Pēdējā laika negadījumi, kuros iesaistītas Latvijas nacionālajai aviokompānijai airBaltic piederošās Bombardier Q400 lidmašīnas, atgādina par šā tipa lidmašīnu neveiksmēm arī agrāk, turklāt Skandināvijas lidsabiedrība SAS no šīm lidmašīnām jau atteikusies pilnībā.
2007. gadā SAS uz laiku nosēdināja visas tās īpašumā esošās Bombardier Q400 lidmašīnas pēc tam, kad ar šīm lidmašīnām aviokompānija bija spiesta veikt divas avārijas nosēšanās – Lietuvā un Vācijā. Šajos incidentos bojā gājušo nebija.
Atsākot lidojumus, jau tā paša gada oktobrī ķibeles ar Q400 šasijām lika veikt vēl vienu avārijas nosēšanos Kopenhāgenas lidostā. Neilgi pēc šī incidenta SAS pilnībā atteicās savos lidojumos izmantot Bombardier Q400 lidmašīnas, aizstājot šīs lidmašīnas ar citiem kompānijas Bombardier ražotiem gaisa kuģiem.
Tiesa gan, ka SAS savos lidojumos izmantoja vecākus Q400 modeļus, nekā patlaban izmanto airBaltic. SAS īpašumā bija Bombardier ražotās lidmašīnas Dash 8-Q400. Pēc negadījumiem, SAS vienojotiies ar Bombardier, tās tika aizstātas ar CRJ900 NextGen gaisa kuģiem.
Jāpmieni arī, ka 2009. gada februārī aviokompānijas Colgan Air īpašumā esoša Bombardier Q400 lidmašīna nogāzās ASV. Negadījumā gāja bojā 49 cilvēki.
Db.lv jau vēstīja, ka airBaltic reisa BT603 Rīga-Brisele lidmašīna Bombardier Q400 NextGen 5.decembrī 19:08 veikusi iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo radušies traucējumi salona spiediena režīmā. Lidmašīnā atradās 66 pasažieri un 4 apkalpes locekļi.
Arī šā gada oktobra beigās airBaltic reisa BT601 Rīga-Brisele lidmašīna Bombardier Q400 NextGen veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo radās traucējumi salona spiediena režīmā.