Jaunākais izdevums

Baltijas valstīs kafijas kultūra piedzīvo nepārtrauktu attīstību, ko apliecina ar pieaugošā interese un pieprasījums patērētāju vidū pēc augstākās kvalitātes produktiem un kafijas maisījumiem ar dažādām garšām un aromātiem. Soļojot līdztekus pasaules tendencēm, Coca-Cola HBC paplašina savu portfeli ar Costa Coffee Home Edition līniju.

“Pēdējo gadu laikā esam novērojuši kafijas tirgus nostiprināšanos Baltijā un saskatām šajās tendencēs lielu potenciālu. Kafija patērētājiem vairs nav tikai veids, kā pamosties, bet arī kā rituāls. Lai šis dienas brīdis būtu pēc iespējas patīkamāks, cilvēki arvien vairāk meklē zīmolus ar plašu preču klāstu, labu kvalitāti un raksturīgu garšu. Tāpēc mūsu portfeļa attīstīšana šajā virzienā ir tikai likumsakarīgs solis, kas nostiprina mūsu pozīcijas dzērienu tirgū un vienlaikus ir daļa no mūsu centieniem veidot savu kafijas piedāvājumu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā,” uzsver Mihals Proševskis (Michał Proszewski), Kafijas biznesa direktors Coca-Cola HBC Polijā un Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumiem jāsamazina iepakojumam nepieciešamā materiāla daudzums

Armanda Vilciņa,18.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem un arī sabiedrībai kopumā ir jādomā par dažādu materiālu optimizēšanas risinājumiem, kas ļautu samazināt iepakojuma izmantošanu līdz minimumam un veicinātu tā otrreizējo izmantošanu, domā Marko Bedžiora (Marco Beggiora), Coca-Cola Europe Ilgtspējas vadītājs.

Iepakojumam ir vairākas funkcijas, tajā skaitā tas var palīdzēt uzlabot drošību, higiēnu un arī samazināt atkritumu daudzumu, teic M.Bedžiora. Šī iemesla dēļ mums ir jāapsver ieguvumi, ko sniedz iepakojums, bet tajā pašā laikā arī jācenšas samazināt tā ietekme uz vidi, norāda Coca-Cola Europe pārstāvis, piebilstot, ka arī pašiem uzņēmumiem būtu jāiemācās pareizi izstrādāt savus produktus. Uzņēmumiem būtu arī jāiesaistās piemērotas iepakojumu savākšanas infrastruktūras izveidē, kā arī jānodrošina šķirošana, pārstrāde un iegūtā materiāla vērtīga izmantošana, teic M.Bedžiora.

Ilgtspēja mūsdienās ir kļuvusi par ļoti aktuālu tematu gan sabiedrībā kopumā, gan arī biznesa vidē. Kas ir tās lietas, ko pēdējo gadu laikā šajā jomā ir paveikusi Coca-Cola?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds “Baltic Horizon Fund” ir noslēdzis nozīmīgu sadarbības līgumu ar “Apollo Group” par Tallinas izklaides centra “Coca-Cola Plaza” telpām. Jaunais ilgtermiņa darījums ir parakstīts ar Baltijā lielāko izklaides uzņēmumu “Apollo Group”, kā arī ir pagarināti vairāki sadarbības līgumi par blakus esošā tirdzniecības centra “Postimaja” telpām, tā nodrošinot “Baltic Horizon Fund” piederošā kompleksa pilnu noslogojumu.

“Mūsu lielākā sadarbības partnera kinoteātris “Apollo Cinema” radīs spēcīgu sinerģiju ar citiem “Coca-Cola Plaza” telpās mītošajiem izklaides un sabiedriskās ēdināšanas zīmoliem, integrējoties Tallinas dzīvesveida ritmā. Šī mijiedarbība līdz ar blakus esošo tirdzniecības centru “Postimaja” nodrošinās izcilu mazumtirdzniecības, pakalpojumu un izklaides klāstu, apmierinot visas klientu vajadzības. Ir sākusies šī kompleksa jaunā ēra,” saka “Baltic Horizon Fund” vadītājs Tarmo Karotams.

5200 m2 lielo kinoteātri “Coca-Cola Plaza”, kurā ir 11 kinozāles, šobrīd apsaimnieko “Apollo Cinema”. Gan “Apollo Group”, gan “Apollo Cinema” ir noslēguši ilgtermiņa līgumus un darbosies “Coca-Cola Plaza” vismaz desmit gadus.“|Apollo Group” plāno “Coca-Cola Plaza” telpās atklāt izklaides vietas, restorānus un grāmatnīcu. “Kā uzņēmums mēs pastāvīgi meklējam jaunas attīstības iespējas, lai saviem klientiem piedāvātu jaunu un unikālu pieredzi. “Coca-Cola Plaza” ir iespēja kļūt par unikālu vietu Tallinas centrā. Mēs ar nepacietību gaidām šo sadarbību un tai sekojošās pārmaiņas,” stāsta “Apollo Group” padomes priekšsēdētājs Ivars Vendelins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attēls: Unsplash.com

Kafijas pupiņu pasaulē katrs reģions piedāvā unikālu garšas pieredzi. Šodien mēs dosimies ceļojumā uz diviem aizraujošiem galamērķiem – Zambiju un Panamu – lai atklātu to kafijas pupiņu noslēpumus un palīdzētu jums izvēlēties sev piemērotākās.

