SIA MML Imports – Mitsubishi Motors oficiālais importētājs Latvijā – uzsācis jaunā Mitsubishi OUTLANDER plug-in hibrīdpiedziņas automobiļa (PHEV) jeb ar elektrību uzlādējamu hibrīdpiedziņas auto tirdzniecību Latvijā.
Tā tirdzniecība Eiropā tika uzsākta 2013. gada nogalē, un kopš tā brīža Eiropā pārdoti apmēram 36 000 OUTLANDER PHEV automobiļi.
OUTLANDER PHEV CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 44g/km, un degvielas patēriņš kombinētajā režīmā ir 1.9l/100km, bet kopējais nobraucamais attālums, kombinējot visus trīs piedziņas režīmus, ir 824km.
Pateicoties automobilī iestrādātajai mobilajai aplikācijai, ar telefona palīdzību iespējams attālināti aktivizēt OUTLANDER PHEV akumulatora uzlādi vai sēdekļu apsildi un citas funkcijas sev vēlamajā laikā.
Automobilim ir trīs piedziņas režīmi, kas ļauj ietaupīt maksimāli daudz elektroenerģijas dažādās situācijās. Braucot pilsētā, šis transportlīdzeklis izmanto tikai elektroenerģiju, bet pārslēdzas uz hibrīdrežīmu, kad nepieciešama papildu jauda, lai uzbrauktu kalnā vai strauji palielinātu ātrumu, — tādā gadījumā benzīna motors ražo elektrību, palīdzot elektromotoriem. Kad transportlīdzeklis ir uz lielceļa, tas pārslēdzas uz paralēlo hibrīdrežīmu. Šajā režīmā, kad nepieciešama papildu jauda, motors nodrošina enerģiju ar motoru palīdzību.
Papildu trīs piedziņas režīmiem akumulatoru iespējams uzlādēt, izmantojot reģeneratīvās bremzēšanas sistēmu, ko iespējams kontrolēt ar transmisijas pārslēgšanas sviru, vai izvēloties akumulatora taupīšanas režīmu. Tāpat iespējams izmantot papildaprīkojumā pieejamo ātro lādētāju, kas īpašās uzlādes stacijās uzlādē akumulatoru (līdz 80%) 30 minūšu laikā.
OUTLANDER PHEV piedziņas elektriskajā režīmā tiek izmantota tikai elektroenerģija. Šajā režīmā divi elektromotori nodrošina nepieciešamo jaudu, izmantojot akumulatora elektroenerģiju, netērējot degvielu un neradot CO2 izmešus. Maksimālais ātrums šajā režīmā ir 120 km/h.
Sērijveida hibrīdpiedziņas režīmā OUTLANDER PHEV izmanto elektroenerģiju un papildu jaudu no benzīna motora. Divi elektromotori nodrošina nepieciešamo jaudu, izmantojot benzīna motora radīto elektroenerģiju. Motors ģenerē elektroenerģiju, kad akumulatora uzlādes līmenis ir zems un nepieciešama lielāka jauda.
Paralēlās hibrīdpiedziņas režīmā tiek izmantota benzīna motora jauda un papildu jauda no elektromotoriem. Motors nodrošina nepieciešamo jaudu, braucot ātri, piemēram, pa lielceļiem. Kad nepieciešama papildu jauda, to nodrošina elektromotori. Abu elektromotoru kopējā jauda var sasniegt 160zs.
Automašīnas cena ir no 38 900 EUR.