Auto

Papildināts - Jaunais Mitsubishi Eclipse Cross ceļā uz Eiropu

Lelde Petrāne,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Japāņu auto ražošanas uzņēmums Mitsubishi Motors informē, ka ir izsūtījis Eiropas valstīm jauno, mazo apvidus jeb SUV automobili - Eclipse Cross.

Plānots, ka pavisam 50 000 Eclipse Cross automobiļu nonāks Eiropā no šā gada decembra līdz 2018.gada 31.martam.

Ražots Mitsubishi Motors rūpnīcā Japānas pilsētā Okazaki, jaunais Eclipse Cross papildina jau esošo Mitsubishi SUV līniju, kurā ietilpst ASX, Outlander un Outlander PHEV.

«Mitsubishi Motors turpina ražot mazās klases automašīnu – Mitsubishi Space Star, taču tās galvenie pārdošanas reģioni ir ārpus Eiropas,» skaidrojot to, kāpēc autoražotājs pievērsies lielāka izmēra automašīnām, biznesa portālam db.lv sacīja SIA MML Imports pārstāve Aija Baltraite. «Colt modeļa ražošanu Mitsubishi Motors pārtrauca jau pirms vairākiem gadiem, kas saistīts ar modeļu nomaiņu dzīves cikla beigu dēļ un uzņēmuma stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz apvidus un pick-up tipa automašīnu ražošanu.»

Eclipse Cross cena Latvijā būs, sākot no 24 900 EUR. «Šī cena jau ir labi aprīkotai automašīnai, kurai aprīkojumā ietilpst klimata kontrole, stūres rats ar ādas apdari, frontālā sadursmes novēršanas bremžu sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, joslu šķēršošanas brīdinājuma sistēma,» skaidroja A. Baltraite.

Eclipse Cross specifikācija:

Dimensijas (L x W x H, mm): 4405 x 1805 x 1685

Motors: 1.5 L iesmidzināšanas turbo

Transmisija / pilnpiedziņa:

  • 6-ātrumu manuālā / 2WD
  • 8-ātrumu CVT ar sporta režīmu / 2WD un 4WD

Jauda (kW (ZS)/apgr/min): 163 / 5500

Griezes moments (Nm (kgm)/apgr/min): 250 / 1800 — 4500

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izteikts budžeta klases auto - to neslēpj arī pats ražotājs

Aldis Zelmenis,22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Urbanizācijas laikmetā arvien lielāku nozīmi spēlē kompakti, izveicīgi, tajā pašā laikā saimnieciski auto. Tāds būs arī jaunais Volkswagen pseidokrosovers T-Cross, kas ir dzimis, lai dzīvotu pilsētas džungļos

Kā jau to var noprast, VW T-Cross ir vistiešākā saistība ar mazauto VW Polo. Tehniskās sastāvdaļas, ieskaitot šasiju, motorus, transmisijas un daudz ko citu, abiem auto ir kopīgas. Galu galā gan Polo, gan jauno T-Cross ražos vienā rūpnīcā Spānijā. Tajā pašā laikā jaunajam T-Cross salīdzinājumā ar klasisko hečbeku Polo ir vairākas būtiskas priekšrocības, proti, palielināti apkārtmēri, jo īpaši augstumā un garumā, tostarp arī iespaidīga 2551 mm gara riteņu bāze, dos plašākas iespējas ikdienas lietošanā. Vēl viens būtisks skaitlis, ka VW T-Cross klīrenss jeb virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 18,4 cm, kas ir par 3,6 cm vairāk nekā VW Polo. Kā pastāstīja Volkswagen tehniskie eksperti, tas panākts gan ar lielāka izmēra riteņu palīdzību, gan arī uz garāku atsperu un amortizatoru rēķina un to stiprinājuma leņķa atšķirībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai i20 Active Cross ir tas pats mazauto i 20, tikai nedaudz augstāks, nedaudz drosmīgāks, turklāt atsvaidzinātajam modelim mazie turbomotori ir sapāroti ar 7DCT moderno divsajūgu automātu