Galvenās atšķirības starp Zambijas un Panamas kafijas pupiņām:

Audzēšanas apstākļi

  • Zambija: Lielākā daļa Zambijas kafijas tiek audzēta Mumbas provincē, augstumā no 1200 līdz 1800 metriem virs jūras līmeņa. Šeit valda silts, tropisks klimats ar mitriem vasaras mēnešiem un sausiem ziemas mēnešiem. Augsnes kalnu reģionos kafijas koki bauda vēsāku temperatūru, kas ietekmē garšas nianses.
  • Panama: Panamas kafijas audzēšanas apstākļi ir dažādi, sākot no Boquete reģiona ar vulkānisko augsni līdz Chiriquí reģiona vēsajiem kalniem. Šīs būtiskās audzēšanas apstākļu atšķirības ietekmē kafijs pupiņu garšu profilus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas grauzdēšanas uzņēmums Kalve Coffee 2023. gadā sasniedzis 2,49 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 38% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Kalve Coffee peļņa savukārt sasniedza 53 000 eiro.

“Kopš uzņēmuma izveides 2019. gadā esam nodrošinājuši stabilu izaugsmi, kas ir viena no Kalve Coffee vērtībām. Esam pierādījuši, ka varam gan pelnīt, gan padarīt nozari labāku, stingri pieturoties pie kvalitātes un ilgtspējīgas rīcības uzņēmuma ikdienā,” komentē Gatis Zēmanis, Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

“Lai arī esam pazīstami galvenokārt pateicoties mūsu kafejnīcām, uzņēmuma darbība sniedzas ievērojami plašāk. Jaunmārupē strādā Kalve Coffee plašā kafijas grauzdētava, kas nodrošina svaigi grauzdētu kafiju gan pašu vajadzībām, gan citiem klientiem, tāpat turpinām attīstīt gan kafijas aparātu nomas un apkopes servisu, gan mūsu interneta veikalu,” uzsver G.Zēmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas grauzdēšanas uzņēmums AS "Kalve Coffee" līdz šī gada beigām plāno atvērt jauna koncepta kafejnīcu Valdemāra ielā, Rīgā, informē uzņēmumā.

Precīza investīciju summa vēl nav zināma, jo aizvien turpinās kafejnīcas izveides darbi, taču vidēji vienas kafejnīcas atvēršana atkarībā no tās atrašanās vietas izmaksā aptuveni no 80 000 eiro līdz 100 000 eiro, norādīja "Kalve Coffee" līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs Gatis Zēmanis.

Caur biržu uz Eiropu 

Mēs sevi redzam nevis kā vietēju, nacionālu uzņēmumu, bet ejam uz to,...

Šī būs piektā "Kalve Coffee" kafejnīca Rīgā un jaunais koncepts paredz kafejnīcas izveidi viesistabas stilā, norāda uzņēmumā.

Līdztekus Zēmanis atzīmē, ka kafejnīcu vadīs kafijas eksperts un vairāku barista sacensību laureāts Jānis Podiņš.

Viņam ir 13 gadus pieredze kafijas nozarē. Viņš ir piedalījies aptuveni 20 pasaules līmeņa kafijas sacensībās, kur divas reizes arī pārstāvēja Latviju. Līdz šim Podiņš ir vadījis divas specializētas kafijas kafejnīcas - Vācijā un Dānijā, pēdējā kafejnīcā strādājot septiņus gadus, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

Jau ziņots, ka "Kalve Coffee" līdz 29.novembrim īstenot akciju publisko piedāvājumu (IPO) investoriem Latvijā un Igaunijā piedāvājot līdz 250 000 akcijām, kur vienas akcijas cena ir seši eiro, kas nozīmē, ka uzņēmums plāno piesaistīt līdz 1,5 miljoniem eiro.

No IPO piesaistītos līdzekļus plānots izmantot, lai 2025.gadā atvērtu pirmās sešas "Kalve Coffee" kafejnīcas-veikalus Igaunijā un Lietuvā, savukārt 2026.gadā attīstītos ārpus Baltijas valstīm. Tāpat piesaistītie līdzekļi ļaus paaugstināt efektivitāti un paplašināt ražotnes procesus, kā arī iegādāties iekārtas.

