Makroekonomika

Bijušais finanšu ministrs Vilks pērn amatā nopelnījis 30,1 tūkstoti eiro

BNS,21.01.2015

Jaunākais izdevums

Bijušais finanšu ministrs Andris Vilks pērn šajā amatā nopelnījis 30,1 tūkstoti eiro, liecina Valsts ieņēmuma dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija, 5.novembrī beidzot pildīt amata pienākumus.

Tāpat Vilks, pērn esot finanšu ministra amatā, saņēmis arī 2,9 tūkstošu eiro komandējuma dienas naudu no Finanšu ministrijas, kā arī 27 centus procentu maksājumos no SEB bankas.

Beidzot pildīt amata pienākumus, Vilka parādsaistības bija 34,9 tūkstoši eiro, kas ir par 13,1% mazāk nekā 2013.gada beigās.

Deklarācija liecina, ka Vilkam pieder divas automašīnas - 2005.gada Mitsubishi Outlander un 2008.gada Toyota Corolla. Bijušajam finanšu ministram arī pieder 45 eiro vērtas akcijas holdingkompānijā Ventspils nafta, 128 eiro vērtas zāļu ražotāja Rīgas farmaceitiskā fabrika akcijas, kā arī SEB bankas latu rezerves fonda apliecības 2758 eiro vērtībā.

Vilks finanšu ministra amatā bija no 2010.gada 3.novembra līdz 2014.gada 5.novembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte,19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA MML Imports – Mitsubishi Motors oficiālais importētājs Latvijā – uzsācis jaunā Mitsubishi OUTLANDER plug-in hibrīdpiedziņas automobiļa (PHEV) jeb ar elektrību uzlādējamu hibrīdpiedziņas auto tirdzniecību Latvijā.

Tā tirdzniecība Eiropā tika uzsākta 2013. gada nogalē, un kopš tā brīža Eiropā pārdoti apmēram 36 000 OUTLANDER PHEV automobiļi.

OUTLANDER PHEV CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 44g/km, un degvielas patēriņš kombinētajā režīmā ir 1.9l/100km, bet kopējais nobraucamais attālums, kombinējot visus trīs piedziņas režīmus, ir 824km.

Pateicoties automobilī iestrādātajai mobilajai aplikācijai, ar telefona palīdzību iespējams attālināti aktivizēt OUTLANDER PHEV akumulatora uzlādi vai sēdekļu apsildi un citas funkcijas sev vēlamajā laikā.

Automobilim ir trīs piedziņas režīmi, kas ļauj ietaupīt maksimāli daudz elektroenerģijas dažādās situācijās. Braucot pilsētā, šis transportlīdzeklis izmanto tikai elektroenerģiju, bet pārslēdzas uz hibrīdrežīmu, kad nepieciešama papildu jauda, lai uzbrauktu kalnā vai strauji palielinātu ātrumu, — tādā gadījumā benzīna motors ražo elektrību, palīdzot elektromotoriem. Kad transportlīdzeklis ir uz lielceļa, tas pārslēdzas uz paralēlo hibrīdrežīmu. Šajā režīmā, kad nepieciešama papildu jauda, motors nodrošina enerģiju ar motoru palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāk īstenoties autogiganta Toyota stratēģiskais plāns, jo arī leģendārā Toyota Corolla jaunākie modeļi ir acīmredzami emocionālāki un «garšīgāki» nekā jebkad agrāk

No more boring cars... Tā skan Toyota Motor Corporation šā brīža vadītāja Akio Tojodas (Akio Toyodas) izvirzītais mērķis. Uzmundrinoši esošajiem un topošajiem klientiem, bet biedējoši konkurentiem. Pēc jaunākas paaudzes Toyota RAV 4 modeļa tagad arī Corollas jaunākie modeļi ļauj vaļu emocijām. Laikam jau Toyota C-HR panākumi Eiropas tirgū likuši mainīt stratēģisko virzienu arī pārējos segmentos. Vēl viena būtiska piebilde, ka, sākot ar 12. paaudzes Corolla, visas virsbūves versijas, tostarp piecdurvju hečbeks, ko pazinām ar nosaukumu Auris, turpmāk arī sauksies Corolla.

Pēc pārdošanas apjomiem jauno kompaktklases modeļu segmentā Toyota Corolla ir visvairāk pirktais modelis Baltijā, aiz sevis drošā attālumā atstājot gan šīs klases ciltstēvu VW Golf, gan KIA Ceed. Atšķirībā no abu kaimiņu tirgiem pie mums Corolla vēl jūtami zaudē VW Golf, tāpēc ar jaunākās paaudzes Corolla modeļiem ir plāns iekarot pirmo vietu arī Latvijā. Potenciāls, lai to izdarītu, ir. Trīs dažādas virsbūves versijas, proti, hečbeks, universāls un sedans izstiepj potenciālo Corolla pircēju auditoriju ļoti garā ierindā. Visas trīs virsbūves ir atšķirīgas pēc rakstura. Hečbeks ir jauneklīgākais no visiem. Ja vēl kopā ar 180 ZS jaudīgo hibrīdsistēmu, ko atbalsta divu litru benzīnmotors, tad jautrība un braukšanas prieks ir garantēts. Universāls jau ir krietni atbildīgāka personība. Mērķauditorija ir ģimenes, kā arī firmas un uzņēmumi, kas iepriekš bija uzticīgi Toyota Avensis, jo jaunais Corolla universālis varētu būt lieliska alternatīva. Kā zināms, Avensis no Toyota modeļu gammas ir izslēgts. Tā vietā jau šopavasar Latvijā ieradīsies jaunais Toyota Camry. Skaidrs, ka Camry būs dārgāks pirkums par Avensis, attiecīgi Corolla universāla vai sedana izpildījumā varētu automātiski kļūt par pilnvērtīgiem aizvietotājiem. Sedana izpildījuma Corolla ir visvairāk atšķirīgā versija no pārējām gan pēc izskata, gan pēc satura. Ņemot vērā, ka lielākie noieta tirgi būs Krievija un Turcija, atbilstoši arī sedana motora gamma ir veidota pēc lielāko tirgus vajadzībām. Uz papīra sedana potenciāls Baltijā izskatās visbālāk, taču laiks rādīs, kā tauta uzlūkos sedanu. Pēc cenu pozicionējuma: Corolla piecdurvju hečbeks būs pieejamākā virsbūve, proti, sākot no 16 490 eiro, bet par universālu nāksies noskaitīt par 1100 eiro vairāk. Abos gadījumos bāzes modeļa benzīnmotors būs jaunais 1,2 litru turbomotors, kas attīstīs 116 ZS lielu jaudu. Sedana modeļa pamatmotors būs labi zināmais 132 ZS jaudīgais 1,6 l benzīnmotors. Komplektā ar to sedana bāzes modeļa cena, sākot no 16 850 eiro. Skaidrs, ka lauvas tiesu no Corolla modeļiem veidos hibrīdversiju pārdošana. Tiek lēsts, ka kopumā Eiropā hibrīdmodeļu īpatsvars veidos 77% no kopējiem Corolla pārdošanas apjomiem, bet pie mums, Baltijā, šis skaitlis noteikti būs vēl lielāks. Hibrīdmodeļu cena, sākot no 21 750 eiro, kas tiek prasīta par hečbeka versiju. 22 790 eiro – par Touring Sports Hybrid, bet visdārgāk maksās Corolla sedana hibrīds, proti, sākot no 23 600 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors korporācija (MMC) sagatavojusi Outlander PHEV hibrīda sistēmas automobili, kas paredzēts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules kausa izcīņas rallija posmam Baja Portalagre 500. Tas šogad norisināsies Portugāles austrumu daļā no 22. līdz 24. oktobrim.

Šajā rallija posmā Outlander PHEV būs vienīgais pilnpiedziņas apvidus automobilis ar diviem elektromotoriem. MMC, piedaloties rallijā ar šāda veida automobili, iecerējusi popularizēt pilnpiedziņas automobiļu hibrīda sistēmas tehnoloģiju.

Outlander PHEV rallija automobilis darbosies ar sērijveida modeļa bateriju, kas ir plug-in hibrīda sistēmas tehnoloģija, bet ar nelielām modifikācijām tās struktūrā - lielākas kapacitātes un jaudas sasniegšanai. Tāpat tas ir ar augstāku klīrensu, garāku balstiekārtu un lielāka diametra rallija riepām. Pastiprināta vērība ir pievērsta arī drošības sistēmām un aizsargiem. Paredzams, ka šīs izmaiņas MMC rallija komandai palīdzēs sasniegt labākus rezultātus Baja Portalagre 500 posmā, kā arī automobiļa braukšanas rādītāji tiks ņemti vērā Outlander PHEV ražošanas turpmākajā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA MML Imports – Mitsubishi Motors importētājs – uzsācis jaunā Mitsubishi Outlander tirdzniecību Latvijā. Mitsubishi Outlander tagad ir jauna priekšas dizaina koncepcija un veikti arī vairāki uzlabojumi, kas skar interjera apdares materiālus, virsbūvi un balstiekārtu.

Jaunā Mitsubishi Outlander priekšas dizaina koncepcija Dynamic Shield (Dinamiskais Vairogs) ir aizgūta no Pajero un Lancer Evolution modeļiem. Priekšas dizaina elementi arī pilda aizsargfunkciju sadursmes gadījumā. Izmantojot melnas krāsas konstrukcijas elementus, izteiksmīgāka ir kļuvusi ne tikai automobiļa priekšējā daļa, bet arī sāni.

Jaunais Outlander būs pieejams septiņās atšķirīgās krāsās, ieskaitot jauno brūno kvarca toni – Quartz Brown Metallic.

Ir palielināta virsbūves stingrība, izmantojot papildu stiprības elementus, kas uzņem lielākas slodzes no balstiekārtas.

Versija ar 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu attīsta 150 ZS lielu jaudu pie 3500 apgr./min. un griezes momentu 380 Nm pie 2500 apgr./min., savukārt versija ar 6-pakāpju automātisko pārnesumkārbu — 150 ZS pie 3500 apgr./min. un griezes momentu 360Nm pie 2750 apgr./min.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

No Mitsubishi modeļiem Latvijā populārākais - Outlander

Lelde Petrāne,08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors tirdzniecības rādītāji Eiropā, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu un šā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, ir pieauguši par 45%, liecina medijiem sniegtā informācija.

Pieaugums daļēji saistīts ar vispārējo ekonomikas attīstību Eiropā, norāda automašīnu ražotājs. Par vienu no pārdotākajiem Mitsubishi modeļiem Eiropā šā gada pirmajos sešos mēnešos atzīts Outlander – kopumā pārdoti teju 26 tūkstoši automobiļu (no kuriem apmēram 14 tūkstoši ar hibrīda versiju jeb PHEV). Tam seko ASX ar aptuveni 25 tūkstošiem pārdotiem automobiļiem un Space Star ar 22 901 vienībām.

Vislielākais pieprasījums pēc Mitsubishi automobiļiem 2015. gada pirmajā pusgadā bijis Vācijā, Anglijā, Izraēlā un Spānijā.

Savukārt, Latvijā iecienītākie Mitsubishi modeļi 2015. gada pirmajā pusgadā ir bijuši Outlander, L200 un Pajero. Jaunais L200 un Outlander Latvijā nonāks šā gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Jaunais Mitsubishi Eclipse Cross ceļā uz Eiropu

Lelde Petrāne,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu auto ražošanas uzņēmums Mitsubishi Motors informē, ka ir izsūtījis Eiropas valstīm jauno, mazo apvidus jeb SUV automobili - Eclipse Cross.

Plānots, ka pavisam 50 000 Eclipse Cross automobiļu nonāks Eiropā no šā gada decembra līdz 2018.gada 31.martam.

Ražots Mitsubishi Motors rūpnīcā Japānas pilsētā Okazaki, jaunais Eclipse Cross papildina jau esošo Mitsubishi SUV līniju, kurā ietilpst ASX, Outlander un Outlander PHEV.

«Mitsubishi Motors turpina ražot mazās klases automašīnu – Mitsubishi Space Star, taču tās galvenie pārdošanas reģioni ir ārpus Eiropas,» skaidrojot to, kāpēc autoražotājs pievērsies lielāka izmēra automašīnām, biznesa portālam db.lv sacīja SIA MML Imports pārstāve Aija Baltraite. «Colt modeļa ražošanu Mitsubishi Motors pārtrauca jau pirms vairākiem gadiem, kas saistīts ar modeļu nomaiņu dzīves cikla beigu dēļ un uzņēmuma stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz apvidus un pick-up tipa automašīnu ražošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārdotākais Mitsubishi modelis pērn - Outlander

Lelde Petrāne,28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors tirdzniecības rādītāji Eiropā gada laikā pieauguši par 39%. Japāņu auto ražotājam šis ir augstākais tirdzniecības rādītājs kopš 2010. gada. Laika periodā no pagājušā gada 1. aprīļa līdz šā gada 1. martam Eiropā kopumā ir pārdoti teju 154 tūkstoši Mitsubishi automobiļu, liecina medijiem sniegtā informācija.

Visstraujākais pieprasījums pēc šīs markas automobiļiem novērots Lielbritānijā, kur tirdzniecības rādītāji, salīdzinot ar pērno gadu, pieauguši par 91% un kopumā pārdoti apmēram 28 tūkstoši automobiļu un Vācijā – 27 tūkstoši. Mitsubishi Motors tirdzniecības rādītāji Spānijā un Zviedrijā pieauguši par aptuveni 80%, kamēr Polijā un Izraēlā par vidēji 60% un Itālijā par 36%.

Pārdotākais Mitsubishi modelis pērn bijis Outlander – aptuveni 45 tūkstošu pārdotu vienību, no tiem gandrīz 25 tūkstoši bijuši ar hibrīda versiju jeb Outlander PHEV. Tam seko ASX un Space Star.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zagļu iekārotāko transportlīdzekļu sarakstam pievienojas Volkswagen Tiguan, Subaru XV un Mitsubishi Outlander

Lelde Petrāne,24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz šā brīža Valsts policijas datiem un zādzību tendencēm, atjaunots virtuālais auto zādzību riska kalkulators. Zagļu iekārotāko transportlīdzekļu sarakstam pievienojas Volkswagen Tiguan, Subaru XV un Mitsubishi Outlander.

«Vasaras mēnešos nozagti pieci Volkswagen Tiguan spēkrati, un tas nozīmē, ka šis auto vairs neatbilst zādzību riska kalkulatora zaļajam jeb drošajam segmentam. Zagļi iekārojuši arī Mitsubishi Outlander un Subaru transportlīdzekļus, kas vēl pirms teju dažiem gadiem nebija atrodami nozagto automašīnu sarakstos,» norāda Edvīns Panders, SIA Autonams (viens no kalkulatora autoriem) valdes loceklis.

Auto zādzību riska kalkulators dod iespēju ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam virtuāli dažu sekunžu laikā noskaidrot sava vai jebkura cita spēkrata zādzības un apzagšanas risku. Kopš jūlija līdz oktobra vidum informācija pieprasīta 30 tūkstošus reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārdoto automašīnu skaits audzis par 7,5%

Žanete Hāka,14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālā pārstāvja Latvijā Skandi Motors pārdoto jaunu automašīnu skaits 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaudzis par 7,5%, informē uzņēmuma pārstāve Liene Kindzule.

Skandi Motors 2014.gadā ir pārdevis 1023 jaunas automašīnas. Hyundai – 338, Mitsubishi – 214, Nissan – 471.

Tādējādi decembrī Skandi Motors tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū sasniedza 12,15%.

Pēc Skandi Motors novērojumiem, 2014. gadā jaunu vieglo auto tirgus ir piedzīvojis izaugsmi un ir vērojama auto tirgus atkopšanās. Analizējot un pētot patērētāju paradumus, Skandi Motors novērojis, ka privātpersonu segmentā aizvien vairāk iegādājas tieši jaunus automobiļus.

Visvairāk pirktie Skandi Motors modeļi pagājušajā gadā bija Nissan Qashqai, Hyunda i30, Nissan Juke, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200 un Hyundai i20.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa,14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā iegādāts par 61% vairāk jaunu hibrīdauto nekā šajā pašā laikā pirms gada, aģentūru LETA informēja "Citadele Leasing" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas apkopoto informāciju.

Pirmajā ceturksnī audzis ne tikai pieprasījums pēc hibrīdauto, bet arī automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes dzinēju - tās iegādātas par 33% vairāk nekā pirms gada. Kopējais darījumu skaits jauno auto tirgū piedzīvojis kritumu 9% apmērā.

Biežāk pirktāko zīmolu topā pirmās piecas pozīcijas ieņem "Toyota", "Volkswagen", "Škoda", "Dacia" un "Renault" automašīnas. "Toyota", "Volkswagen" un "Škoda" ir trīs populārākie auto ražotāji gan privātpersonu, gan juridisko personu segmentā.

Pirmajā ceturksnī privātpersonas visbiežāk iegādājušās tādus auto modeļus kā "Toyota Rav4", "Toyota Yaris Cross" un "Toyota Corolla". Tikmēr juridiskās personas aktīvāk iegādājušās "Toyota Hillux", "Toyota Corolla" un "Renault Master".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 10. februārī, Liepājā notiek lielākā ES finansētā elektromobilitātes projekta Green eMotion konference Ceļā uz efektīvu elektromobilitātes sistēmu Eiropā. Vienīgajā Baltijas reģiona konferencē tiek apspriesti projekta Green eMotion četru gadu laikā iegūtie projekta rezultāti un testēti jaunākie elektromobīļu modeļi, informē organizatori.

Lai nodrošinātu elektromobilitātes platformas ieviešanu visā Eiropā, būtiskākie izaicinājumi ir izmaksas, elektrotransportlīdzekļu (ETL) klāsts, kā arī uzlādes staciju pieejamība. Projekta laikā Green eMotion strādāja gan pie tehniskajiem elektromobilitātes jautājumiem, gan pētīja sabiedrības, ekonomikas un vides prasības.

Papildu konferencei Liepājā notiek arī izstāde, kurā ikviens interesents var iepazīties ar elektromobīļu specifikācijām, to priekšrocībām un piemērotību Latvijas apstākļiem, kā arī veikt izmēģinājuma braucienus ar tādiem izstādē prezentētajiem elektromobīļiem kā BMW i3, BMW i8, Mitsubishi Outlander, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Volvo V60 Plug-in Hybrid un Opel Ampera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aizvien vairāk automašīnu nozog, izmantojot jaunākās tehnoloģijas

Žanete Hāka,10.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā nozagta 421 automašīna, kas ir par 53 automašīnām vairāk nekā pērn šādā laika periodā, liecina Valsts policijas dati.

No tām 159 automašīnas bijušas ražotas laika posmā no 2006.gada līdz 2015.gadam. Analizējot zādzības, redzams, ka zagļu pielietotās tehnoloģijas arvien attīstās – gada otrajā pusē zagļi iemanās nozagt pat tajā pašā gadā ražotas automašīnas. Šāda tendence tika novērota jau pagājušajā gadā, kad rudenī, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, tika nozagtas vairākas 2014.gadā ražotas automašīnas. Policija prognozē, ka tuvākajos mēnešos zagļi būs iemanījušies aizdzīt arī vairākus šogad ražotos auto – pagaidām Latvijā nozagtas divas 2015.gadā ražotas automašīnas, taču līdz gada beigām šis skaitlis varētu krietni pieaugt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Mazda piektdien paziņoja, ka vienojušās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

Tāpat abi autoražotāji nolēmuši ASV kopīgi uzbūvēt ražotni, radot līdz 4000 darbvietu.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Piektdien abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Kompānijas investēs 1,6 miljardus ASV dolāru (1,3 miljardus eiro), lai ASV uzbūvētu rūpnīcu, kurā no 2021.gada tiks ražoti krosovera modeļi un Toyota Corolla automašīnas. Rūpnīca spēs saražot aptuveni 300 000 automobiļu gadā un radīt līdz 4000 darbvietu.

Paplašinot sadarbību, Toyota iegūs aptuveni 5% Mazda akciju daļu, bet Mazda investēs Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēl viens solītis autonomās braukšanas virzienā

Aldis Zelmenis,26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Slyfox", kas pārstāv automašīnu koplietošanas pakalpojumu zīmolu "Carguru", sadarbībā ar Swedbank papildinās savu autoparku ar jaunām, videi draudzīgām automašīnām. Investīcijas autoparka palielināšanā mērāmas 1,7 miljonu eiro apmērā.

Ar Swedbank atbalstu SIA "Slyfox" jau iegādājies 26 “Toyota” markas automašīnas ar samazinātu CO2 izmešu daudzumu. Tādējādi Latvijas iedzīvotajiem ikdienas lietošanai ir pieejamas vēl vairāk "Toyota Yaris", "Toyota Corolla" un "Toyota RAV4" automašīnas ar hibrīda dzinējiem.

“Mums ka uzņēmumam svarīga zaļā domāšana un mēs redzam, ka arī mūsu klientiem svarīgs ir ne tikai komforts, bet iespēja izmantot videi draudzīgus mobilos risinājumus, kas samazina nelabvēlīgo ietekmi uz apkārtējo vidi. Piešķirtais finansējums ļāvis mums būtiski papildināt mūsu autoparku ar modernām un videi draudzīgākām automašīnām. Ir būtiski uzsvērt to, ka izvēlētie auto modeļi ir Toyota pašuzlādes hibrīdi un tie dod mūsu klientiem iespēju laiku pavadīt ceļā, nevis veicot auto uzlādi,” komentē "Carguru" dibinātājs Vladimirs Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Japāņi atsāk investēt

Didzis Meļķis,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pašpasludinātā investīciju plānu iesaldēšanas termiņa beigām Toyota atsāk ekspansiju

Pasaulē lielākais autoražotājs Toyota šodien paziņos par miljardu USD vērtu ieguldījumu jaunā ražotnē Meksikā, atsaucoties uz saviem avotiem, raksta Reuters. Notikums ir zīmīgs ar to, ka šādi kompānija gadu ātrāk pārtrauc iepriekš pasludināto jaunu investīciju iesaldēšanu uz trijiem gadiem.

Jaunā ražotne ar jaudu 200 tūkst. jaunu automašīnu jaudu gadā būs domāta tieši vieglajiem pasažieru spēkratiem. Reuters ir ziņas, ka konkrēti tās būs kompakti Corolla modeļa auto, kas no konveijera sāks ripot 2019. gadā.

«Amerikas ekonomikas atlabšana ir fenomenāli veiksmīga, un arī jauno auto tirdzniecība ir ar nopietnu uzrāvienu un pārsniedz jebkuras prognozes. Tāpēc jebkura autoražotāja skats pašlaik pilnīgi dabiski ir vērsts tai virzienā,» DB saka Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota ASV investēs desmit miljardus dolāru

LETA,10.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. nākamo piecu gadu laikā ASV investēs desmit miljardus dolāru (9,5 miljardus eiro), pirmdien paziņoja uzņēmums.

Šāds paziņojums izplatīts dažas dienas pēc tam, kad jaunievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps kritizēja "Toyota" par tās plāniem pārvietot "Toyota Corolla" automašīnu ražošanu uz Meksiku.

Uzņēmuma preses pārstāve norādīja, ka lielākā daļa jauno investīciju tiks veltīta rūpnīcu uzlabošanai.

Toyota gan neprecizēja, vai šīs investīcijas veicinās jaunu darba vietu radīšanu. Kompānija ASV nodarbina 40 000 cilvēku, no kuriem 5000 tikuši pieņemti darbā pēdējos piecos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS padomes priekšsēdētājs: Auto dīleriem nav tik liels uzcenojums, kā daudzi uzskata

Uldis Andersons,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu vietējais cilvēks, nevis ārzemnieks, kurš atbraucis uz šejieni, tikai lai nopelnītu un aizvestu peļņu uz savu dzimto zemi

Te dzīvoju un strādāju, lai šeit arī ieguldītu savu nopelnīto, » tā intervijā Dienas Biznesam atzīst Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, kurš auto tirdzniecības biznesā aizvadījis 25 gadus.

Fragments no intervijas:

Ar abreviatūru WESS nosaukumā ir vairāki uzņēmumi. Kuri no tiem tad ir galvenie biznesa stūrakmeņi?

Šodien lielākā un pazīstamākā kompānija ir AS WESS, kā trade name jeb tirdzniecības marka ir WESS motors, kas ir Toyota un Lexus bizness – kā jaunu, tā lietotu auto pārdošana, apkope un remonts. Vēl ir uzņēmums WESS Select, kas septiņus gadus bija BMW dīleris un tagad ir autorizētais BMW automašīnu servisa dīleris. Uzņēmums WESS Financial Services nodrošina līzinga un apdrošināšanas pakalpojumus – tā ir spēcīga brokeru kompānija, kas sadarbojas ar visiem apdrošinātājiem un līzinga sniedzējiem, piedāvājot klientiem pilnu izvēli. Vēl ir WESS Capitals u.c. uzņēmumi, kas vairāk saistīti ar nekustamajiem īpašumiem, ko izmatojam. Kopā mums ir četri autocentri – divi Toyota, viens BMW un viens Lexus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn kopā nozagti auto 6,98 miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas Volkswagen, Audi un Toyota, bet zagtākie automašīnu modeļi nemainīgi ir Volkswagen Golf, Transporter un Passat, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Pēc Autonams apkopotajiem datiem, visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un tās rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

2014.gada zagtāko auto Top10 aplūkojams raksta galerijā!

Salīdzinot ar 2013.gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas - jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas automašīnas Volkswagen un Audi. Volkswagen markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%. Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3.vietā ierindojas Toyota markas automobiļi. Gadu iepriekš šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru