Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu Pasažieru vilciens cer, ka nākotnē izdosies vienoties ar pašvaldības uzņēmumu Rīgas satiksme par vilcienu iekļaušanu Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā, pirmdien intervijā LNT raidījumā 900 sekundes teica Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andis Lubāns.
«Mēs gadā pārvadājam sešus līdz septiņus miljonus pasažieru Rīgas ietvaros vien, aptuveni 13-14 miljoni ir tie pasažieri, kas tiek ievesti Rīgā. Nenoliedzami, sabiedriskais transports ir arī vilciens. Tas nozīmē, ka tuvākā vai tālākā nākotnē abas puses sēdīsies pie sarunu galda un atradīs kādus saskarsmes punktus un vienosies, ka tā ir kopēja sabiedriskā transporta sistēma Rīgā - tramvajs, trolejbuss, autobuss un vilciens, kur tas ir pieejams,» teica Lubāns.
Viņš skaidroja, ka līdzšinējā sadarbība nav bijusi veiksmīga. «Mēs iepriekš sadarbojāmies pirmā etapa ietvaros, kad Rīgas satiksmes e-talonus izmantoja pasažieri vilcienos tām kategorijām, kuriem pienācās atlaides. Diemžēl izrādījās, ka sākotnējie aprēķini ir neprecīzi un pasažieri izmantoja vilciena pakalpojumus vairāk nekā sākotnēji iecerēts. Vienoties par papildus finansējumu abām pusēm neizdevās un tādēļ pirmais etaps tika apturēts, bet otrais netika uzsākts. Otrs etaps bija domāts, ka visi pasažieri izmanto e-talonus neatkarīgi no atlaidēm,» skaidroja Lubāns.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā Latvijas Dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas Dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.