Jaunākais izdevums

Turpinot aizsākto tradīciju ieskatīties, kā top Latvijā ražoti produkti, Db.lv šonedēļ piedāvā ielūkoties Cido sulu ražošanas procesā.

Sulu ražošana notiek raiti un, ja visas sastāvdaļas ir uz vietas ražotnē, ilgāko laika posmu aizņem sulas koncentrāta un ūdens sajaukšana un maisīšana - tās ir aptuveni 40 minūtes. Tālāk notiekošā pasterizēšana, sulas dzesēšana un pildīšana ilgst vien dažas minūtes, pārliecinājās Db.lv. Vairāk par sulas ražošanas procesu uzziniet, aplūkojot galeriju augstāk!

Sulu ražošanā ir diezgan noteikts tehnoloģiskais process, tādēļ ražošanas rekordu uzstādīšana ir visai grūta, taču, atskatoties pagātnē, lielākā jauda, kas bijusi Cido ražotnē, ir 140 tūkstoši litru sulas iepretim 120 tūkstošiem litru, kas ir vidējā sulas ražošanas jauda vienā dienā, atklāj Cido attīstības vadītāja Inese Rone.

Sulu pieprasījums tirgū ir gan vienmērīgs visu cauru gadu, tomēr neliels pieprasījuma pieaugums ir vērojams ziemas mēnešos – novembrī un decembrī, un tas ir saistīts ar «tumšo mēnešu» tuvošanos un to, ka ziemas laikā cilvēki vēlas stiprināt savu imunitāti, izvēloties veselīgākus produktus, tāpat tas saistīts ar svētku periodu – nāk Ziemassvētki un Jaunais gads, kad cilvēki vēlas lutināt sevi un tuvākos, stāsta I. Rone. Otrs sulu pārdošanas «uzplūds» ir pavasarī – martā, aprīlī, kad cilvēki jūtas vairāk noguruši un vēlas uzņemt vairāk vitamīnu. Tomēr sezonalitāte sulu ražošanā nav tik izteikta kā, piemēram, ūdens ražošanā, kad lielākais apjoms tiek saražots vasarā.

Sulu ražošanā mazāk paredzams faktors ir izejvielu ražīgums un «dabas untumi», ko sulu ražotājs izjūt ik gadu. «Kādu gadu var gadīties slikta apelsīnu raža, jo ir bijuši sali Kalifornijā, piemēram, pērn bija ļoti slikta vīnogu raža, jo novākšanas laikā Spānijā bija uznācis sals, tikmēr ābolu reģionā pavasarī bija diezgan lietains laiks un ābeles nepaguva noziedēt. Šogad jau varam paredzēt ne pārāk labu persiku ražu, jo šogad ļoti ātri pienāca karsts laiks, un augļi nepaguva nogatavoties,» norāda I. Rone, piebilstot, ka dabas untumu ietekmi izjūt arī paterētājs, mainoties izejvielu cenām.

Reģions, no kura pārsvarā tiek pirkts sulas koncentrāts, kas tiek sajaukts ar ūdeni, iegūstot sulu, atkarīgs no augļa – vīnogas tiek pārsvarā pirktas no Spānijas, apelsīni – no Dienvidamerikas. I. Rone Db.lv norādīja, ka uzņēmums labprāt ražotu sulu arī no vietējiem āboliem, tomēr pašlaik Latvijā nav piegādātāja, kas varētu saražot Cido vajadzīgos apjomus.

Latvijas iedzīvotāji, salīdzinot ar citu Eiropas valstu iedzīvotājiem, sulas dzer ļoti maz, un to patēriņš Latvijā ir mazāks nekā vidēji Eiropā, uzskata I. Rone. «Droši vien tas ir skaidrojams, ka Eiropā sulu pārdošana bijusi jau ilgus gadus, bet pie mums – aptuveni divdesmit gadus. Šis periods nav tik liels, lai cilvēki mainītu savus ieradumus, un pašlaik vēl Latvijas iedzīvotāji pierod pie sulām,» I. Rone norāda uz tradīcijas trūkumu. Tajā pašā laikā Latvijas iedzīvotāji «nav lieli dzērāji» jebkurā dzērienu kategorijā, norāda Cido attīstības vadītāja.

Latvijā, saskaņā ar uzņēmuma paša aplēsēm, Cido tirgus daļa ir aptuveni 40%. Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka aizvadītajā gadā sulu, nektāru un sulu dzērienu kategorijā Cido zīmola tirgus daļa augusi par 4%.

Sulas, kas lielākoties paredzētas bērniem (0,2 l tilpums), tiek pārdotas aptuveni 10% apjomā no visām sulām.

SIA Cido Grupa darbojas kopš 1994. gada, uzņēmuma lielākais kapitāldaļu turētājs ir Dānijas Royal Unibrew A/S. Uzņēmums ir iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas Bizness veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā, pēc 2011. gada apgrozījuma ieņemot 117. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Cido Grupa” stratēģijas mērķis ir kļūt par ilgtspējīgāko uzņēmumu nozarē

Sadarbības materiāls,07.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” sācis īstenot ilgtspējības stratēģiju, ieviešot nozīmīgas pārmaiņas, lai līdz 2025. gadam kļūtu 100% klimatneitrāls un būtu ilgtspējīgākais uzņēmums savā jomā. Uzņēmums plāno investēt aptuveni 6 miljonus eiro dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī sabiedrībai nozīmīgu iniciatīvu atbalstā.

“Kā nozares līderis Latvijā, esam apņēmības pilni uzņemties vadību ilgtspējības risinājumu ieviešanā. Mūsu mērķis ir ne tikai veidot veiksmīgus, ilgtspējīgus zīmolus, kuriem cilvēki uzticas, bet arī samazināt to ietekmi uz vidi, radīt drošus darba apstākļus darbiniekiem un veicināt sabiedrības labklājību. Mēs ticam, ka visi mūsu izvirzītie mērķi būtiski veicinās veselīgākas sabiedrības un tīrākas vides veidošanu,” saka “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Uzņēmuma ilgtspējības stratēģija vērsta uz trim galvenajām jomām: produktiem, patērētājiem un darbiniekiem. Stratēģija ietver deviņus mērķus, no kuriem sešus plānots sasniegt jau nākamo trīs gadu laikā – līdz 2025. gadam, bet pārējos – līdz 2030. gadam. Ilgtspējības iniciatīvās līdz 2025. gadam paredzēts investēt aptuveni 6 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv,24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lāčplēša alus paliks Latvijā un ieguldīs attīstībā

Nozare.lv,13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupas uzņēmums Lāčplēša alus darītava neplāno aiziešanu no Latvijas, bet gan turpina darbu un investēs ražošanas procesu attīstībā.

Tā, komentējot šodien presē izskanējušo informāciju, ka alus darītava plānojot pārcelt ražotni uz ārzemēm, informē uzņēmuma pārstāve Inese Lielpinka.

«Nav plānotas nekādas izmaiņas. Lāčplēša alus darītava alus ražošanu turpinās Latvijā tāpat kā līdz šim. Aizvadītajā gadā Lāčplēša alus darītavā investēti vairāk nekā 450 000 eiro. Tas ļāvis palielināt ražošanas jaudu par 25%, kas veido aptuveni 12 miljonus litru alus gadā. Arī turpmāk Cido grupa plāno investēt ražošanā tieši Latvijā,» sacīja uzņēmuma pārstāve.

Viņa arī norādīja, ka kopš 2008.gada Lāčplēša alus darītavas modernizācijā Latvijā kopā ieguldīti vairāk nekā trīs miljoni eiro ar mērķi arvien paaugstināt produktu kvalitāti un arī alus darītavas kapacitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Cido Grupa novērtēta kā ilgtspējīgākais partneris dzērienu nozarē Latvijā

Sadarbības materiāls,23.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu nozares viedokļu aptaujas dati* rāda, ka vairāk nekā pusei (58%) mazumtirdzniecības ķēžu, restorānu un kafejnīcu pārstāvjiem ilgtspējīga uzņēmuma darbība ir viens no galvenajiem faktoriem, izvērtējot turpmāko sadarbību ar piegādātājiem. Tikai 7% atzīst, ka ilgtspējas faktors neietekmē lēmumu sadarboties. Dzērienu nozares viedokļu aptaujā kā ilgtspējīgākais partneris 2022. gadā ar augstāko reputācijas indeksu Latvijā, novērtēts vadošais dzērienu ražotājs “Cido Grupa”.

Sadarbības partneri “Cido Grupa” reputāciju novērtējuši visaugstāk dzērienu ražošanas nozarē – ar 77 punktiem. Aptaujas dati rāda, ka TOP3 ar reputāciju un ilgtspējību saistītie uzņēmuma parametri, kas svarīgi partneriem Latvijā ir: uzticams komercpartneris (82%), ražo un pārdod augstas kvalitātes produktus (82%) un nodrošina veselīgu dzērienu izvēli (67%).

"Esam priecīgi par partneru izrādīto uzticību un augsti vērtējam viņu viedokli – tik augsts reputācijas vērtējums tikai apliecina, ka esam uz pareizā ceļa. Uzskatām, ka, īstenojot ilgtspējas stratēģijas mērķus, mēs vēl vairāk attaisnosim cerības būt par labāko partneri", saka Marijus Valdas Kirstukas, “Cido Grupa” valdes loceklis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs SIA «Cido grupa» uzņēmuma jubilejai veltīta «Cido» cidoniju un smiltsērkšķu nektāra ražošanas sākšanā investējis 10 000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijā.

«Investīcijas produkta attīstībā bija apmēram 10 000 eiro,» norādīja kompānijas pārstāvji.

Saskaņā ar kompānijā vēstīto, jubilejai veltītā nektāra ražošanas sākšanu «Cido grupa» ir atgriezusies pie kompānijas pirmsākumiem, kad pirms vairāk nekā 20 gadiem uzņēmums sāka darbību ar cidoniju sīrupa ražošanu. Jaunais nektārs ir pieejams viena litra iepakojumā un papildina «Cido grupa» sulu līniju. Produktu plānots realizēt ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā.

«Cido grupas» pārstāvji atgādināja, ka kopš darbības sākuma uzņēmums ir kļuvis par līderi Baltijā sulu un nektāru segmentā. «Cido grupa» kopumā sulas realizē aptuveni 20 ārvalstīs, tostarp Zviedrijā, Dānijā, Lielbritānijā, Īrijā, Vācijā, Polijā, Itālijā, Spānijā, Maltā, Izraēlā, Ukrainā, Krievijā, Baltkrievijā, Azerbaidžānā, ASV, Kanādā, Ķīnā un Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), kā arī Lietuvā, Igaunijā un Lībijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja SIA «Cido grupa» apgrozījums šogad pirmajos trīs ceturkšņos ir pieaudzis līdz 49 miljoniem eiro, kas ir par 4% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu. Uzņēmums pēdējos gados uzrāda labākos finanšu rādītājus tā vēsturē, informē SIA «Cido Grupa» pārstāve Inese Lielpinka.

«Mēs esam Latvijas veiksmes stāsts un varam lepoties ar mūsu sasniegumiem tepat reģionā un pasaulē, ko ar mērķtiecīgu darbu uzlabojam katru nākamo gadu. Vēlos uzsvērt, ka esam vienīgais sulu lielražotājs valstī ar ražotni tepat Latvijā. Globālo izaicinājumu laikmetā esam spējuši uzlabot ražotnes konkurētspēju un nostiprināt tās pozīcijas, kļūstot par vienu no flagmaņiem pārtikas ražošanā,» darbības rezultātus komentē SIA «Cido grupa» ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Pateicoties mērķtiecīgam darbam vietējā un eksporta tirgos, uzņēmums turpina pakāpenisku izaugsmi – pērn «Cido grupa» gada apgrozījums pieauga par aptuveni 9%, sasniedzot uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa iebrauc 23 tūkstošu zaudējumos

Sandra Dieziņa,02.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem Baltijā SIA Cido Grupa 2012. gadā sasniedza 34,7 miljonu latu apgrozījumu.

Labos rādītājus uzņēmumam izdevies sasniegt galvenokārt pateicoties eksporta un zīmolu tirgus daļu pieaugumam. Gadu iepriekš Cido Grupas apgrozījums bija 33,23 miljoni Ls.

Cido Grupa 2012. gada neto darbības rezultāts gan ir zaudējumi 23 tūkstošu latu apmērā, bet gadu iepriekš rezultāts bija 925 tūkstošu latu peļņa. Starpību veido papildus investīcijas jaunu produktu ieviešanai tirgū un informācijas tehnoloģijās, lai sasniegtu labus rezultātus šajā gadā. Investīcijas ir atmaksājušās un pirmajā ceturksnī Cido Grupa apgrozījums ir pieaudzis par 22% salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā, informē kompānijas pārstāve Inese Lielpinka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa pērn nopelnījusi 2,42 miljonus eiro

Lelde Petrāne,29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Cido Grupa aizvadījis vienu no veiksmīgākajiem gadiem uzņēmuma 20 gadu pastāvēšanas vēsturē – tā neto apgrozījums 2013.gadā pieaudzis par 13 %, bet peļņa par 23 %, veidojot attiecīgi 39,3 un 1,7 miljonus latu (2,42 miljonus eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.

«Panākumu pamatā ir gan produktu portfeļa paplašināšana, gan komunikācijas atsvaidzināšana jau labi zināmajiem zīmoliem, kā arī eksporta pieaugums, kas aizvadītajā gadā kāpināts par 26 %,» norāda Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Cido Grupas apgrozījums no produktu pārdošanas Latvijā 2013. gadā pieauga par 14,7%.

No Latvijā saražotās produkcijas kopumā tiek eksportēti 20%. Sulas un nektāri nemainīgi ir visvairāk eksportētie Cido Grupa produkti. Šobrīd lielākie eksporta tirgi ir Krievija un Baltijas valstis; uz Krieviju eksporta apjoms dubultots, bet uz Latviju un Lietuvu palielināts par 15 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido grupa nav kompensējusi Baltkrievijas un Krievijas eksporta tirgus apjomu

LETA,08.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja "Cido grupa" nav pilnībā kompensējusi zaudēto eksporta tirgus apjomu Krievijā un Baltkrievijā, atzina "Cido grupas" valdes loceklis Marijus Valds Kirstuks.

Eksports veido 30% no "Cido grupas" kopējiem pārdošanas apjomiem. Krievijas un Baltkrievijas tirgus 2021.gadā veidoja 6-7% no eksporta apjoma jeb vien 2% no kopējā pārdošanas apjoma, "tādēļ šiem tirgiem nebija lielas ietekmes," uzsvēra Kirstuks, norādot, ka "Cido grupas" eksports uz Krieviju un Baltkrieviju pēdējos trijos gados ir samazinājies.

Vienlaikus viņš stāstīja, ka uzņēmums pilnībā nav kompensējis Baltkrievijas un Krievijas tirgus apjomu, lai arī tas bija salīdzinoši neliels, jo eksportu kopumā ietekmēja ražošanas izmaksu kāpums Eiropā, īpaši Baltijas reģionā, kur enerģijas cenu kāpums bija vislielākais Eiropā.

"Tas ļoti ietekmēja mūsu konkurētspēju, un Baltijas valstu eksportētājiem bija liels trieciens. Jā, tagad mēs meklējam veidus, kā to kompensēt, ne konkrēti Krievijas tirgu, bet kā kopumā palielināt eksporta apjomus," teica Kirstuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Dienas tēma: «Alus ari ira sula» jeb tirgū valda likumsakarības

Vēsma Lēvalde,11.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katra nākamā paaudze lietas redz citādi, tāpēc jāatsvaidzina pat seni un tradīcijām bagāti zīmoli

Tā uzskata Cido grupas ģenerāldirektors Marijus Kirstuks. Biržas noteikumu dēļ viņš nekomentē nedz grupas finanšu datus, nedz tirgu, nedz šā gada plānus. Intervijas brīdī līdz Royal Unibrew 2014. gada pārskata publicēšanai Kopenhāgenas biržā jāgaida vēl nedēļa. Līdz ar to saruna raisās vairāk par principiem tirgū, nevis konkrēto situāciju Latvijas lielākajā dzērienu ražotnē.

Kāds Cido grupai bija 2014. gads?

Pagājušais gads mums bija tāds divējāds. Vislielākie izaicinājumi uzņēmumam bija eksporta sakarā. Gada pirmā puse nebija slikta, taču otrajā pusē saistībā ar Krievijas un Ukrainas krīzi mēs redzējām, kā tas ietekmē pieprasījumu. Pēdējā ceturksnī jau bija novērojams pieprasījuma kritums no Ukrainas un Krievijas, toties eksports uz rietumvalstīm palielinājās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

CIDO Grupa uzsākusi sulu eksportu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem

Žanete Hāka,01.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA CIDO Grupa turpina attīstīt eksportu un šogad uzsācis sulu eksportu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, tādējādi paplašinot produkcijas sortimentu, kas tiek eksportēts uz šo reģionu. Šis ir viens no eksotiskākajiem tirgiem, kurā tiek novērtētas Latvijā ražotās sulas, informē uzņēmums.

Kopā uz šo valsti tiek eksportētas septiņas “CIDO” sulas. Visas sulas tiek eksportētas ar “CIDO” zīmolu. Pieprasījums ir pēc “CIDO” sulām ar savā ziņā unikālām garšām – piemēram, granātābolu, mango, dzērveņu, tomātu ar jūras sāli, kā arī standarta top garšām – apelsīnu, ābolu, greipfrūtu.

Inese Lielpinka, SIA „CIDO Grupa” pārstāve: “Sulu eksports uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem ir novērtējums Latvijas ražotājam, jo šajā nišā ir ļoti sīva konkurence. Turklāt daļa šo sulu veidu tiek iegūtas turpat reģionā, kas tikai vēlreiz apliecina, ka mūsu sulām ir laba garša un augsta kvalitāte. Katrā ziņā esam apmierināti ar pirmo kravu panākumiem un nākotnē ceram paplašināt šo sadarbību.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

CIDO Grupa attīstībā investējusi pusmiljonu eiro

Dienas Bizness,05.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA CIDO Grupa pērn vienpadsmit mēnešos ieguldījusi vairāk nekā 500 tūkstošus eiro uzņēmuma attīstībā. Investīcijas galvenokārt veido produktu sortimenta paplašināšana sulu un alus segmentos un videi draudzīgāka EcoFormas iepakojuma ieviešana dabīgajam minerālūdenim Mangaļi, informē SIA Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

SIA CIDO Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas norāda, ka kompānijai pērn bijuši vairāki nozīmīgi investīciju projekti, kas veicinājuši uzņēmuma izaugsmi dažādos tirgus segmentos.

Uzņēmums paplašinājis zīmolu Amigos ar jauniem sulu produktiem. Pērn viens no nozīmīgākajiem investīciju projektiem ir videi draudzīgāka EcoForma iepakojuma ieviešana dabīgajam minerālūdenim Mangaļi, ieguldot projektā ap 250 tūkstošus eiro. Ar šo projektu CIDO Grupa turpina iesākto vides programmu, veicot būtiskus uzlabojumus ražošanā un produktu iepakojumā, lai ražotu videi un ekoloģijai draudzīgākus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bauskas alus pārdošanas darījumu paredzēts noslēgt pāris mēnešu laikā

Žanete Hāka,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir apstiprinājusi SIA «Bauskas alus» 100% kapitāldaļu pārdošanu «CIDO Grupai» bez īpašiem nosacījumiem, informē uzņēmumu pārstāvji. Darījumu paredzēts pilnībā noslēgt pāris mēnešu laikā.

Kā iepriekš minēts, «Bauskas alus» turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tai būs iespēja izmantot «CIDO Grupas» tirdzniecības un izplatīšanas tīklu, kas ievērojami sekmēs produkta pieejamību patērētājiem un veicinās «Bauskas alus» attīstību.

Līdzšinējais «Bauskas alus» īpašnieks Vladimirs Barskovs turpinās darbu uzņēmumā līdz darījuma pilnīgai pabeigšanai, savukārt pēc tam konsultēs uzņēmumu pēc nepieciešamības, tādējādi nodrošinot pēctecību – tradicionālās receptūras ievērošanu un turpmāku produktu ražošanu.

SIA «CIDO Grupa» valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas saka: «Konkurences padomes lēmums ir devis zaļo gaismu iespējai apvienoties ar Latvijā ļoti mīlēta alus zīmola saimi, un mēs esam apņēmības pilni sniegt ieguldījumu tā attīstībā. Lai darījums tiktu pilnībā pabeigts, patlaban norit juridisko jautājumu sakārtošana, taču «Bauskas alus» ikdienas ritms nav mainījies, ražošana turpinās un pats būtiskākais ir gatavoties nākamajai «alus sezonai».»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Baltijā SIA «Cido Grupa» aizvadīto gadu noslēdza gadu ar 66,4 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt neto peļņa sasniedza 5 miljonus eiro. 2018. gadā «Cido Grupa» attīstībā investēja 0,5 miljonus eiro.

«Aizvadītajā gadā spējām panākt izaugsmi un sasniedzām līdz šim labākos finanšu rezultātus, neraugoties uz sīvo konkurenci un īpaši alus kategoriju ietekmējošiem valdības lēmumiem. Tam pamatā bija veiksmīgi izvēlēta portfeļa diversifikācijas stratēģija, patērētāju mīlētāko zīmolu produktu attīstīšana, kā arī mērķtiecīgs komandas darbs. Lielākie investīciju projekti bija saistīti ar ražošanas efektivitātes celšanu un ražotnes pielāgošanu visaugstākajām kvalitātes un drošības prasībām «PepsiCo» produktu licencētai ražošanai,» saka SIA «CIDO Grupa» valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas, uzsverot, ka «patlaban «PepsiCo» dzērienu klāsts visam Baltijas tirgum tiek ražots tieši Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus tirgus krituma un patērētāju paradumu maiņas dēļ SIA "Cido Grupa" pieņēmusi lēmumu Latvijā visus resursus novirzīt craft un ekskluzīvu augstākās kvalitātes alus šķirņu ražošanai, informē uzņēmumā.

Pastāvīga akcīzes nodokļa pieauguma, reklāmas un pārdošanas ierobežojumu, kā arī valsts demogrāfiskās situācijas dēļ, pēdējo 10 gadu laikā Latvijas alus tirgus ir sarucis par aptuveni 25%. Tāpēc uzņēmums nonācis pie lēmuma patlaban Latvijā ražot un īpaši attīstīt tā portfelī ietilpstošās craft un ekskluzīvās augstākās kvalitātes alus šķirnes, savukārt pārējās turpināt ražot pēc tradicionālām receptēm un pastāvīgi augstā kvalitātē uzņēmuma grupas citās ražotnēs Lietuvā, Somijā un Dānijā.

"Lēmums uz laiku apturēt ražošanu "Līvu alus darītavā" neietekmēs mūsu augstākās kvalitātes alus zīmolu piegādi tirgū. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu pieredzējusī aldaru komanda nodrošinās augstākos ražošanas kvalitātes standartus un precīzu tradicionālo alus darīšanas recepšu ievērošanu. Vadošajām alusdarītavām šī ir ierasta prakse - stingrā uzraudzībā un pēc tradicionālām receptēm ražot produkciju savās alusdarītavās visā pasaulē," saka SIA "Cido Grupa" valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido Grupa ir saņēmusi Ķīnas tautas republikas sertifikātu par tā ražotā dabīgā minerālūdens un dzeramā ūdens atbilstību Ķīnas tirgum un uzņēmums jau nosūtījis pirmās kravas ar dzeramā ūdens produkciju, informē uzņēmumā.

«Ķīnā ir ļoti augsts pieprasījums pēc ūdens ierobežoto dzeramā ūdens resursu dēļ. Var teikt, ka pieprasījums praktiski ir tādā pašā līmenī kā Tuvo Austrumu reģionā vai Āfrikas valstīs. Līdz ar to arī konkurence starp ūdens piegādātājiem ir ļoti liela, kā rezultātā valsts ir uzlikusi ierobežojumus, lai samazinātu riskus nekvalitatīvu produktu nonākšanai tirgū. Ķīna ir sarežģīts, bet vienlaikus ļoti perspektīvs tirgus Latvijas ražotājam,» norāda Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

Sadarbībā ar ietekmīgu ražotāju Eiropā, Cido Grupa jau divus gadus speciāli Ķīnas tirgum ražo atsevišķus produktus. Šī pieredze ļāva uzņēmumam iepazīt šo valsti un tās darbības nosacījumus, kā rezultātā pēc vairāku gadu intensīva darba tas pērn rudenī uzsācis savu zīmolu eksportu uz Ķīnu. Uz Ķīnu uzņēmums uzsācis premium klases produktu piegādi, piemēram, Cido sulas un Lāčplēsis Extra un Lāčplēsis Izturēts alu. Tāpat uzņēmums iepazīstina vietējos pircējus ar Mangaļi dzeramo ūdeni un Enjoy atspirdzinošajiem dzērieniem, kā arī citiem produktiem no plašā uzņēmuma produkcijas klāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido grupa uz Ķīnu nosūta pirmo kravu ar sulām, gāzētajiem dzērieniem un alu

Žanete Hāka,20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas dzērienu ražotājs SIA Cido Grupa turpina attīstīt eksportu uz Ķīnu un nosūtījis pirmo kravu ar pašu ražoto zīmolu produkciju – sulām, gāzētajiem dzērieniem, alu un ūdeni, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līdz šim uzņēmums eksportēja uz Ķīnu produkciju, kas tika ražota pēc individuāla pasūtījuma.

SIA Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas: «Ķīna ir sarežģīts, bet vienlaikus ļoti perspektīvs tirgus Latvijas ražotājam. Sadarbībā ar ietekmīgu ražotāju Eiropā, uzņēmums jau divus gadus speciāli Ķīnas tirgum ražo atsevišķus produktus. Šī pieredze ļāva mums iepazīt šo valsti un tās darbības nosacījumus, kā rezultātā pēc vairāku gadu intensīva darba esam uzsākuši savu produktu eksportu uz Ķīnu. Eksportēt savu produkciju ir pavisam cita pieredze, nekā ražot pēc individuāla pasūtījuma. Vienlaikus tā ir iespēja popularizēt arī Latviju un tās garšas tradīcijas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa iebraukusi zaudējumos

Žanete Hāka,23.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido Grupa neto apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 4,51% līdz 34,73 miljonam latu, liecina Lursoft dati.

Kā norāda uzņēmuma vadība, pieaugums panākts galvenokārt uz eksporta rēķina, jo apgrozījums Latvijas tirgū saglabājies iepriekšējā gada līmenī.

Aizvadītajā gadā sulu, nektāru un sulu dzērienu kategorijā Cido zīmola tirgus daļa augusi par 4%.

Alus kategorijā zīmolu Lāčplēsis un Līvu tirgus daļas augušas attiecīgi par vienu un 0,4 procentpunktiem. Lāčplēsis zīmols pērn sasniedzis lielāko tirgus daļu tā vēsturē – 7,9%, savukārt Līvu alus gadu noslēdzis ar 10,7% lielu tirgus daļu.

Pārskata gadu SIA Cido Grupa noslēgusi ar 22,62 tūkstošu latu zaudējumiem pretstatā 925 tūkstošu latu peļņai 2011.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cido grupa pērn palielinājusi alus tirgus daļu Latvijā un guvusi labu peļņu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par spīti ģeopolitiskās situācijas ietekmei uz Latvijas eksportu Cido grupai izdevies finanšu apgrozījumu palielināt par procentpunktu, salīdzinot ar 2013.gadu. Savukārt bruto peļņa no 16,3 miljoniem eiro 2013.gadā pieaugusi līdz 17,1 miljonam eiro pērn. Cido grupai arī izdevies sasniegt līdz šim labāko alus pārdošanas rezultātu Latvijā – 11% no kopējā alus tirgus.

Ieguldītais attaisnojas

Pērn uzņēmuma attīstībā ieguldīts 661 tūkstotis eiro. Tie bijuši vairāki nozīmīgi investīciju projekti, kas veicināja uzņēmuma izaugsmi dažādos tirgus segmentos, norāda Cido grupas ģenerāldirektors Marijus Kirstuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cido eksportē sulas uz Ziemeļāfriku

Zane Atlāce - Bistere,24.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa turpina attīstīt eksportu un šogad uzsācis sulu eksportu uz Ziemeļāfrikas valsti Lībiju.

Šī ir pirmā Āfrikas valsts, kurā tiek novērtētas Latvijā ražotās sulas. Līdz šim tās eksportētas tādos eksotiskos tirgos kā Ķīnā un Apvienotajos Arābu Emirātos.

Visas sulas uz Lībiju tiek eksportētas ar CIDO zīmolu. Pieprasījums ir pēc CIDO sulām ar savā ziņā unikālām garšām – piemēram, granātābolu, mango, dzērveņu, tomātu ar jūras sāli, kā arī standarta top garšām – apelsīnu, ābolu, greipfrūtu.

Uz Lībiju ir nosūtīti jau vairāk nekā desmit konteineru.

Cido Grupa eksports veido 21% no produkcijas kopējā pārdošanas apjoma, kas ir pēdējos gados labākais sasniegums. Cido Grupa galvenās eksporta valstis ir Lietuva un Igaunija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

CIDO Grupa LGA apdrošinājusi eksportu uz NVS par 1,23 miljoniem eiro

Žanete Hāka,29.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja SIA CIDO Grupa Latvijas Garantiju aģentūrā (LGA) šogad ir apdrošinājusi produkcijas piegādes uz Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu par 1,23 miljonu eiro.

Uzņēmuma pārstāve Inese Lielpinka norāda, ka LGA izsniegtās valsts garantijas ir drošības garants Latvijas ražotājiem, lai uzņēmums turpinātu eksportu uz paaugstināta riska valstīm arī laikā, kad tajos valda nestabilitāte un notikumu neprognozējamība.

CIDO Grupa ir aktīvs produkcijas eksportētājs uz tādiem eksporta tirgiem kā Krievija, Baltkrievija un Ukraina. Šajos tirgos pārdošanas apjomi veido aptuveni 15% no uzņēmuma eksporta. Lai samazinātu piegāžu riskus, jau kopš 2011.gada uzņēmums izmanto Latvijas Garantiju aģentūras sniegtās iespējas apdrošināt eksportu. Šogad LGA ir izsniedzis eksporta garantijas uzņēmumam CIDO Grupa par 14 pircējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji ir konservatīvi un plašajā sulu klāstā visbiežāk roku stiepj pēc apelsīnu, ābolu vai tomātu sulas, tomēr tas nebaida ražotājus piedāvāt jaunas garšas un produktus.

Eiropā vidēji viens iedzīvotājs izdzer 19 litrus sulas gadā, Latvijā un Lietuvā - apmēram 14 litrus sulas, bet kaimiņvalstī Igaunijā – 25 litrus. Arī garšu ziņā ir manāmas atšķirības, piemēram, igauņiem labāk garšo dažādu ogu sulas, bet Latvijā pēdējos gados nav mainījies populārāko sulu tops un iecienītākās ir apelsīnu, tomātu, ābolu un multiaugļu sulas.

Saskaņā ar biedrības 5 dienā un GFK veikto aptauju, 60% iedzīvotāju savā ikdienas ēdienkartē par maz iekļauj augļus un dārzeņus. Tādēļ SIA Cido Grupa šogad uzsāka ražot jaunas dārzeņu un augļu sulas Veggie ar biešu vai ķirbju garšu, attīstot jaunu kategoriju sulu klāstā. Cido grupas pārstāve Inese Lielpinka uzsver, ka dārzeņu un augļu sulu kombinācija ir jauna niša Latvijas tirgum, bet ārvalstīs šis strauji augošais segments iemanto arvien lielāku popularitāti līdz ar izpratnes par veselīgu uzturu palielināšanos. «Jaunums ir arī sulu iepakojuma izmērs. Esam sākuši ražot sulas 0,5 litru iepakojumā, bet ūdeni sākuši pildīt 0,7 litru pudelēs. Šie izmēri ir kļuvuši iecienīti. Ik gadus investējam ražošanas attīstībā, pērn ieguldījām 1,1 milj. eiro un daļa no tā tika novirzīta jauno iepakojuma veidu īstenošanai,» stāsta Cido grupa pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Sulu ražotāji meklē iespējas ārvalstīs

Linda Zalāne,02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties pirktspējai, sarucis un pirmskrīzes apjomu arvien nav sasniedzis sulu patēriņš Latvijā; vietējie ražotāji meklē iespējas ārvalstīs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā lielāko sulu tirgus pīrāgu dala divi ražotāji – Cido Grupa un SIA Orkla Foods Latvija, tajā darbojas arī vairāki citi augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumi, kas piedāvā sulas, piemēram, SIA Puratos Latvia, SIA Kronis, SIA Verry Berry un SIA Strēlnieki. Pēdējās lielākās pārmaiņas tirgū notikušas 2015. gada beigās, kad noslēgts SIA Spilva un AS Gutta apvienošanas process, kā rezultātā abas kompānijas turpina darbu kā viens uzņēmums SIA Orkla Foods Latvija.

«Esam Baltijā lielākais sulu ražotājs. Latvijā Cido Grupas ražoto sulu, nektāru un sulu dzērienu tirgus daļa, ieskaitot citus grupas izplatītos zīmolus, piemēram, Frutto, ir aptuveni 40%, Lietuvā – ap 20%, Igaunijā – 5%. Cido sulas Igaunijā nopērkamas sen, taču mātes kompānija uzņēmumu Royal Unibrew Eesti dibināja vien 2012. gada decembrī un kopš tā laika aktīvāk sākusi iekarot Igaunijas tirgu,» stāsta Cido grupas padomdevēja juridiskajos jautājumos Inese Lielpinka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA CIDO grupa turpmāk minerālūdeni Mangaļi pildīs jaunās EcoForma pudelēs, kas esot līdz 20% vieglākas nekā līdz šim lietotās PET pudeles. EcoForma pudeles ieviešana veicināšot pozitīvu ietekmi uz CO2 izmešu samazinājumu plastmasas pudeļu ražošanā un pārvadāšanā, kā arī samazināšot plastmasas atkritumu apjomus.

Marijus Kirstukas, SIA CIDO grupa ģenerāldirektors, skaidro: «Esam aprēķinājuši, ka gada laikā, pateicoties jaunajām EcoForma pudelēm, pudeļu ražošanā tiks izmantots par 75 tonnām mazāk plastmasas, bet izmešu samazinājums varētu sasniegt 225 tonnas. Šis ir līdz šim būtiskākais CIDO grupa projekts CO2 izmešu un plastmasas atkritumu samazināšanai vidē, un tā ieviešanā jau ieguldīti 250 tūkstoši eiro.»

Speciāli šim projektam ir izveidota zīme EcoForma. CIDO grupa arī uzsākusi pakāpenisku pāreju uz FSC® (Forest Stewardship Council®) sertificēta Tetra Pak kartona izmantošanu sulu, nektāru un sulu dzērienu iepakojumos. FSC sertifikāta zīme norāda, ka iepakojumos izmantotais kartons nāk no atbildīgi apsaimniekotiem mežiem, kuros nodrošināta videi draudzīga, sociāli atbildīga un ekonomiski izdevīga mežu apsaimniekošana.

Komentāri

Pievienot komentāru