Pseidokrosoveri, proti, paaugstinātas virsbūves auto ar priekšējiem velkošajiem riteņiem ir šobrīd modes prece Eiropā, un nekas neliecina, ka paredzamā nākotnē tie zaudētu savu aktualitāti.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Kāpēc i20 Active Cross pirkt, ja jau ir klasiskais i20 hečbeks? i20 Active Cross ar plastmasas moldingiem un plastmasas uzlikām ir brašāks un «firmīgāks» auto. Tas nav tik parasts kā i20, ko pēdējos gados plaši izmanto dienesta vāģiem. Līdz ar to i20 Active Cross vairāk mērķēts uz privātpersonām, ko apliecina arī pašmāju Hyundai tirdzniecības pārstāvju novērojumi. Par lielāku koķētēšanu ar privātpersonām norāda arī tas, ka i20 Active jau standartā būs ar Comfort aprīkojumu, kas i20 ir jau otrais aiz bāzes versijas. Aprīkojuma listē ir vēl vairāki noderīgi komforta elementi, tostarp sēdekļu un stūres apsilde, dažādi elektroniskie asistenti un citi komforta sajūtas veidotāji. Par papildu samaksu var iegūt pat ādas salonu, nošūtu sarkaniem diegiem. Cits jautājums, vai tādu mazajam auto vispār vajag, bet, ja nu atradīsies feinšmekeri, tad ziniet – tādu var dabūt. Tas tiesa, ka plastmasas moldingi un plastmasas uzlikas zibenīgi izmaina i20 izskatu. Tas kļūst vizuāli pievilcīgāks un vīrišķīgāks. Savukārt par diviem centimetriem palielinātais klīrenss izmaina automašīnas gaitu, kas kļūst komfortablāka un imūnāka pret ceļa nelīdzenumiem vai ceļa apmalēm. Tas ir arī galvenais palielinātā klīrensa mērķis, jo neceriet, ka ar šo priekšpiedziņas mazauto un 16 centimetru lielo klīrensu varēsiet iekulties un pēcāk arī izkulties no dziļākiem bezceļiem. Tam auto nav paredzēts! i20 Active Cross ir tipisks pilsētas auto, tikai ar daudzveidīgāku aprīkojumu pilsētām, kur ielas vai pagalmi ir tādi, kādi tie ir, piemēram, Rīgā. Kompakti izmēri, lieliskas manevrēšanas spējas ir kā radītas šādam uzdevumam, turklāt tā izmantošanu neietekmēs gadalaiku maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

CLT Profi rekordliels apgrozījums un peļņa

Db.lv,06.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"CLT Profi" grupa pērn strādāja ar 22,1 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 5,9% vairāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānijas peļņa auga 2,7 reizes un bija 802 987 eiro, informē SIA "CLT Profi" pārstāvji.

"CLT Profi" grupā ietilpst "CLT Profi", SIA "Steel Profi" un SIA "Cross Timber". "CLT Profi" un "Cross Timber Systems" nodarbojas ar masīvkoka jeb krustām līmētu koka (CLT) materiālu ražošanu, kā arī galvenokārt daudzstāvu un sabiedriskas nozīmes koka ēku projektēšanu, piegādi un montāžu eksporta tirgos. Nelielā apjomā uzņēmumi ražo arī privātmājas, kas pamatā tiek eksportētas uz Norvēģiju un Islandi.

"CLT Profi" pārstāvji skaidro, ka masīvkoka paneļu izmantošana ēku būvniecībā nodrošina ievērojami īsāku būvniecības laiku, vienkāršāku loģistiku, un ir ekonomiski izdevīgāka, radot mazāk būvniecības atkritumu. Tāpat koka paneļi ir ilgtspējīgāks izejmateriāls, salīdzinot ar citiem būvniecībā izmantojamiem materiāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jauna tautas vāģa recepte

Aldis Zelmenis,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai ir iespējams budžeta klases priekšpiedziņas pseidokrosovers ar Mercedes S klases limuzīna cienīgu elektronisko asistentu atbalstu? Izrādās, ka Škoda Kamiq tāds ir

Lakonisks salona iekārtojums maksimālajā aprīkojumā apvieno veselu elektronisko asistentu armiju, kas pirms desmit gadiem nebija iespējama pat Mercedes S klases limuzīnā, bet Kamiq ir un turpmāk rūpēsies gan par drošību, gan par komfortu. Neuzskaitīšu visus labumus, jo to ir pārāk daudz. Jaunais Škoda Kamiq priekšpiedziņas krosovers jau oktobrī ieradīsies Latvijā, attiecīgi ir iemesls pašiem pārbaudīt, kas lācītim ir vēderā. Ne mazāku apbrīnu ir pelnījis kvalitatīviem materiāliem tapsētais Kamiq salons, kurā nav tikai lēta plastmasa, kā tas ir VW T-Cross vai Seat Arona. Vēl lielāks pārsteigums, – neraugoties uz to, ka arī Kamiq izmanto Volkswagen koncerna MQB 0 platformu, uz kuras sēž jau pieminētie T-Cross un Arona, reālā dzīvē Kamiq riteņu bāze ir par 8 cm garāka nekā Arona un T- Cross, toties garumā Kamiq ir par 10 cm garāks nekā T- Cross, bet par Aronu vēl par dažiem centimetriem garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Skonto Group ietilpstošās SIA Cross Timber Systems krustām līmēto masīvkoka paneļu (CLT) ražošanas apjomi palielinājušies, un paredzams, ka šogad kopumā uzņēmums saražos 19,56 tūkstošus kubikmetru šīs produkcijas, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Aizvadītajā gadā SIA Cross Timber Systems saražoja 16,46 tūkstošus kubikmetru produkcijas, bet 2017.gadā - 11,15 tūkstošus kubikmetru.

CLT ir industriāli ražoti vairāku slāņu masīvkoka paneļi, kas sastāv no plaknē salīmētiem perpendikulāri novietotiem dēļiem. CLT masīvkoka paneļus izmanto grīdu, sienu un jumta konstrukcijām daudzstāvu būvniecībā, un tos izmanto ne tikai privātmājām un daudzdzīvokļu ēkām, bet arī komerciālām un industriālām celtnēm. Latvijā CLT produktus ražo SIA «Cross Timber Systems» un realizē «Skonto Prefab».

Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, pieprasījums pēc CLT patlaban strauji aug Skandināvijas klientu vidū, kur no šī materiāla tiek būvētas 4, 5 vai 6 stāvu ēkas. Tāpat skandināvi tos izmanto sabiedrisko ēku – skolu, bērnudārzu, slimnīcu, kā arī daudzstāvu dzīvojamo ēku būvniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cross Timber Systems maina īpašnieku

Db.lv,26.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas masīvkoka paneļu ražotnei SIA “Cross Timber Systems” notikusi īpašnieku maiņa, un 67,04% uzņēmuma daļu šobrīd pieder SIA “CLT Profi”.

Līdz šim galvenais ražotnes daļu turētājs bija holdinga kompānija “Skonto Group”. Iegādes procesu konsultēja revīzijas un biznesa konsultāciju uzņēmums “KPMG Baltics” un darījumam nepieciešamo finansējumu nodrošināja aizdevējs “BluOr Bank”.

“CLT Profi” nodarbojas ar masīvkoka jeb krustām līmētu koka (CLT) materiālu projektēšanu, piegādi un montāžu eksporta tirgos. Uzņēmums ir lielākais masīvkoka paneļu eksportētājs Latvijā, ārvalstīs realizējot 99% produkcijas. Jau līdz šim uzņēmums nodrošināja lielāko daļu ražošanas apjoma “Cross Timber Systems” ražotnē, kuras darbība tika uzsākta 2015. gadā. Ražotnes kopējā platība aizņem 10000 m2 un uzņēmumā nodarbināti vairāk nekā 60 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par jauno Zīda ceļa iniciatīvu un to, kādēļ DHL vēlas sadarboties ar Latviju, intervijā DB stāsta DHL Global Forwarding Greater China pievienotās vērtības pakalpojumu vadītājs Zafers Engins

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā jaunā Zīda ceļa un jostas (road and belt) iniciatīva ir izmainījusi starptautisko pārvadājumu ainavu? Kādas pārmaiņas tā sola kravu pārvadātājiem un klientiem?

