diviem milj. t gadā. Saskaņā ar brīvostas rīcībā esošo informāciju pirmās testa kravas, kuras terminālī paredzēts apstrādāt, lai novērtētu tā kvalitāti un atbilstību standartiem, tiks pārkrautas jau šī gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SM: Prāmju satiksme Latvijā šobrīd ir pietiekami intensīva

LETA,24.01.2024

Zviedrijas prāmju operatora "Stena Line" prāmji starp Ventspili un Nīnashamnu, kā arī starp Liepāju un Trāvemindi kursē kopš 2012.gada.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā prāmju satiksme šobrīd ir pietiekami intensīva, pauda Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji, komentējot iespējas tuvākajā laikā atklāt jaunas prāmju līnijas.

SM norādīja, ka patlaban prāmis no Ventspils uz Nīnashamnu Zviedrijā kursē astoņas reizes nedēļā, savukārt prāmis no Liepājas uz Trāvemindi Vācijā kursē sešas reizes nedēļā.

Tāpat SM skaidroja, ka pagājušajā gadā ro-ro jeb "roll on/roll off" kravu pārvadājumu apmēri caur Latvijas ostām nedaudz samazinājās un papildu jaunas prāmju līnijas nav bijis iespējams atklāt.

Vienlaikus ministrijā norādīja, ka, ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju, Latvijas ostās pērn kopā pārvadātais apmērs - 172 570 transporta vienību, joprojām ir nozīmīgs, uzsvēra SM.

Jau rakstīts, ka pagājušajā gadā Latvijas ostās pārkrāva 3,402 miljonus tonnu ro-ro kravu, kas ir par 12,4% mazāk nekā 2022.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazi, bet daudz – šādi parādi vairumtirgotājiem rada lielas galvassāpes.

Vērsties tiesā neliela parāda piedziņai izmaksu dēļ neatmaksājas, sadarbība ar parādu piedzinējiem problēmas neatrisina, bet pašu spēkiem cīņa ar ļaunprātīgiem nemaksātājiem izskatās pēc cīņas ar vējdzirnavām, atzīst profesionālo matu kosmētikas (Keune) vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA Orange Cosmetics direktore Liene Mušperte. Šobrīd no kompānijas sadarbības partneriem aptuveni 5% parādu ir smagi gadījumi, kas rada negatīvu ietekmi uz jau tā saspringto finanšu situāciju.

Piedāvā operatīvo līzingu enerģētikā

Koģenerācijas staciju ražotājs UPB Energy nolēmis Latvijā piedāvāt mazās koģenerācijas stacijas sava veida operatīvajā līzingā.

Komentāri

Pievienot komentāru