Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier jaunās sērijas lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru lielos attālumos, uzskata ceļojumu aģentūras.
Ceļojumu aģentūras Astra Tūre direktors Aleksandrs Boļšakovs uzskata, ka Bombardier jaunās sērijas CSeries lidmašīnu iegāde būs ieguvums gan ceļojumu aģentūrām, gan klientiem, gan Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai AS Air Baltic Corporation (airBaltic).
«Tās ir modernas lidmašīnas, kas patērē maz degvielas un var pārvarēt lielus attālumus [5463 km], kā arī pārvadāt pietiekami lielu skaitu pasažieru [lidmašīnās ir 100 - 149 sēdvietas]. Šie rādītāji ir svarīgi, plānojot ceļojumus gan tiešajos reisos, gančārterreisos,» pastāstīja Boļšakovs.
«Ar jaunu lidmašīnu līdzīgi kā ar jaunu automobili ir daudz patīkamāk ceļot nekā ar vecu lidaparātu,» teica Astra Tūre direktors.
Jaunu lidmašīnu iegāde, kurām ir mazāks degvielas patēriņš, nozīmējot arī to, ka airBaltic būšot mazākas izmaksas un tā varēšot piedāvāt izdevīgākas biļešu cenas tūrisma aģentūrām, kas savukārt varēšot piedāvāt labākas cenas klientiem.
«Jaunās lidmašīnas, kas varēs pārvadāt lielu pasažierus skaitu lielos attālumos, pavērs iespēju izstrādāt jaunus tūrisma maršrutus,» uzskata Boļšakovs.
airBaltic plānus iegādāties jaunās sērijas Bombardier lidmašīnas pozitīvi vērtē arī ceļojumu aģentūras Travel Time īpašnieks un valdes loceklis Ēriks Lagzdiņš.
«Boeing un arī Fokker vecā tipa lidmašīnas jau sen vajadzēja nomainīt ar jaunām,» uzskata Lagzdiņš.
Par Bombardier sērijas Q400 NextGen lidmašīnām, kas jau ir airBaltic flotē un ar kurām nācies lidot gan ceļojumu aģentūras klientiem, gan tās īpašniekam, atsauksmes esot labas.
Turbopropelleru lidmašīnās Bombardier Q400 NextGen esot vieta aptuveni 70 pasažieriem, un tās esot ērtas ceļošanai.
«Jaunās Bombardier sērijas lidmašīnas ir garākas, pasažieriem vēl ērtākas [piecas blakussēdvietas un plašāka vidējo sēdvietu rinda] un var pārvadāt vairāk ceļotāju. Tām ir arī mazākas uzturēšanas izmaksas,» pastāstīja Lagzdiņš.
airBaltic gaisa flotē jau esošo Bombardier Q400 NextGen izmantojot arī aviokompānijas Lufthansa, American Airlines, US Airways, SAS, Flybe, TACA, kā arī lieli reģionālie aviopārvadātāji.
Savukārt jaunās Bombardier CSeries lidmašīnas plānojot iegādāties arī Lufthansa, Braatens Aviation, Korean Air, Lease Corporation International Group, PrivatAir Republic Airways un vēl daži uzņēmumi, kas vēlējušies palikt anonīmi.
Pirmo lidojumu ar jaunās sērijas Bombardier CSeries lidmašīnu Bombardier pašlaik plāno 2013.gadā.
airBaltic izpilddirektors Martins Gauss prognozējis, ka pirmā Bombardier CSeries lidmašīna airBaltic tiks piegādāta 2015.gadā, bet līdz 2017.gadam tiks piegādātas desmit šīs sērijas lidmašīnas.
Kā jau ziņots, airBaltic 20 jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier.
airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. airBaltic gaisa flotē pašlaik ir 34 lidmašīnas - divas Boeing 757-200, sešas Boeing 737-500s, astoņas Boeing 737-300, desmit Fokker-50s un astoņas Bombardier Q400 NextGen.
Bombardier pašlaik ražo gan lidmašīnas, gan vilcienus. Uzņēmuma pirmsākumi saistās ar 1937.gadu, kad Kanādas tirgū palaists transportlīdzeklis Snowmobile, taču avionozarei uzņēmums pievērsies 1986.gadā. Bombardier bāze atrodas Monreālā, Kanādā, uzņēmuma akcijas tiek tirgotas Toronto fondu biržā, un tas ir iekļauts Dow Jones Sustainability World un North America akciju indeksos.