Paplašinot sortimentu, apģērbu zīmola ZIB* radītājām Ingai Priedītei un Irēnai Andrejevai darba pilnas rokas ir visu gadu, ne tikai vienā sezonā.
Kad DB pirmoreiz tikās ar Ingu, viņa galvenokārt stāstīja par atstarojošiem adījumiem – cepurēm un šallēm. Tā bija viņas sākotnējā biznesa ideja, ar kuru viņa piedalījās konkursā Ideju kauss.
«Man likās, ka produktam obligāti jābūt ļoti inovatīvam, jo apģērbu tirgus ir milzīgs. Šķita – ja būs kaut kas kvalitatīvs un inovatīvs, tas «aizies» pats no sevis. Taču tā nenotiek – daudz kas ir atkarīgs no mārketinga. Vari uztaisīt visskaistāko lietu, bet neviens to nepirks, ja nemācēsi to pasniegt. Liela nozīme ir tam, kā nofotografējam, parādām, aprakstām, pareklamējam. Aktīvi izmantojam visus sociālos tīklus, kas ir bez maksas,» stāsta Inga.
Šī rudens un ziemas sezona atstarojošiem adījumiem bijusi intensīva, un ZIB* šobrīd vairāk sadarbojas ar korporatīvajiem klientiem.
«Ja ZIB* būtu tikai cepures, Latvijā nevarētu izdzīvot. Skatāmies uz Zviedriju, Norvēģiju, jo beidzot varam piedāvāt stabilu produktu, viss ir noslīpēts – iepakojums, apraksts, kartiņas. Produkts beidzot ir gatavs. Pirms tam bija tikai cepure,» saka Inga. Novērojumi gan liecina, ka Skandināvijas tirgū iekļūt ir grūti. Jāpiedalās izstādēs, kas ir dārgas. Uzņēmēja nav pārliecināta, ka tas atmaksāsies, tāpēc ir izvēlējusies citu stratēģiju – sadarboties ar paziņām, kas dzīvo ārzemēs, un uzrunāt korporatīvos klientus. Neesot vērts savu preci tirgot mazos dizaina veikaliņos, jo varot gadīties, ka viņi nesamaksā.
Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.
Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.