Šobrīd uzņēmumam ir četras kafejnīcas-tirdzniecības vietas Rīgā, kā arī viena Vācijā. Uzņēmums piedāvā kafijas aparātu nomu un apkopi, kafijas pupiņas un privāto preču zīmolu izveidi, kā arī nodrošina kafijas iegādi e-komercijas platformā.

"Kalve Coffee" šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 1,492 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 40,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa pieauga 2,6 reizes un bija 100 404 eiro. Savukārt pagājušajā gadā uzņēmums strādāja ar 2,489 miljonu eiro apgrozījumu un guva 53 439 eiro peļņu.

"Kalve Coffee" reģistrēts 2017.gada janvārī, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 100 000 eiro. Uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Gatis Zēmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums AS Kalve Coffee paziņo, ka 1 255 investori piedalījās sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO), kopumā piesaistot 1,16 miljonus eiro, kas galvenokārt tiks izmantoti uzņēmuma tālākai attīstībai.

Tādejādi par 16% tika pārsniegts 1 miljonu eiro lielais sākotnējais IPO kapitāla piesaistes mērķis.

“Pateicamies ikvienam, kurš lēma par dalību publiskajā piedāvājumā, tādējādi kļūstot par daļu no Kalve Coffee ģimenes. Šī mums sniegtā uzticība palīdzēs īstenot uzņēmuma attīstības plānus un jau tuvā nākotnē ar mūsu zīmolu iepazīstināt kafijas baudītājus arī ārpus Latvijas robežām,” uzsver Gatis Zēmanis, AS Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

“Mēs plānojam paziņot akcionāru lojalitātes programmas, kura būs pieejama investoriem, kam pieder vismaz 100 akciju, detaļas atsevišķā paziņojumā vēl pirms akciju iekļaušanas tirdzniecībai Nasdaq First North Riga sarakstā, kas ir plānota šajā piektdienā,” norāda Zēmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju kompleksā “Verde” ir atvērta kafejnīcu tīkla “Moltto Coffee” piektā jeb jaunākā filiāle.

“Mūsu jaunā kafejnīca biroju kompleksā “Verde” ir tieši tāda, kādu vēlos veidot un attīstīt “Moltto Coffee” zīmolu ne vien Latvijā, bet visā Baltijā. Šeit ir brīva atmosfēra un nepiespiestība,” komentē “Moltto Coffee” īpašniece un vadītāja Karīna Bogdanoviča.

“Mūsu sadarbība uzskatāmi ilustrē, ka mūsdienīgi biznesa kvartāli nav iedomājami bez A-klases piedāvājuma un “zaļās domāšanas”, lai arī kas tas būtu – moderna biroju ēka vai stilīga kafejnīca,” saka biroju kompleksa “Verde” komercdirektore un valdes locekle Iveta Lāce.

Par “Moltto Coffee” piektās filiāles dizaina konceptu parūpējās K. Bogdanoviča, piesaistot “AROUND Architecture Studio” arhitektu komandu – Reini Prēdeli un Annu Antipenko. Mērķis bija radīt telpu, kas viendabīgi veidotu dialogu ar “Verde” lobiju un ātrija zonu. Tas iezīmējās jaunās kafejnīcas funkcionālajā plānojumā, materiālu un gaismekļu izvēlē, kompozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmeklētājiem savas durvis vērusi kafejnīca Coffee Society – pirmais kofīšops Latvijā, kura ideja radusies Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) biznesa inkubatorā B-Space.

Kafejnīcas ideju radījušas divas jaunās uzņēmējas un studentes, savu aizraušanos ar kafijas pasaules iepazīšanu pārvēršot reālā uzņēmumā. Coffee Society apmeklētāji varēs iepazīt kafijas pasauli, nogaršojot dzērienus, kuru receptes izstrādājušas pašas jaunās kafejnīcas vadītājas, iedvesmojoties no visdažādākajām pasaules kafiju receptēm un garšu salikumiem. Kafejnīcā būs iespējams arī piedalīties visdažādākajos kopienu veidojošos un saliedējošos pasākumos.

“Vidējais kafijas patērētājs izdzer 2 kafijas krūzes dienā. Tās ir 730 krūzītes gadā! Mēs vēlamies, lai šīs 730 reizes gadā ikviens varētu baudīt nevis viduvēju kafiju, bet tādu garšas buķeti, kas katru kafijas krūzi padarītu par baudījumu. Coffee Society izveidota arī kā ērta vieta, kur strādāt vai mācīties, satikties ar draugiem, gūt iedvesmu un izzināt plašo kafijas pasauli,” atklāj Coffee Society līdzdibinātāja Daniela Solovjova-Vlasova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā, Rūdolfa Blaumaņa ielā, “Siguldas Tirgus” teritorijā atvērta pirmā kafijas grauzdētava “Smart Coffee Roastery”.

Mainoties “Siguldas Tirgus” īpašniekiem tas ir sācis savu otro atdzimšanu. Tirgus teritorijā tiek veidota moderna infrastruktūra, kas piesaista gan jaunus, gan radošus uzņēmējus kā arī pilsētas iedzīvotājus un tā viesus. Paralēli jau esošajiem “Siguldas Tirgus” dalībniekiem, vienā no “Siguldas Tirgus” ēkām ir atvērta pirmā kafijas grauzdētava Siguldā - Smart Coffee Roastery.

Pateicoties Siguldas novada pašvaldības, SEB bank grantu programmai (IE)dvesma un Lauku Atbalsta dienesta, Biedrības “Lauku Attīstības Partnerība” LEADER projektu finanšu atbalstam SIA “Smart Coffee Roastery” ir atjaunojis vienu no “Siguldas Tirgus” ēkām 100 kvadrātmetru platībā. Domājot par ilgtspējīgu saimniekošanu, ēkas atjaunošanas darbos tika izmantoti ekoloģiski materiāli, kā arī domāts par energoefektīviem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) sadarbībā ar SIA “Tomra Collection Latvia” un mazumtirgotāju SIA “Maxima Latvija” uzstādījis Latvijā pirmo lielapjoma taromātu jeb beramtaromātu, kurā iespējams nodot līdz pat 100 PET iepakojumiem un skārdenēm vienlaikus.

Jaunais taromāta modelis uzstādīts pie Maxima XXX veikala Andreja Saharova ielā, Rīgā, un pieejams ikvienam depozīta sistēmas lietotājam. Plānots, ka jau tuvākajā laikā darbību uzsāks arī otrs beramtaromāts, kas jau ir uzstādīts pie tirdzniecības centra “Spice”, bet gaida apstiprinājumu no Rīgas būvvaldes.

“Pieredze rāda, ka iedzīvotāji taromātos vienā reizē nodod vidēji 20 iepakojumus, taču ir lietotāji, kas uzkrāj lielus tukšo iepakojumu apjomus, līdz ar to esam spēruši soli pretim arī šiem klientiem, lai nodrošinātu vēl ātrāku un ērtāku iepakojumu nodošana procesu. Beramtaromātu ietilpība un pieņemšanas ātrums ir būtiski lielāks, un arī apkopes tiem ir jāveic retāk, turklāt turpat blakus atradīsies jau esošais kiosks ar diviem taromātiem, kas būs piemērotāks mazāku apjomu nodošanai. Esmu patiesi priecīgs, ka tik agrīnā depozīta sistēmas darbības posmā varam papildināt taromātu tīklu ar šo jauno lielapjoma modeli, tādēļ izsaku pateicību tirgotājiem un taromātu uzstādītājiem par operatīvo sadarbību,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums AS Kalve Coffee paziņo, ka parakstīšanās uz uzņēmuma akcijām sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) ietvaros sāksies 13. novembrī.

Uzņēmums publiski piedāvās Latvijā un Igaunijā līdz 250 000 akciju, kas tiks kotētas un iekļautas biržas Nasdaq Riga First North sarakstā.

Vienas akcijas cena būs 6,00 EUR, kas nozīmē, ka uzņēmums plāno piesaistīt līdz 1,5 miljoniem eiro. Parakstīšanās periods ilgs no 13. novembra līdz 29. novembrim un notiks Latvijā un Igaunijā.

“Ar IPO palīdzību mēs aicinām ikvienu tieši piedalīties uzņēmuma nākotnes izaugsmes veidošanā. Mūsu mērķis ir būt pārredzamiem un pieejamiem ikvienam kafijas entuziastam - gan privātajiem investoriem, gan vienkārši kafijas cienītājiem. Piesaistītais kapitāls ļaus mums paplašināt darbību Baltijā, uzlabot ražošanas efektivitāti un attīstīt e-komercijas platformu,” stāsta Gatis Zēmanis, AS Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs sevi redzam nevis kā vietēju, nacionālu uzņēmumu, bet ejam uz to, lai sevi nostiprinātu kā pamatīgu ilgtermiņa spēlētāju reģionā,” intervijā Dienas Biznesam atklāj specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmuma AS Kalve Coffee jeb KALVE līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs Gatis Zēmanis.

KALVE gatavojas ne tikai īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu jeb IPO, bet arī iziet ārpus Latvijas, sākot ar Baltiju un virzoties tālāk uz Eiropu.

Kāpēc Kalve izvēlās iet biržas virzienā?

