Piedāvāju četrus iemeslus, kāpēc tev vajadzēja savu biznesu reklamēt internetā jau vakar. Visticamākais, ka sīvākais konkurents to dara jau šodien.
Pirmais iemesls – klients lieto internetu tagad. Jau vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju regulāri lieto internetu. Ja vēl nesen valdīja uzskats, ka, reklamējoties internetā, iespējams uzrunāt tikai jauniešus, tad uzmini, kura vecuma cilvēki visstraujāk apgūst jaunās tehnoloģijas? Gandrīz puse no iedzīvotājiem vecumā no 60–74 gadiem lieto internetu katru dienu. Statistika liecina, ka uz reklāmas banneriem internetā visbiežāk klikšķina tieši cilvēki vecumā virs 40 gadiem. Tāpat, lai «sērfotu» internetā vairs nav jāsēžas pie stacionārā datora – gan mobilās ierīces, gan internets ir pieejamāki nekā jebkad.
Otrais iemesls – tu vari acumirklī sasniegt arvien jaunu auditoriju. Internets ļauj šķērsot robežas, apvieno visus pasaules iedzīvotājus interešu kopienās, kuru fiziskā atrašanās vieta nav šķērslis. Iespējams, būsi pārsteigts, ieraugot kādu no Austrālijas, Peru, vai jebkura cita pasaules nostūra novērtējam tevis radīto produktu, bet šādi pircēji varētu kļūt par ikdienu, ja vien teiksi «jā» reklāmai internetā. Internets ir visātrākais veids kā «atvērt» savu biznesu visā pasaulē.
Trešais iemesls – internetā tu esi spēles noteicējs. Interneta reklāmas ir attīstījušās tiktāl, ka tu vari kontrolēt savas reklāmas aktivitātes vissmalkākajās detaļās. Tieši tu esi noteicējs, kādu auditoriju uzrunāt, kādas ir tās intereses, kādā vecumā, un kur viņi atrodas. Tāpat tikai tu pats nosaki savu reklāmas budžetu un neveiksmīgu reklāmu vari apturēt jebkurā laikā, pirms tā radījusi tev liekus tēriņus. Visbeidzot – tev būs lielisks ieskats kampaņas veiksmēs un neveiksmēs, jo lielākā daļa reklāmas platformu piedāvā detalizētas atskaites par skatījumiem, klikšķiem un izmaksām.
Ceturtais iemesls – tu pavisam noteikti vari to atļauties. Tiek prognozēts, ka 2017. gadā tēriņi interneta reklāmām pārsniegs tēriņus TV reklāmām, bet jau sen tie ir apsteiguši tēriņus drukas un vides reklāmām. Turklāt joprojām vidējās kampaņu izmaksas interneta reklāmām ir viszemākās. Tikai par dažiem eiro tev ir iespēja popularizēt pasākumu auditorijai 5, 10 vai 50 kilometru rādiusā. Savu produktu vai pakalpojumu vari reklamēt, cik vien šaurai vai plašai auditorijai vēlēsies. Turklāt nav jābūt ģēnijam, lai pavisam neilgā laikā apgūtu daudzās iespējas, ko piedāvā reklāma interneta vide, un atrastu savu ideālo mārketinga stratēģiju. Interneta reklāmas padarījušas jaunu klientu piesaisti aizsniedzamu ne tikai lielām korporācijām ar milzīgiem mārketinga budžetiem, bet arī mazā biznesa vadītājiem.