Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic šogad varētu veikt vēl aptuveni 20 lidmašīnu pasūtījumu, šodien žurnālistus informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Viņš norādīja, ka tas paredzēts atbilstoši uzņēmuma biznesa plānam Horizon 2021, ņemot vērā, ka jānomaina 12 turbopropelleru Bombardier Q400 lidmašīnas, kā arī jāpapildina flote.
Pēc Gausa teiktā, airBaltic jau tagad redz, ka varētu lidot vairāk un pārvadāt vairāk pasažieru, tāpēc flote jāpapildina, turklāt to plānots darīt ar lielākām lidmašīnām nekā pašreizējie Q400 gaisa kuģi. Aviokompānija raugās uz reaktīvajām lidmašīnām, kurās ietilpst 100-150 pasažieru, tādējādi atsakoties no turbopropelleru lidaparātiem.
Lai jaunās lidmašīnas aviokompānija iegūtu pēc 2020.gada, kad Q400 lidmašīnas airBaltic floti pametīs, pasūtījums varētu tikt izdarīts šogad. Jaunās lidmašīnas varētu tikt iegādātas līzingā, ņemot vērā, ka pēc airBaltic pamatkapitāla palielināšanas lidsabiedrība kļuvusi pievilcīgāka līzinga kompānijām.
Gauss pieļāva, ka šis pasūtījums varētu būt lielāks nekā CS300 lidmašīnu pasūtījums no Bombardier. Aviokompānijas vadītājs arī neizslēdza tālāku sadarbību ar Bombardier flotes atjaunošanā.
Viņš pauda, ka Bombardier līdz šim bijis labs partneris Latvijas nacionālajai aviokompānijai, taču lēmuma par lidmašīnu skaitu vai piegādātāju vēl nav.
Gauss piebilda, ka airBaltic šogad saņems vēl sešas CS300 lidmašīnas, tāpat pa sešiem gaisa kuģiem paredzēts piegādāt 2018. un 2019.gadā. Trešo jauno CS300 lidmašīnu aviokompānija varētu saņemt šajā nedēļas nogalē.
Starptautiskās lidostas Rīga neatkarīgais padomes loceklis Tālis Linkaits žurnālistiem pauda, ka atzinīgi vērtē airBaltic tālākos paplašināšanās plānus, kas dos pozitīvu efektu arī Rīgas lidostai.
Vienlaikus Linkaits norādīja, ka par spīti visām peripetijām veiksmīgs bijis izšķirošais lēmums par aviokompānijas kapitāla palielināšanu un privātā investora piesaisti, ņemot vērā, ka tagad airBaltic ir atbilstošs pašu kapitāls, lai attīstītos tālāk.
Pēc viņa teiktā, tālāk jautājums jau ir par to, vai pēc flotes paplašināšanas Baltijas tirgus būs vienīgais, kurā Latvijas nacionālā aviokompānija darbosies.
Aģentūra LETA jau vēstīja, nacionālā aviokompānija Kanādas ražotājam Bombardier ir pasūtījusi kopumā 20 CS300 lidmašīnas, kas ir lielākais CSeries modelis. Pirmo Bombardier CS300 lidmašīnu airBaltic Rīgas lidostā sagaidīja 2016.gada 30.novembrī, savukārt komerclidojumus ar jauno gaisa kuģi airBaltic sāka decembra vidū.
airBaltic, pakāpeniski atjaunojot floti ar Kanādas Bombardier ražotājām CS300 lidmašīnām, pārdos Boeing 737 lidmašīnas.