Tam ir vairāki iemesli. Jau dibinot uzņēmumu skaidri definējām pamatvērtības, kas darbojas kā filtrs lēmumu pieņemšanā. Viena no vērtībām ir pieejamība. Mēs vēlamies domāt, ka esam izveidojuši biznesa modeli, kur visas iesaistītās puses ir ieguvējas – gan zaļās kafijas audzētājs, gan tie, kas ir pa vidu, gan mēs kā uzņēmums, gan beigās kafijas baudītājs – B2B vai B2C segmentā. Ļoti daudziem cilvēkiem mūsu piegājiens ļoti patīk, un mums ir liela lojālo klientu bāze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties kļūt vēl pieejamākiem ikvienam kafijas baudītājam, specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums SIA Kalve Coffee šī gada otrajā pusē plāno īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu un piesaistot vismaz vienu miljonu eiro turpmākai uzņēmuma darbības paplašināšanai.

No sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma piesaistītos līdzekļus plānots izmantot, lai jau 2025. gadā atvērtu pirmās sešas Kalve kafejnīcas-veikalus Igaunijā un Lietuvā, savukārt 2026. gadā izplestos jau ārpus Baltijas valstīm.

Tāpat piesaistītie līdzekļi ļaus efektivizēt un paplašināt ražotnes procesus, kā arī iegādāties iekārtas, daudzveidojot kafijas automātu piegādātāju portfolio un tādējādi uzlabojot piedāvājumu.

“Jebkuras uzņēmējdarbības pamatā ir spēja nodrošināt veselīgu finanšu plūsmu, ko mums ir izdevies izveidot. Kopš Kalve dibināšanas, mēs esam uzrādījuši stabilu izaugsmi, četru gadu laikā apgrozījumam palielinoties no 0,35 miljoniem līdz 2,49 miljoniem eiro. Taču visa pamatā slēpjas arī pieturēšanās mūsu vērtībām, domājot par to, kādu pasauli atstāsim nākamajām paaudzēm,” uzsver Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums SIA Kalve Coffee (KALVE) apgrozījums 2024. gada pirmajā pusgadā kāpis par 40% salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, savukārt peļņa augusi 2,6 reizes.

“Šogad esam spēruši ārkārtīgi būtisku soli uzņēmuma tālākā attīstībā, paziņojot par plāniem gada otrajā pusē īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu (SPP/IPO). Paralēli tam esam turpinājuši demonstrēt stabilu izaugsmi, ko atspoguļo arī KALVE finanšu rezultāti. Pirmajā pusgadā uzņēmuma peļņa jau ir gandrīz divas reizes augstāka nekā aizvadītajā gadā kopā. Esam gandarīti par revidenta pozitīvo slēdzienu, un gada pirmajos sešos mēnešos vadības komanda tika papildināta ar vairākiem būtiskiem speciālistiem, tostarp pieņemot darbā jaunu finanšu direktoru,” uzsver Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

“Gada pirmajos sešos mēnešos KALVE Jaunmārupes grauzdētavā esam saražojuši par 15% vairāk kafijas, tādējādi nodrošinot augstāku ražošanas efektivitāti un pārdošanas apjomus gan Latvijā, gan mūsu eksporta tirgos. Pēc vadības aplēsēm, kuras ir atspoguļotas pārskatā, prognozētais 2024. gada nozares biznesa pieaugums reģionā varētu pat sasniegt 25-30%,” papildina Zēmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki vietējie pārtikas ražotāji, piegādājot lielveikalu tīklam "Sky" produkciju, nav saņēmuši par to samaksu, norādīja biedrības "Siera klubs" vadītāja Vanda Davidanova.

Savukārt veikalu tīkla pārvaldošā uzņēmuma SIA "Skai Baltija" ģenerāldirektore Monta Damlica skaidroja, ka maksājumu kavēšanās radusies uzņēmuma reorganizācijas procesu dēļ.

"Siera klubs" vadītāja stāstīja, ka problēma ilgst vairākus mēnešus, un parādi no tirdzniecības tīkla puses veido vairākus desmitus tūkstošu eiro. Tostarp vairāki ražotāji izlēmuši pagājušajā nedēļā plānotās piegādes pārtraukt, līdz norēķini tiks veikti.

Vienlaikus Davidanova arī norādīja, ka ražotāji ir satraukti, vai nauda vispār tiks saņemta. "Nesaņemtie maksājumi būtiski ietekmē ražotāju apgrozāmos līdzekļus," uzsvēra biedrības vadītāja.

Arī Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure apstiprināja, ka daži no federācijas biedriem saskaras ar atliktajiem maksājumiem, kuri tiek savstarpēji saskaņoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas basketbolista Dāvja Bertāna ģimene ir iegādājusies specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmuma AS Kalve Coffee jeb KALVE akcijas, tādējādi kļūstot par vienu no uzņēmuma mazākuma akcionāriem.

Tikpat liela summa tiks arī ieguldīta sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā, kopā veidojot 250 000 eiro vērtas investīcijas.

“Lai gan šobrīd uzturos Dubaijā, es neesmu aizmirsis par saknēm un uzskatu par svarīgu atbalstīt Latvijas uzņēmumus, īpaši tos, kuriem prioritāte ir kvalitāte, ilgtspēja un vīzija par nākotni. Tāpēc man ir patiess prieks atbalstīt šo projektu un būt daļai no KALVE nākotnes attīstības,” stāsta Dāvis Bertāns.

“Investīciju cena, par kādu Bertānu ģimene ir iegādājusies KALVE akcijas, būs tā pati, kas tiks piedāvāta investoriem arī gaidāmā IPO laikā. Mūsu mērķis ir būt caurspīdīgiem un pieejamiem ikvienam kafijas baudītājam neatkarīgi no tā, vai viņš ir privātais investors vai vienkārši kafijas cienītājs,” norāda Gatis Zēmanis, AS Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hestio aicina palīdzēt Bērnu slimnīcas pacientiem, iegādājoties īpašos karstos dzērienus

Db.lv,16.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties ne vien par savu klientu, bet arī Latvijas bērnu labklājību, darba vides risinājumu uzņēmums “Hestio” svētku gaidīšanas laikā nācis klajā ar īpašu akciju – pērkot kādu no sirsnīgās svētku kolekcijas karstajiem dzērieniem, 1 eiro no katra produkta pirkuma tiks ziedots Bērnu slimnīcas fondam.

“Jau vairāk nekā 15 gadus apkalpojot Latvijas uzņēmumus, varam droši teikt, ka visam centrā ir nevis produkti vai pakalpojumi, bet cilvēki. Cilvēkiem ir svarīga vide: darbā, mājās, ārpus mājas, priecīgos un grūtos mirkļos. Hestio rūpējas to, lai cilvēki justos labi vidē, kurā pavada savu darba dienu. Savukārt, Bērnu slimnīcas fonds rūpējas ne tikai par bērnu fizisko veselību, bet lai grūtā brīdī viņiem blakus ir tuvākie cilvēki un visatbalstošākā vide, Vecāku māja tam ir lielisks piemērs. Ņemot vērā, ka esam paši sākuši grauzdēt kafiju un tuvojas svētku laiks, vēlējāmies saviem klientiem dot ko vairāk nekā tikai garšīgu dāvanu uz svētkiem. Mūsu jaunie, sirsnīgie dzērieni ir iespēja pateikt paldies tiem cilvēkiem, kas ir jums apkārt - kolēģiem, darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem, un vienlaikus izdarīt labu darbu - atbalstīt Bērnu slimnīcas fondu,” akcijas ideju skaidro Gustavs Dreimanis, “Hestio” Mārketinga departamenta vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums AS Kalve Coffee (KALVE) paziņo par tā juridiskās formas maiņu no sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) uz akciju sabiedrību (AS), padomes izveidi, kā arī uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu.

Tādējādi uzņēmums turpina aktīvu gatavošanos tā iecerētajam sākotnējam publiskajam akciju piedāvājumam (IPO).

“Reorganizācija uz akciju sabiedrību ir viens no priekšnoteikumiem, kuru esam īstenojuši, lai sagatavotos IPO. Iecerētais akciju piedāvājums ļaus mums piesaistīt papildu finanšu resursus, lai nodrošinātu uzņēmuma tālāku izaugsmi gan Latvijā, gan ārpus tās robežām, piedāvājot baudīt ilgtspējīgu, pieejamu un kvalitatīvu kafiju arvien plašākam cilvēku lokam,” stāsta Gatis Zēmanis, AS Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Līdz ar juridiskās formas maiņu, izmantojot daļu no iepriekšējo gadu nesadalītās peļņas, no 25 tūkstošiem eiro uz 100 tūkstošiem eiro palielināts arī uzņēmuma pamatkapitāls, kā arī izveidota uzņēmuma padome. Par padomes priekšsēdētāju iecelts Rūdolfs Strēlis, padomē strādās arī uzņēmuma līdzdibinātājs Jānis Andersons un Justīne Lība Elferte. Tikmēr par valdes locekli, finanšu direktoru iecelts Jānis Zēgners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kapitāla tirgus aktualitātes ar Signet Bank

Baltijas kapitāla tirgus konference 2024 – atziņas, cerības un secinājumi

Jānis Goldbergs,28.11.2024

Ļaujiet institucionālajiem investoriem ieguldīt kapitāla tirgos, jo sevišķi mazo un vidējo uzņēmumu segmentā. Pārskatiet valsts pensiju sistēmas, ļaujot veikt individuālas izvēles par investīcijām. Tādējādi var stimulēt fondus vairāk ieguldīt Eiropā, norādīja Nasdaq Eiropas tirgus pakalpojumu prezidents Rolands Čai

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas kapitāla tirgus attīstība pēdējo 30 gadu laikā ir bijusi ievērojama, taču tā joprojām lielā mērā balstās uz banku sektoru. Pat paši lielākie Baltijas biržā kotētie uzņēmumi ir salīdzinoši mazi uz ASV vai Eiropas fona.

Tā Baltijas kapitāla tirgus konferencē atzina tās moderators un Nasdaq Baltic biržas vadītājs Karels Ots (Kaarel Ots). Labā ziņa – tirgus ir lielu notikumu gaidās jau nākošgad, un nozīmīgāko pienesumu varētu dot tieši Latvijas valsts un pašvaldību uzņēmumi.

Baltijas biržas vienotais indekss mums par labu

“Tas, ar ko esmu ļoti lepns, ir vienotā Baltijas biržas indeksa izveidošana, un jāteic - Latvija no tā ir ieguvēja,” konferences ievadā sacīja K. Ots. Stāsts ir par biržā kotēto vidējo un lielo uzņēmumu kopējo indeksu, kura noteikšanā tiek izmantoti Morgan Stanley Capital International darbības pamatprincipi. Vienkāršoti runājot – stāsts ir par biržā kotēto uzņēmumu akciju kopvērtību, kuru ietekmē gan pieprasījums, gan piedāvājums. Kādēļ Latvija ir ieguvēja, redzams no akciju kopvērtības valstīs. Baltijas tirgus kopumā ir pielīdzināms jaunattīstības tirgiem. “Mēs vēl aizvien esam daļa no jaunattīstības tirgiem, kā, piemēram, Šrilanka. Tās ir brīnišķīgas valstis, taču, manuprāt, mums nopietni vajadzētu apsvērt, kā nebūt jaunattīstības tirgum. Te jāuzsver viens būtisks aspekts – izmēram ir nozīme! Ar to esam sodīti, ka mūsu uzņēmumu izmērs ir tāds, kāds ir. Apvienojot tirgus un veidojot vienotu indeksu, esam daudz tuvāk mērķim sasniegt vajadzīgo izmēru, lai panāktu gan apjomu, gan likviditāti. Es nesaku, ka esam tuvu, esam tuvāk mērķim, un vēl daudz kas ir darāms,” tā K. Ots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Pēc līdzšinējā Tamro Baltics B2B kanālu un piegādes ķēdes direktora Kestuta Dubinkas lēmuma aiziet no uzņēmuma pēc 20 gadu darba, tostarp pēdējos trīs gadus strādājot Baltijas valdes sastāvā, tika nolemts paplašināt Baltijas valdes sastāvu.

“Paplašinātā komanda ļaus mums vairāk koncentrēties uz iespējām Baltijas veselības aprūpes tirgū, kā arī izmantot iekšējo efektivitāti Baltijas valstīs kopā ar mūsu spēcīgajām vietējām vadības komandām Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būdami lielākais farmācijas vairumtirgotājs Baltijā un vadošais aptieku tīkls, esam apņēmušies rūpēties par pacientiem un klientiem visās Baltijas valstīs,” par izmaiņām uzņēmuma valdē saka Tamro Baltics izpilddirektors Leons Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma fonds “Baltic Horizon Fund” (BHF) ir parakstījis līgumu ar sporta klubu “MyFitness” par divus tūkstošus kvadrātmetru lielu telpu nomu “Galerija Centrs” Rīgā.

Šis ir jau trešais pēdējā laikā noslēgtais ilgtermiņa partnerības līgums par tik plašu telpu nomu, – nesen fonds parakstīja tikpat nozīmīgus līgumus tam piederošajos īpašumos Tallinā un Viļņā.

Jaunais “MyFitness” sporta klubs “Galerija Centrs” tiks atklāts šī gada beigās. Tas būs aprīkots ar “Technogym” trenažieriem un piedāvās dažādas grupu nodarbības, tostarp studiju ar “Pilates Reformer” aprīkojumu.

“Esam gandarīti, ka mūsu panākumu stāsts, kura pamatā ir mūsu jaunā stratēģija un ieguldītais darbs, turpinās. Noslēgtais līgums ar “MyFitness” ir lielākais kopš 2019. gada, kad “Baltic Horizon Fund” iegādājās “Galerija Centrs”. “MyFitness” darbojas arī divos citos BHF piederošajos īpašumos Tallinā – tirdzniecības centrā “Pirita” un tirdzniecības centrā “Postimaja”, tāpēc mēs augstu vērtējam mūsu partnera izrādīto uzticību, paplašinot sadarbības apjomu un ģeogrāfiju. Sadarbības līgums ar “MyFitness” “Galerija Centrs” telpās šobrīd noslēgts uz 14 gadiem un iezīmē šī tirdzniecības centra pārveides sākumu, kur atradīsies sporta klubs,” stāsta “Baltic Horizon Fund” vadītājs Tarmo Karotams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas Volstrītā pirmdien pieauga, turpinoties pagājušās nedēļas tehnoloģiju kompāniju akciju cenu kāpumam, bet Eiropas biržās akciju cenas pārsvarā kritās.

Jenas vērtība pret ASV dolāru, kas iepriekš bija sarukusi līdz 34 gadu zemākajam līmenim, pirmdien pieauga.

Investori gaida, kad šonedēļ tiks publiskoti ASV nodarbinātības dati par aprīli. kā arī pārskati par rūpniecības sektoru un patērētāju pārliecību. Par savu ceturkšņa peļņu ziņos tādi lielie uzņēmumi kā "Apple", "Coca-Cola" un "Pfizer".

"Tesla" akcijas cena pieauga par aptuveni 15% pēc tam, kad šī uzņēmuma ražotie modeļi tika minēti starp elektromobiļiem, kas atbilst Ķīnas noteiktajiem viedo automobiļu drošības prasībām.

Eirozonas biržās bija kritums, bet Londonas biržas indekss pieauga, īslaicīgi sasniedzot jaunu rekordu.

ASV biržu indekss "Dow Jones Industrial Average" pirmdien pieauga par 0,4% līdz 38 386,09 punktiem, indekss "Standard & Poor's 500" kāpa par 0,3% līdz 5116,17 punktiem, bet indekss "Nasdaq Composite" palielinājās par 0,4% līdz 15 983,08 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Hepsor”, ieguldot 13 miljonus eiro, Dreiliņos izbūvē multifunkcionāla biroju kompleksa “StokOfiss” otro kārtu: jaunu, videi draudzīgu piecstāvu biroju ēku “StokOfiss U34”.

Šis projekts uzņēmumiem piedāvās pieprasītā “trīs vienā” koncepta telpas, kur vienuviet iespējams izvietot biroju, noliktavas un veikalu, nodrošinot ērtāku loģistiku un optimālākas izmaksas. Plānots, ka "StokOfiss U34" būs pieejams nomniekiem no 2025. gada vasaras.

Kopumā aptuveni 8520 kvadrātmetru plašajā kompleksā komersantiem nomai būs pieejamas telpas 43 m2 līdz pat 735 m2 platībā. Katru no telpām būs iespējams pielāgot atbilstoši nomnieku vajadzībām, tajā skaitā, vairākas telpas varēs apvienot vienā. Ēka ir sadalīta divās galvenajās daļās - piecu stāvu biroju ēkā un divu stāvu ēkā, kur pirmajā stāvā atrodas veikalu un noliktavu platības un otrajā stāvā biroju daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Divu ātrumu Latvija mazumtirdzniecībā

Raimonds Okmanis, SIA Latvijas Tirgotāju Savienība (LaTS) valdes priekšsēdētājs,16.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu LaTS tīkla tirgotāji pilnībā atbalsta valdības lēmumu uz nenoteiktu laiku saglabāt pazemināto pievienotās vērtības nodokļa likmi 12% apmērā vietējam tirgum raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem. Šāds lēmums gan pazeminās produktu cenas veikalu plauktos, gan arī padarīs tos pieejamākus pircējiem.

Vienlaikus jāatzīst, ka šīs darbības gala mērķa sasniegšana – palielināt Latvijai raksturīgo augļu un dārzeņu noietu – lielā mērā atkarīgs arī no tirgotāju godaprāta. Ja tirgotājs vienā kastē sajauc kopā Latvijas gurķus ar lētākiem importa gurķiem un pārdod to visu kā vietējo produkciju, tad pieķert viņu nemaz nav tik viegli. Par šādiem efektiem, lai spriež paši augļu un dārzeņu audzētāji – vai tas ir palielinājis viņu audzētās produkcijas pārdošanas apjomus.

Vienlaikus ar šo pircējiem un tirgotājiem pozitīvo lēmumu, notiek arī process, kas apdraud mazo veikalu darbību reģionos. Runa ir par prasību izcelt preces izcelsmes valsti ar karodziņu palīdzību. Šķiet, ka deputāti, dzīvojot lielākajās pilsētās un iepērkoties lielveikalos, kuros cenu zīmes parasti tiek veidotas ar datorprogrammas palīdzību, vienkārši neapzinās realitāti kurā dzīvo mazie reģionālie veikali. Un šī realitāte ir tāda, ka mazajos reģionu veikalos cenu zīmes ļoti bieži vēl tiek rakstītas ar roku. Tagad pie šī roku darba nācis klāt vēl pienākumus rakstīt izcelsmes valstis – runa ir par tūkstošiem cenu zīmju, kas jānomaina ar manuāla darba palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru