Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.
Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.
“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.
Jau patlaban “Cido Grupa” iepērk no partneriem 100% atjaunīgo elektroenerģiju, bet nākamais solis ir tapt neatkarīgākiem un energoefektīvākiem, tāpēc uz ražošanas ēku jumtiem plānots izvietot saules paneļus elektroenerģijas ieguvei.
Līdz 2025. gadam uzņēmums plāno pilnībā atteikties no fosilā kurināmā, tāpēc pakāpeniski notiks pāreja uz dabasgāzei alternatīviem enerģijas avotiem. Būtiska investīciju daļa paredzēta ražošanas procesā izmantotā ūdens patēriņa samazināšanai, kas ļaus ietaupīt aptuveni 10% no ražošanā patērētā ūdens, kas ir 30 000 m3 gadā.
“Cido Grupa” ir gatava uzņemties vadību dzērienu iepakojumu aprites veicināšanā. Viens no būtiskiem soļiem ir iepakojuma atgūšana un, līdz ar depozīta sistēmas ieviešanu Latvijā, uzņēmums plāno atgūt 85 – 95% iepakojuma no kopējā tirdzniecībā pieejamā produktu apjoma.
Otrs solis ir pāreja uz 100% pārstrādātu iepakojumu, kas nozīmē, ka jaunais iepakojums tiek saražots no iepriekš izmantotā. Jau patlaban visi alus un zīmola “Mangaļi” produkti tiek ražoti, izmatojot 100% pārstrādātu PET iepakojumu.
Līdz 2023. gada beigām ir plānots 100% pāriet uz pilnībā pārstrādātu, pārstrādājamu un atkārtoti lietojamu iepakojumu visam produktu klāstam. Mārketinga materiāliem un produkta iepakojumiem, kuriem tas ir tehnoloģiski iespējams, tiks izmantots pārstrādāts papīrs.
Tāpat “Cido Grupa” sadarbībā ar “Tetrapak” pirmais Eiropas Savienībā ieviesis videi draudzīgākus korķus 1L sulas pakām, kas, atskrūvējot korķi, paliek piestiprināti pie iepakojuma. Galvenais mērķis ir samazināt sīko plastmasas atkritumu piesārņojumu.
Uzņēmums turpinās radīt produktus ar pievienoto vērtību un meklēs veidus, kā pilnveidot esošos produktus. Aizvadītajā gadā “Cido Grupa” pārskatījusi produktu sortimentu un samazinājusi pievienotā cukura daudzumu vairumam bezalkoholisko dzērienu - kopējais samazinātā cukura daudzums 2021. gadā bija aptuveni 200 tonnas.
Vēl viens būtisks mērķis ir bezalkoholiskā alus segmenta popularizēšana, palielinot tā pārdošanas apjomu, ieviešot sortimentā jaunus produktus, kā arī nostiprinot uzņēmuma pozīcijas šajā segmentā.
“Cido Grupa” ir dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, gāzētie bezalkoholiskie dzērieni, dabīgais minerālūdens, alus, enerģijas dzērieni un alkoholiskie kokteiļi. Atpazīstamākie zīmoli ir “Cido”, “Mangaļi”, “Lāčplēša”, “Lielvārdes” un “Njoy”.
Kopš 2016. gada „Cido Grupa“ ir oficiālais partneris un licencētais “PepsiCo” zīmolu “Pepsi”, “Pepsi Max”, “7Up”, “Mirinda” and “Mountain Dew” izplatītājs un ražotājs Baltijas reģionā.
Kopš 2012. gada “Cido Grupa” uzsāka sadarbību ar vienu no lielākajām alus kompānijām pasaulē - “Heineken”, pārstāvot alus zīmolus “Heineken”, “Krusovice” un “SOL”. Uzņēmums eksportē savu produkciju uz 15 pasaules valstīm.
"Cido grupa" 2020.gadā strādāja ar 73,335 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa saruka par 21,9% - līdz 3,414 miljoniem eiro.
"Cido grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew", liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro.