Dzērienu industrijā šis būs izaicinājumiem piesātināts gads, ko ietekmēs cenu kāpums dažādiem ražošanai nepieciešamiem izejmateriāliem, kuru izmaksas pasaules tirgū ir būtiski paaugstinājušās un jau pērn radīja lielu spiedienu uz nozari.
To paredz viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem Cido Grupa. Kopumā Latvijā šogad stabilākie rezultāti esot prognozējami ūdens tirgū, kur pērn labvēlīgo laika apstākļu, kā arī tirgū laistu jaunu produktu dēļ izdevās sasniegt labus rezultātus. Piemēram, pērn dabīgā minerālūdens Mangaļi noietu izdevās palielināt par 5% attiecībā pret 2010. gadu. Veiksmīgos rezultātus sekmēja arī tirgū laistais produkts – viegli gāzētais dzeramais ūdens Mangaļi. Pēc Cido Grupa aplēsēm 100% sulu, nektāru un sulu dzērienu tirgū situācija šogad saglabāsies līdzīga kā aizvadītajā gadā. Turpretī alus segmentā rezultātus likumsakarīgi ietekmēs gan sezonas laika apstākļi, gan iespējamās izmaiņas valsts likumdošanā, līdz ar to prognozēt rādītājus vēl pāragri.
Cido Grupa pārstāvji norāda, ka eksports ir stratēģiski svarīgākais mērķis, kas ir priekšnoteikums līderpozīciju Baltijā saglabāšanai. Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstuks (Marijus Kirstukas) uzsver, ka uzņēmuma prioritāte arī šogad ir eksporta apjomu audzēšana, galvenokārt Baltijas tirgū, kā arī Krievijā un NVS tirgos. Nozīmīgākā Cido Grupa eksporta produkcija ir 100% sulas, nektāri un sulu dzērieni, kas eksporta tirgos ir pieprasīti. Kopumā Cido Grupa izvirzījusi mērķi šī segmenta produkcijas eksportu palielināt par 10-15%. Cido Grupa ir līderis sulu, nektāru un sulu dzērienu segmentā ar aptuveni 35% tirgus daļu, savukārt 100% sulu segmentā Cido Grupa tirgus daļa ir aptuveni puse.
Pērn kompānijai izdevās palielināt alus tirgus daļu par 2%. Pēc uzņēmuma aplēsēm, kopējā Cido Grupa alus tirgus daļa patlaban veido aptuveni 21%, galvenokārt pateicoties zīmoliem Lāčplēsis (7% tirgus daļa) un Līvu (10% tirgus daļa). Aizvadītajā gadā Latvijas alus tirgus kopumā nemainījās, un arī šobrīd segmentā novērojama stagnācija. Ņemot vērā ekonomisko situāciju un neprognozējamību attiecībā uz nākotnes tendencēm, nodokļu politiku un citiem saistītiem apstākļiem, arī šogad nav iemesls apjomu pieaugumam, tā M. Kirstuks.