Latvijā acīm redzami sāk vairoties valsts institūcijas, kurās briest vai jau ir nobrieduši iekšējie nemieri.
Pirmā šāda struktūra nenoliedzami ir Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), kura gadījumā jau ir grūti saprast, kurš kuram kādu vēstuli nosūtījis, kurš ir kaut ko nolēmis, bet kurš apstrīdējis, turklāt šajā jezgā pamanoties iesaistīt valdības vadītāju Valdi Dombrovski (Vienotība). Visa šī putra nu ir tik tālu, ka ir radusies gana skaidra pārliecība - kamēr netiks nomainīts gan KNAB vadītājs, gan arī abi vietnieki, diez vai kaut ko sakarīgu varam sagaidīt. Nupat vēstuļu rakstītāju pulciņam premjeram, paužot savu neapmierinātību, ir pievienojusies vēl viena institūcija - VID Muitas kriminālpārvalde, kuras darbinieki nav apmierināti ar kārtējo iecerēto VID reorganizāciju.
Šeit gan situācija ir nedaudz citādāka, nekā KNAB, kur trīs amatpersonas uz vienas laipas mēģina izcīnīt sev labāku vietu zem saules. Par iespējamajām izmaiņām Muitas kriminālpārvaldē neoficiāli varas gaiteņos tiek runāts jau kopš brīža, kad aizturēts tika šīs institūcijas faktiskais izveidotājs un pirmais vadītājs Vladimirs Vaškevičs. Proti, jau zināmu laiku tiek spriests, kā panākt pašreizējās Kriminālpārvaldes vadības ar Marjanu Buriju priekšgalā nomaiņu tā, lai viss izskatītos pēc iespējas glītāk, tātad - likvidējot Muitas kriminālpārvaldi, tās funkcijas nododot Muitas pārvaldes rīcībā. Iespējams, šādas runas un minētais reorganizācijas plāns ir tikai sagadīšanās, tomēr viens otrs jautājums šajā sakarā tomēr nav skaidrs.
Pirmkārt, kas gan mainītos, ja Muitas kriminālpārvaldē strādājošos darbiniekus pārsēdinātu uz Muitas pārvaldi? Otrkārt, kāpēc gan būtu nepieciešams likvidēt institūciju, kas nodarbojas ar kontrabandas apkarošanu laikā, kad dažādu nelegālas izcelsmes preču pārvietošanās caur Latviju notiek uz nebēdu, turklāt ar tendenci pieaugt? Protams, šādas struktūras darbu vienmēr ir bijusi un arī turpmāk būs nepieciešamība uzlabot, modernizēt, efektivizēt. Vienmēr varētu gribēt, lai atklāto kontrabandas gadījumu īpatsvars būtu lielāks. Tāpat šaubu nav par to, ka nevienā amatā netiek iecelti neaizvietojami cilvēki. Ja VID vai Finanšu ministrijas vadību neapmierina Burija darbs, nav taču nekādu problēmu viņa vietā iecelt cilvēku, kurš strādā efektīvāk. Savukārt, kontrabandas apkarošana, likvidējot struktūru, kas nodarbojas ar šo apkarošanu… Šāda «metode» šķiet vismaz dīvaina. Vadoties pēc šādas loģikas, jāteic, ka arī noziedzības līmenim līdz ar ekonomiskās situācijas pasliktināšanos Latvijā ir tendence augt, tomēr vēl (par laimi) nav dzirdēta ideja, ka varbūt vajadzētu likvidēt Valsts policiju, tās darbiniekus nosūtot strādāt uz Iekšlietu ministriju.
Šobrīd Dombrovskis ir spēris loģisku soli, apturot ieplānoto VID darba reorganizācijas plānu šajā virzienā. Tomēr ir skaidrs, ka ar šo premjera lēmumu cīņa par ietekmes sfērām gan VID vadošajos amatos, gan arī kontrabandas apkarošanas jomā nav beigusies.