Tramvaja pieturu asfaltēšana, lai pēc pāris mēnešiem asfaltu uzlauztu un vietā uzklātu bruģi, ir pareizākais risinājums, joprojām pārliecināti gan Rīgas domes, gan SIA Rīgas satiksme pārstāvji. Ceļu būves speciālista viedoklis gan ir skarbs - šādi rīkoties nedrīkstēja, domājot par pasažieru drošību, raksta laikraksts Diena.
Db.lv jau vēstīja - Rīgas satiksmē nevienu neizbrīna tas, ka pirms vēlēšanām atklātajā tramvaju līnijā uzklātais asfalts šobrīd tiek ņemts nost. «Saskaņā ar tehnisko projektu pieturvietu platformas segums ir paredzēts no betona bruģakmens. Ņemot vērā, ka pieturvietu platformas nepieciešams aprīkot ar inženierkomunikācijām, ko līdz tramvaja kustības atklāšanai nebija iespējams pabeigt, lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu/izkāpšanu, tika ieklāts pagaidu asfalta segums, atbilstoši tehniskā projekta risinājumiem.
Pabeidzot nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūvi, pieturvietu platformas tiks nobruģētas, kā tas paredzēts tehniskajā projektā. Projekta izmaksas tas nepalielinās, jo šāds risinājums jau sākotnēji bija paredzēts,» šādu komentāru, atbildot uz db.lv interesi, sniedza Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis.
No šā gada 28.maija Rīgā pilnībā tika atjaunota 3. un 6.maršruta tramvaja kustība posmā no 45.vidusskolas līdz Juglai. Tas sakrita ar pašvaldību vēlēšanu laiku (vēlēšanas notika 1. jūnijā). Paziņojot par šo jaunumu, RP SIA Rīgas satiksme piebilda, ka, lai gan no 28.maija 3. un 6.maršrutu tramvaju kustība atjaunota, rekonstrukcijas darbi vēl turpinās un ir plānots, ka tie tiks pabeigti 2013.gada septembrī. Patlaban redzams, kā turpinās minētie rekonstrukcijas darbi - uzklātais asfalts tiek ņemts nost un vietā klāts bruģis.
Laikraksts Diena, atsaucoties uz V. Zaķa stāstīto, informē, ka plānais pagaidu asfalts izmaksājis Ls 3600. Kā novērojis laikraksts, vakar pilnā sparā tika lauzts asfalts pie Sporta pedagoģijas akadēmijas, bet Alfas pieturā bruģis ir ieklāts, tomēr līdz galam darbi nav pabeigti.
Būvdarbi ietekmējot arī uzņēmumu darbību. Piemēram, viesnīcas Mirāža administratore Tatjana Romanova pastāstījusi, ka viesu skaits ir pamatīgi samazinājies, jo cilvēki nevar normāli piekļūt viesnīcai, un viesnīcas vadība vērsusies ar vēstuli Rīgas domē.
Savukārt, ceļu būves uzņēmuma SIA Strabag direktors Māris Paiders apšaubījis pagaida asfalta klāšanas pareizību, uzskatot, ka lauzt asfaltu tagad, kad līnija ir no jauna palaista, nedrīkst no drošības viedokļa, jo jādomā, kur pasažieri tagad izkāps. «Tā nav pagaidu metode, tā vispār nav metode. Tas darbs vienkārši nebija padarīts. Domāju, ka kāds ir rupji kļūdījies. Ja juta, ka nepaspēs pieturas nobruģēt, varēja paņemt piecus apakšuzņēmējus, katram pa divām pieturām, un visu paspētu.» Eksperts arī uzskatot, ka asfalts, ja to uzreiz ieklātu kvalitatīvi, nebūtu sliktāks par bruģi un to varētu neuzlauzt.
Kā biznesu portālu db.lv iepriekš informēja Rīgas satiksme, tramvaja sliežu ceļa un kontakttīkla rekonstrukcijas darbus veic vairāki uzņēmumi:
- Ceļu būves firma SIA Binders veica ceļa darbus, gultnes un šķembu pamata izbūves darbus sliežu ceļā, kā arī pieturvietu platformu izbūvi,
- SIA Rīgas tilti veica tramvaja sliežu ceļu uz betona pamata izbūvi un sliežu ceļu elementu montāžas darbus, kā arī sliežu ceļu konstrukcijas izbūvi krustojumu zonās,
- SIA Merks veica inženierkomunikāciju izbūves un rekonstrukcijas darbus,
- SIA Latvijas energoceltnieks veica elektrotīklu izbūves un rekonstrukcijas darbus,
- SIA Mikropāļi veica kontakttīkla balstu un balstu pamatu izbūves darbus.
Tramvaja sliežu ceļu un kontakttīkla rekonstrukcijas darbu kopējās izmaksas ir aptuveni 8 milj. latu.