Jaunā iniciatīva ir nozīmīga starptautiskās ekonomikas veicinātāja, tā palīdz valstīm attīstīt savstarpējos transporta savienojumus, padarot ātrāku un efektīvāku preču plūsmu starp tām. Kopsavelkot, jaunais modernais Zīda ceļš savieno Āziju un Eiropu, izmantojot dzelzceļu. Senos laikos tirdzniecība starp Āziju un Eiropu notika, izmantojot kamieļus, tagad mēs to darām pa dzelzceļu. Zīda ceļš ir veicinājis nozīmīgas pārmaiņas, jo tas sniedz papildus alternatīvas iespējas klientiem. Pašlaik no Ķīnas uz Eiropu jūras pārvadājumi no durvīm līdz durvīm ilgst piecas līdz septiņas nedēļas, gaisa pārvadājumi – vienu nedēļu, savukārt dzelzceļa pārvadājumi – divas līdz trīs nedēļas. Klienti nevēlas gaidīt teju septiņas nedēļas, preci vedot pa jūru, bet nevēlas maksāt arī augsto cenu par gaisa pārvadājumiem, tādēļ izvēlas dzelzceļu, kas ir ātrāks par kuģi, bet lētāks par lidmašīnu. Zīda ceļa dzelzceļa pārvadājumu mērķis ir pārvadāt kravas viena miljona TEU apmērā 2020. gadā, kas, manuprāt, ir viegli sasniedzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja,06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autovadītāju ievērībai: pēcpusdienā Pierīgā var būt palēnināta satiksme

Latvijas Valsts ceļi,15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot nedēļas nogales braucienus, autovadītājiem jārēķinās, ka visā valsts autoceļu tīklā rit aktīva būvdarbu sezona un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ar pilnu būvdarbu karti var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) mājas lapā.

Piektdienas pēcpusdienā autobraucējiem jārēķinās ar to, ka Pierīgā, kā arī Jūrmalas un Saulkrastu virzienā satiksme var būt palēnināta, aicinām ieplānot papildu laiku ceļam vai arī izvēlēties braukšanai laiku ārpus sastrēgumstundām.

Ilgstošā sausā laika dēļ uz grants autoceļiem turpina pastiprināti veidoties putekļi, tāpēc aicinām autovadītājus ievērot atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, lai izvairītos no negadījumiem. Latvijā vairāk kā puse no valsts autoceļiem ir ar grants segumu, no tiem lielākā daļa ir vietējās nozīmes ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Mitsubishi Motors Corp." pirmdien apstiprināja, ka šogad samaksājis 25 miljonu eiro naudassodu, ko tam saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu bija noteikusi Vācijas prokuratūra.

Vācijas varasiestādes pērn veica kratīšanu desmit vietās saistībā ar iespējamu "Mitsubishi" dīzeļautomobiļu kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanu. Vienlaikus prokuratūra bija sākusi izmeklēšanu par iespējamu krāpniecību.

"Mitsubishi" pirmdien pavēstīja, ka Frankfurtes prokuratūras birojs marta beigās autoražotājam noteica 25 miljonu eiro naudassodu, kas tika samaksāts pirms marta beigām.

Izmeklēšanā uzmanība tika pievērsta "Mitsubishi" automobiļiem, kas aprīkoti ar 1,6 un 2,2 litru dīzeļdzinējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Produktu datu falsificēšanas skandāls izraisa strauju Mitsubishi Materials akcijas cenas kritumu

LETA,24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānijas «Mitsubishi Materials» akcijas cena piektdien nokritusies par vairāk nekā 8% saistībā ar ziņām, ka uzņēmuma struktūrvienības falsificējušas produktu datus.

Kompānijas akcijas cena Tokijas fondu tirgū piektdien nokritusies par 8,06% - līdz 3760 jenām (28,53 eiro).

«Mitsubishi Materials» vadītājs Akira Takeuči jau atvainojies par šo skandālu, kas varētu ietekmēt vairāk nekā 250 klientus, tostarp Ķīnas, Taivānas un ASV uzņēmumus.

Taču viņš noraidījis ierosinājumus atkāpties no amata vai samazināt savu atalgojumu, uzstājot, ka viņa pienākums bijis noteikt skandāla iemeslu un īstenot preventīvus pasākumus.

«Mitsubishi Materials» ceturtdien paziņoja, ka starp ietekmētajiem produktiem ir gumijas blīvējuma materiāli, kas tiek bieži izmantoti, lai novērstu šķidrumu vai gāzes noplūdes no caurulēm dažādās nozarēs, tostarp aviācijas un automašīnu ražošanas sektoros, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot globālajām tirgus tendencēm, alkoholisko dzērienu ražotājs «Latvijas balzams» sācis ražot premium džinu rozā krāsā – «Cross Keys Gin® Upeņu».

To nogaršot pirmie varēs Baltijas iedzīvotāji un džina cienītāji Lielbritānijā, savukārt jau šā gada izskaņā vairāki konteineri ar šo dzērienu dosies arī uz Austrāliju un Itāliju.

«Jā, pasaulē jau pastāv simtiem rozā džinu, taču mūsu «Cross Keys» džinam ir ievērojami izsmalcinātāka nokrāsa, ko veido upenes,» stāsta globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

Šis džins ir piesātināts ar upeņu, kumelīšu un liepziedu aromātiem, noslēdzot to ar džinam raksturīgajām kadiķogu notīm. «Cross Keys Gin» ir pirmais premium džins, kas darināts Latvijā, un kopš 2018. gada tas atrodams «Latvijas balzams» pamata zīmolu portfelī. Tā nosaukums un vizuālais risinājums ir viens no izseniem Rīgas viesmīlības simboliem, kas atrodams arī Rīgas ģerbonī – sakrustotas atslēgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Palielināsies jaudu deficīts

Armanda Vilcāne,24.08.2018

Rīgas Tehniskās universitātes enerģētikas institūta direktors, profesors Antans Sauhats

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka tuvākajos gados Baltijā pieaugs elektroenerģijas ģenerējošo jaudu deficīts, tāpēc jādomā par jaunu jaudu uzstādīšanu, to intervijā DB norāda Rīgas Tehniskās universitātes enerģētikas institūta direktors, profesors Antans Sauhats.

Viņš atklāj, ka pēc Ignalinas atomelektrostacijas (AES) slēgšanas Baltijā izveidojies elektrības jaudu deficīts, kas līdz ar iespējamo Igaunijas degslānekļa elektrostaciju slēgšanu tuvākajā nākotnē varētu tikai palielināties. Nākotnes izaicinājumus enerģētikas nozarē profesors saista arī ar atjaunojamo energoresursu (AER) un koģenerācijas atbalsta shēmas pilnveidošanu, siltumapgādes sektora liberalizāciju, enerģētikas, transporta, rūpniecības un citu ekonomikas sektoru elektrifikāciju, viedo tehnoloģiju ieviešanu un Baltijas valstu tīklu sinhronizāciju ar Eiropu.

Fragments no intervijas

Kā vērtējat enerģētikas nozares attīstību pēdējos gados – kas būtu nozīmīgākie notikumi, raugoties, piemēram, piecpadsmit gadus tālā pagātnē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault, Nissan, Mitsubishi palielina sinerģijas ieguvumus gadā līdz 5,7 miljardiem eiro

Laura Mazbērziņa,18.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Renault-Nissan-Mitsubishi» alianse 13. jūnijā paziņoja par sinerģijas gada ienākumu pieaugumu par 14%, kas ir 5,7 miljardi eiro salīdzinājumā ar 5 miljardiem eiro 2016. gadā.

Jaunākie sinerģijas dati atspoguļo alianses dalībnieku aplēstos apjomradītos ietaupījumus. Kopējais pārdošanas apjoms 2017. gadā ir pārsniedzis 10,6 miljonus transportlīdzekļu vienību.

«Aliansei ir tieša pozitīva ietekme uz katra dalībnieka uzņēmuma izaugsmi un peļņu. 2017. gadā alianse piešķīla turbo-jaudu visu triju uzņēmumu darbībai, tostarp «Mitsubishi Motors», kas piedzīvoja savu pirmo pilno gadu sinerģijas ietvaros. Līdz 2022. gada beigām mūsu sinerģijas mērķis ir pārsniegt 10 miljardus,» atzina Karloss Gosns (Carlos Ghosn), «Renault-Nissan-Mitsubishi» priekšsēdētājs un izpilddirektors.

Saskaņā ar alianses vidējā termiņa plānu, līdz 2022. gadam alianses dalībnieki paredzējuši pārdot vairāk nekā 14 miljonus transportlīdzekļu, no kuriem 9 miljonus būvēs uz četrām kopējām platformām, tostarp elektriskās un B segmenta automašīnās, un paplašināt kopējo dzinēju izmantojumu kopumā no vienas trešdaļas līdz 75%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aizdomas par Mitsubishi dīzeļauto kaitīgo izmešu manipulācijām

LETA--AFP,22.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas prokuratūra veikusi kratīšanas vairāku uzņēmumu telpās saistībā ar iespējamām "Mitsubishi" dīzeļautomobiļu kaitīgo izmešu manipulācijām.

Frankfurtes prokuratūra norāda, ka tā sākusi izmeklēšanu par iespējamu krāpniecību pret augstākā līmeņa darbiniekiem starptautiskā autoražošanas grupā, divos starptautiskos automobiļu piegādes uzņēmumos un automašīnu tirdzniecības kompānijā.

Šī izmeklēšana koncentrējas uz "Mitsubishi" automašīnām ar 1,6 un 2,2 litru dīzeļdzinējiem, kas saņēmuši Vācijas augstākos "Euro 5" un "Euro 6" izmešu standartus.

Prokuratūra skaidro, ka pastāv aizdomas, ka šie dzinēji ir aprīkoti ar programmatūru, kas liek tiem laboratoriju pārbaudēs šķist videi draudzīgākiem, nekā tie ir reālos braukšanas apstākļos.

Japānas autobūves uzņēmuma "Mitsubishi Motors" preses pārstāvis apstiprinājis, ka tā automašīnu izplatīšanas kompānijā, kā arī izpētes un izstrādes centros Vācijā veiktas kratīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Renault-Nissan-Mitsubishi ieguldīs miljardu ASV dolāru startup uzņēmumos

Lelde Petrāne,11.01.2018

Renault-Nissan-Mitsubishi priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors Karloss Gosns

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu alianse Renault-Nissan-Mitsubishi paziņojusi par jauna riska kapitāla fonda Alliance Ventures izveidi, kas plāno ieguldīt līdz pat 1 miljardam ASV dolāru, lai atbalstītu inovācijas nākamo piecu gadu laikā.

Pirmajā gadā fonds plāno ieguldīt līdz 200 miljoniem ASV dolāru jaunizveidotajos uzņēmumos un inovāciju partnerībās ar tehnoloģiju uzņēmējiem, kas koncentrējas uz jaunām mobilitātēm, tostarp transportlīdzekļu elektrifikāciju, autonomām sistēmām, savienojamību un mākslīgo intelektu.

Ar turpmākajiem ieguldījumiem Alliance Ventures plāno kļūt par lielāko korporatīvo riska kapitāla fondu autobūves nozarē Alliance 2022 periodā, kas ir pagājušā gada Renault-Nissan-Mitsubishi uzsāktais stratēģiskais vidēja termiņa plāns.

Alliance Ventures investēs jaunizveidotajos uzņēmumos, lai piesaistītu jaunas tehnoloģijas un uzņēmumus, vienlaikus nodrošinot taisnīgu finansiālu atdevi partneriem. Fonds veiks stratēģiskas investīcijas visos jaunizveidoto uzņēmumu attīstības posmos un atbalstīs gan jaunos automobiļu ražotājus, gan veidos jaunas partnerības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier par 550 miljoniem dolāru pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu

LETA--AFP,26.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu Japānas uzņēmumam «Mitsubishi Heavy Industries», otrdien paziņoja abas kompānijas.

Darījuma vērtība ir 550 miljoni ASV dolāru.

Līdz ar to «Bombardier» aviācijas jomā paliks tikai nelielo biznesa klases lidmašīnu tirgū. Nesen «Bombardier» pārdeva savu vidējās distances aviolaineru programmu «CSeries» Eiropas ražotājam «Airbus», kas to pārdēvēja par A220. Šīs lidmašīnas savā flotē ievieš Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic», ar tām nomainot «Boeing» ražotos lainerus. Savukārt turbopropelleru lidmašīnu programmu «QSeries» «Bombardier» šogad pārdeva Kanādas investīciju fondam «Longview Aviation Capital».

CRJ programmas pārdošanas darījumu paredzēts pabeigt nākamā gada pirmajā pusē, jo tam vēl jāsaņem regulatoru apstiprinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas tiks paplašināts klātienē nopērkamo saimniecības preču klāsts, informē Ekonomikas ministrijā (EM).

Pagājušajā nedēļā valdība lēma pagarināt valstī noteiktos ierobežojumus līdz 25.janvārim, vienlaikus atbalstot EM priekšlikumu paplašināt klātienē iegādājamo preču klāstu.

No šodienas klātienē varēs nopirkt arī zeķbikses, zeķes, elastīgās zeķes, šalles, lakatus, kaklautus, cepures, cimdus, preces virsmu uzkopšanai, lāpstas un liekšķeres, elektroierīces telpu apsildīšanai un pergamenta papīru.

Tāpat turpmāk varēs iegādāties kurināmo, gāzes balonus, sveces, sērkociņus, zārkus, aploksnes, papīra iepakojumu, mājas uzkopšanas līdzekļus, krāsnis, slēdzenes, apkures katlus, sildītājus, telefona aparātus, spuldzes, ortopēdiskos piederumus, dzirdes aprātus un šķiltavas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļojumos nav labāka transporta par minibusu. Un tāds ir arī jaunais "VW Multivan 6.1".

Ar uzfrišināto "VW Multivan" šo rindu autors aizbrauca pie kaimiņiem uz Lietuvu. Kompānijā trīs pasažieri un lielisks noskaņojums, lai kopā ar "VW Multivan 6.1" atpūta kļūtu par atpūtu arī tajos nogriežņos, kad ir jāsēžas pie minibusa stūres. Augstāk sēdi, tālāk redzi atļauj pilotam pie stūres saglabāt možu garu, arī pēc vairāku simtu kilometru nobraukšanas.

Pieciem vai vēl labāk četriem pasažieriem brauciens būs patiešām komfortabls un ērts. Ikviens var iekārtot savu sēdekli tā, lai būtu ērti pašam un pārējiem ceļabiedriem. Otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ, atgāzt atzveltni, visbeidzot uzstādīt starp otrās rindas krēsliem izbīdāmu galdiņu un uzinstalēt paroceņus. Starp citu, pat pilota krēsla abās pusēs ir paroceņi, kas braukšanu padara vēl komfortablāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa maršrutā no Ainažiem līdz Grenctālei, jeb uz Via Baltica sākušas darboties elektroniskās mainīgās informācijas ceļa zīmes, kas brīdinās autobraucējus par braukšanas apstākļiem, ceļa seguma stāvokli, atļauto braukšanas ātrumu un citiem satiksmei būtiskiem apstākļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Ceļazīmes ir uzstādītas projekta Smart E67 ietvaros. Kopumā 13 objektos uzstādītas 30 elektroniskās ceļa zīmes, no kurām 4 ātrumu ierobežojošas zīmes kopā ar 4 brīdinājuma zīmēm un 22 brīdinājuma un aizlieguma zīmes. Elektroniskajām ceļazīmēm ir tāda pati nozīme, kā parastajām, un tās ir jāievēro tāpat, kā citas.

Ceļa zīmes darbojas automātiskā režīmā, vadoties pēc informācijas, ko sniedz ceļu meteoroloģiskās stacijas. Ja nepieciešams, arī VAS Latvijas Valsts ceļ (LVC) Satiksmes informācijas centrs (SIC) var attālināti mainīt ceļa zīmes informāciju satiksmes negadījuma, sastrēguma vai remontdarbu laikā.

Elektroniskās ceļazīmes iedegsies tikai tad, kad ir konstatēti apstākļi, par kuriem ir būtiski informēt satiksmes dalībniekus, proti, ja ir remontdarbi, apledojums, sastrēgums, sānvējš vai citi apstākļi, kas var ietekmēt satiksmi. Ja šādi apstākļi nav iestājušies, brīdinājumi uz ceļazīmēm netiek izgaismoti un ceļazīmes darbojas nogaidīšanas režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru