Ražošana

Augustā Izrāvienā uzvarējuši The Cardboarders, Grandeg un Pure Chocolate

Gunta Kursiša,12.09.2011

Jaunākais izdevums

Uz eksporta tirgu orientētu uzņēmumu konkursā Izrāviens 2011 augustā uzvarējis ekoloģisku mēbeļu ražotājs The Cardboarders, metālpastrādes ražošanas uzņēmums Grandeg un šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate.

The Cardboarders veido salokāmu un apdrukājamu kartona mēbeļu dizainu, uzņēmums mēbeles arī ražo un tirgo. Uzņēmums nodarbojas arī ar ekoloģiska iepakojuma dizaina izstrādi un eko izstāžu stendu dizainu un izgatavošanu. Grandeg ir Latvijas metālapstrādes uzņēmums, kas specializējas automātisku koksnes granulu apkures katlu iekārtu projektēšanā un ražošanā. Trešais konkursa uzvarētājs augustā Pure Chocolate ražo šokolādes trifeles, kas patlaban jau tiek eksportētas uz Vāciju, Apvienoto Karalisti, Kreviju, Ukrainu, Baltkrieviju, Lietuvu, Igauniju, Franciju, Dāniju, AAE, Azerbaidžānu un Japānu.

«Jau iepriekšējos konkursa norises gados mēs novērojām, ka Latvijas uzņēmumi bieži prot radīt kvalitatīvas preces, bet nemāk tās pietiekami labi piedāvāt citos tirgos. Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina – šī gada pirmajos septiņos mēnešos eksporta apjoms ir palielinājies par 34,1%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu,» stāsta Lattelecom komercdirektore Kerli Gabriloviča.

Kopumā konkursam Izrāviens 2011 pieteicās 80 uzņēmumi. Galvenās prasības konkursa dalībniekiem bija - eksporta apjoms ne mazāks kā 10% no kopējā apgrozījuma, uzņēmuma pamatkapitālā bija jābūt vairāk nekā 51% privātā kapitāla.

Par jūnija uzvarētājiem no 36 pietektajiem uzņēmumiem izvēlēti un ekspertu konsultācijas jau šobrīd saņem SIA Ekre, SIA Eveko, SIA Wendi Toys, bet par jūlija uzvarētājiem kļuvuši SIA Autonams, SIA Liko-R, SIA Poligrāfijas grupa Mūkusala, kas tika izvēlēti no 18 uzņēmumiem.

Uzvarētājiem Lattelecom vadošie eksperti palīdzēs izstrādāt uzņēmuma mērķtiecīgai attīstībai nepieciešamos biznesa risinājumus IT&T un uzņēmuma darbības procesu jomā. Konsultācijas uzņēmumu finanšu, aizdevumu un naudas aprites jautājumos sniegs Swedbank, savukārt LIAA palīdzēs noteikt uzņēmuma mērķiem atbilstošu tirgus nišu pasaules tirgos, bet reklāmas aģentūra TBWA/Latvija nodrošinās mārketinga un komunikāciju konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate ar jaunās ražotnes palīdzību plāno dubultot apgrozījumu

Žanete Hāka,03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Pure Chocolate apgrozījums palielinājies par 19,84%, sasniedzot 1,049 miljonus latu, liecina uzņēmuma pārskats Lursoft.

Pagājušajā gadā par 36% palielinājies produkcijas apjoms vietējā tirgū - līdz 0,75 miljoniem latu. (+36%).

Pārskata gadu SIA Pure Chocolate noslēdzis ar 2000 latu peļņu.

Lai palielinātu ražošanas jaudas un paplašinātu produktu sortimentu, uzņēmuma vadība pieņēmusi lēmumu būvēt jaunu šokolādes izstrādājumu ražotni un iegādāties jaunas iekārtas. Jaunā ražotne SIA Pure Chocolate ļaus palielināt jaudu un dubultot apgrozījumu, paredz uzņēmuma pārstāvji.

SIA Pure Chocolate reģistrēts 2007.gadā, uzņēmuma īpašnieki ir Līga, Aivars un Pēteris Žimanti un Ainārs Bērziņš. Februārī uzņēmumam reģistrēta pirmā komercķīla, kuras ņēmējs ir AS SEB banka, darījuma nodrošinātā prasījuma maksimālā summa sastāda 1,737 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate saņem aizdevumu jaunas šokolādes izstrādājumu ražotnes būvniecībai

Žanete Hāka,27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi aizdevumu SIA Pure Chocolate 2,98 miljonu eiro apmērā, informēja bankas pārstāvji.

SEB bankas finansējums ir paredzēts jaunas šokolādes izstrādājumu ražotnes būvniecībai un iekārtu iegādei. Aizdevuma līgums parakstīts uz 3 gadiem.

Pure Chocolate projekta realizācijai ir piesaistīts arī Eiropas Savienības finansējums Lauku atbalsta dienesta (LAD) pasākuma Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana ietvaros.

«Jau šobrīd Pure Chocolate eksportē savu produkciju uz 17 pasaules valstīm,» stāsta SEB bankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kristaps Strazds. Piesaistot SEB bankas un LAD pieejamo ES finansējumu, tiks uzcelta jauna ražotne, ar kuras palīdzību uzņēmums plāno trīskāršot savu ražošanas jaudu, viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA "Pure Chocolate" trešo gadu strādājis ar pozitīvu EBITDA, tam 2019.gadā sasniedzot 353 tūkstošus eiro, liecina "Lursoft" iesniegtais uzņēmuma gada pārskats.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums pieauga par 21%, sasniedzot 3,80 miljonus eiro. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 8%, bet eksporta tirgos - par 32%.

2019.gadā SIA "Pure Chocolate" turpināja esošās un uzsāka jaunas sadarbības ar ievērojamiem tirdzniecības partneriem Vācijā, ASV, Japānā, Ķīnā un Korejā.

Pagājušajā gadā uzņēmuma ražotnes tika sertificētas un atzītas par atbilstošām "Global Standard for Food Safety, BRC" prasībām, saņemot A līmeņa novērtējumu.

Sākot ar 2020.gada martu, kad izplatījusies Covid-19 pandēmija, SIA "Pure Chocolate" saskaras ar apgrozījuma kritumu Baltijā un eksporta tirgos, kurus smagi skārusi koronavīrusa izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latviešu uzņēmējs: ja konflikts Ukrainā saasināsies, biznesu tur var nākties apturēt, un zaudējumi būs lieli

Nozare.lv,05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Krievijas un Ukrainas konflikts turpinās attīstīties un saasināsies, iespējams, ka var apstāties Latvijas granulu apkures katlu ražošanas uzņēmuma SIA Grandeg izveidotā kopuzņēmuma Grandeg Ukraina bizness, norāda Grandeg īpašnieks Andris Lubiņš.

«Visticamāk, ka šis konflikts mūsu biznesu ietekmēs, jo ekonomiskā situācija ir apgrūtināta. Patlaban kopuzņēmums Ukrainā strādā un arī saražotā produkcija tiek pārdota, taču, ja konflikts saasināsies, biznesu var nākties apturēt. Esmu ļoti sašutis par šo situāciju,» sacīja Lubiņš.

Viņš norādīja, ka Ukrainas kopuzņēmumā ieguldīti vairāki simti tūkstoši eiro - iekārtās, darbinieku apmācībā, dalībā izstādēs, tāpēc zaudējumi būs lieli.

Lubiņš informēja, ka Grandeg Ukraina apgrozījums pērn bija nepilns miljons eiro un uzņēmums esot pelnošs. Ukrainā saražotie katli galvenokārt tiek pārdoti industriālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA "Pure Chocolate" pagājušajā gadā strādāja ar 3,599 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 39,4% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums cieta zaudējumus 156 690 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma kāpums ir saistīts ar uzņēmuma darbības nostabilizēšanos pēc Covid-19 pandēmijas, kā arī veiksmīgu darbību vietējos un eksporta tirgos. Lai gan uzņēmums strādājis ar zaudējumiem, "Pure Chocolate" vadība uzsver, ka operatīvie rādītāji ir būtiski uzlabojušies.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka "Pure Chocolate" pagājušajā gadā turpināja sadarbību ar tirdzniecības partneriem Vācijā, Dānijā, Itālijā, Nīderlandē, Norvēģijā, ASV un Japānā.

"Pure Chocolate" vadība informē, ka uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija ir nodrošinājuši jaunus noieta tirgus. Patlaban darbības fokuss ir uz pakāpenisku izaugsmi gan esošajos, gan jaunajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka "Citadele" piešķīrusi aizdevumu 1,6 miljonu eiro apmērā Latvijas saldumu ražotājam SIA "Pure Chocolate", informē bankā.

Lielāko daļu līdzekļu uzņēmums izmantos esošo saistību refinansēšanai, savukārt pārējo aizdevuma daļu novirzīs faktoringam, kredītlīnijai un līzinga limitam.

"Pure Chocolate" valdes loceklis Normunds Sala norāda, ka "Pure Chocolate" eksportē uz vairāk nekā 20 valstīm un sadarbojas ar tādiem zīmoliem kā "ALDI", "Costco" un "Walmart". Piešķirtais aizdevums palīdzēs uzlabot uzņēmuma finanšu plūsmu un vienlaikus elastīgāki kredīta atmaksas nosacījumi dos iespēju atbrīvot resursus attīstības projektiem.

"Pure Chocolate" šokolādes trifeles ražo Tukuma novada Pūrē, kur atkarībā no sezonas strādā apmēram 50 līdz 60 darbinieku. Uzņēmumam pieder arī Šokolādes muzejs, kas nodrošina izglītojošas ekskursijas un šokolādes meistarklases, kā arī produktu tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju šokolādes ražotāji cenšas pārsteigt pasauli un ielauzties ekskluzīvā tirgus nišā; «kašķis» ap Emils Gustavs Chocolate zīmolu var beigties tiesas zālē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos gados ir mainījusies situācija Latvijas šokolādes ražotāju uz zīmolu tirgū, īpaši to uzņēmumu vidū, kuri mērķē uz ekskluzīvo tirgus segmentu gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Tiesas darbi

DB jau rakstīja, ka 2010. gadā tiesa par maksātnespējīgu pasludināja šokolādes un konditorejas izstrādājumu ražotāju SIA Emīls Gustavs šokolāde, kura tagadējais nosaukums ir Milda 8 un kura līdzīpašniece ir Zane Stavra (iepriekš Zane Bērziņa). SIA Premium Chocolate, kuras vadītāja ir bijusī Emīls Gustavs šokolāde ilggadīgā direktore Laura Sebre, ir radījusi jaunu šokolādes zīmolu NelleUlla. «Emils Gustavs Chocolate ir klasisks zīmols, savukārt jaunais NelleUlla zīmols ir mūsdienīgs,» DB stāsta SIA Premium Chocolate direktore Laura Sebre. Šobrīd notiek strīds par to, kam īsti pieder Emils Gustavs Chocolate zīmols. «Es esmu nopirkusi tiesības izmantot zīmolu Emils Gustavs Chocolate. Tikai tiesa var izlemt pretējo. Esmu nodevusi tā izmantošanas tiesības SIA Premium Chocolate. Emocijas un konflikti starp mani un Zani Stavru ir privāta lieta, un es nevēlos to plaši komentēt. Šķiršanās iemesli galvenokārt bija atšķirīgi viedokļi par zīmola attīstību, potenciālu, ieguldījumu un nākotnes sadarbības modeli,» uzsver L. Sebre. Viņa piebilst, ka Emils Gustavs Chocolate zīmolu vairs neizmanto, to dara Chocolate No1. Savukārt Zane Stavra, kurai šobrīd pieder uzņēmums Chocolate No1, ir pārliecināta, ka tikai un vienīgi Chocolate No1 ir tiesīgs izmantot preču zīmi Emīls Gustavs šokolāde ražošanas nolūkos, taču no plašākiem komentāriem viņa atturas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate lolojums - tumšās šokolādes trifeles ar marcipāna pildījumi - ir triju valstu kopdarbs.

Tā šo gardumu raksturo uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate ar jaunajām konfektēm startē konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 kategorijā Inovatīvākais produkts. Kvalitatīva beļģu šokolāde - Belcolade, vācu marcipāns, Latvijā radīta kombinācija un produkts.

Pure Chocolate ir dibināts 2007. gadā, pašlaik tas atrodas telpās, kur savulaik Aivars Žimants lika pamatus iepriekšējam biznesam Pure Food. 2011. gadā to nopirka Beļģijas uzņēmums Puratos, iepriekšējie īpašnieki vairāk pievērsās šokolādei. Uzņēmums pašlaik ražo 50 veidu trifeles. Trīs mainīgie, ar kuriem dažādākas kombinācijas veidojas, ir šokolādes ietvars, pildījums un dekors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate sācis eksportu uz ASV

BNS,09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate šogad ir sācis eksportu uz ASV, savukārt nākmgad plāno laist apgrozībā jaunus, līdz šim nerealizētus produkcijas veidus, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mums ir atvēries Amerikas tirgus,» sacīja Žimants, piebilstot, ka produkciju uz ASV uzņēmums sāka eksportēt šā gada vasarā. Tāpat šogad ir pieauguši pārdošanas apmēri visās valstīs, uz kurām Pure Chocolate eksportē produkciju.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nākamajā gadā Pure Chocolate iecerējis nostiprināties esošajos eksporta tirgos un palielināt pārdošanas apmērus, tostarp paplašināt eksportu uz ASV, Tuvajiem Austrumiem un Japānu. Lai konkrētus jaunus tirgus uzņēmums nākamgad nav iecerējis apgūt, kompānija neizslēdz iespēju piesaistīt jaunus sadarbības partnerus ārvalstīs, ja tāda iespēja pavērsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar vienu no nozīmīgākajiem Latvijas šokolādes tirgus spēlētājiem Pure Chocolate par ieguldījuma veikšanu uzņēmuma straujas attīstības veicināšanai.

2014. gadā Pure Chocolate apgrozījums veidoja 3,35 miljonus eiro.

«Investīcijas dos iespēju straujākai uzņēmuma attīstībai, stiprināt Pure Chocolate zīmola pozīcijas esošajos tirgos un apgūt jaunus eksporta tirgus,» skaidro Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mūsu sarunas ar Pure Chocolate ir vainagojušās noslēgtā investīciju līgumā. BaltCap skatījumā Pure Chocolate ir ļoti pievilcīgs pārtikas nozares spēlētājs ar lielas izaugsmes potenciālu,» saka Astra Neimane, BaltCap Investīciju direktore.

Ieguldījuma apmērs gan netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šokolādes tirgū skriešus dodas pakaļ pasaules tendencēm

Anda Asere,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes tirgū Latvijā parādās jauni spēlētāji; nereti veikalu plauktā to produkcija ir grūti atšķirama

Šokolādes tirgus Latvijā ir liels, patēriņš ir pārsteidzoši apjomīgs, uzskata Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs. Pēc viņa aplēsēm, Igaunijā šokolādes tirgus apmērs ir aptuveni 70 miljoni eiro, Latvijā – mazliet lielāks.

Plaša patēriņa tirgū dominē Laima, Kalev, Kraft Jacobs Suchard, Fazer u.c., raksturo Gints Strazdiņš, ChocoSpoon (SIA Gardmutis) vadītājs. Savukārt mazāku uzņēmumu pulkā vietējo ražotāju konkurence pieaug. «Lielāko izaugsmi piedzīvo tie, kuri ir spējuši attīstīt eksportu – Pure Chocolate un Emils Gustavs Chocolate,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Emīls Gustavs šokolāde

Gunta Kursiša,14.02.2014

Neilgi pirms Valentīndienas, ko svin «visi mīlētāji», Db.lv viesojās Premium Chocolate Ltd ražotnē, kur top zīmola Emils Gustavs Chocolate šokolādes konfektes, trifeles un tāfelītes.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv Valentīndienas noskaņās piedāvā aplūkot, kā top šokolādes gardumi sirsniņu formā un tradicionālajā mīlētāju dienas sarkanajā krāsā. Emils Gustavs saldumu ražošanas procesu skatiet galerijā augstāk!

Emils Gustavs zīmola šokolādes ražošanā tiek izmantots «300 % roku darbs», ko novērtējuši arī tālākās zemēs, piemēram, Japānā, stāsta Latvijas šokolādes ražotāja Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre.

Parasti Premium chocolate Ltd, kas plašāk zināma ar zīmolu Emils Gustavs Chocolate, ražošanas sezona ilgst no septembra līdz decembrim, un «karstākie» ražošanas mēneši ir novembris un decembris. Taču šogad, ienākot Japānas tirgū, ne vien būtiski audzēti ražošanas apjomi, bet arī «šokolādes sezona» paildzināta par vienu mēnesi. Proti, Japānā Valentīdienas svinības šokolādes ražotājiem ir līdzvērtīgas Ziemassvētkiem Eiropā – visi šokolādes ražotāji Japānā Valentīndienā pārdod aptuveni pusi no visa gada laikā saražotās šokolādes. Japānas tradīcijas paģēr, ka katra sieviete vīrietim, vai tas būtu kolēģis, mīļotais vai paziņa, uzdāvina vienu šokolādi. Tādējādi, salīdzinot ar citiem gadiem, pateicoties eksportam uz Japānu, Latvijas Premium chocolate Ltd ražošanas apjomi gada griezumā janvārī auguši par 70 – 80%. Tikmēr Latvijā un Eiropā šokolādes tirdzniecības apjomu kāpums Valentīndienas iespaidā ir neliels – aptuveni 10 – 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate Čikāgā iegūst atzinību par inovācijām

Gunta Kursiša,24.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate izstādē Sweets & Snacks Expo, kas norisinājās Čikāgā, ieguvusi balvu Most Innovative New Product Awards.

Izstāde Sweets & Snacks Expo norisinājās no 21. līdz 23. maijam Čikāgā. Izstādē kopumā piedalījās aptuveni 15 tūkstoši profesionāļu no 70 valstīm, un kopumā tika pārstāvēti vairāk nekā 550 uzņēmumi, liecina informācija izstādes mājas lapā.

Aizvadītajā gadā uzņēmums ir būtiski palielinājis ražošanas un pārdošanas apjomus – 2012. gadā SIA Pure Chocolate saražoja vienpadsmit miljonus trifeļu. Salīdzinājumam – 2011. gadā tie bija pieci miljoni trifeļu. Šogad plānots saražot 22 miljonus trifeļu.

Galvenie uzņēmumā ražotie produkti ir šokolādes trifeles, kas izgatavotas no augstvērtīgas beļģu ražotāja Belcolade tumšās un piena šokolādes, pildījumam izmantojot vietējās izejvielas, savukārt dekorējumiem - dabīgu augļu un ogu gabaliņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

,02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate audzē apgrozījumu par 54%

Dienas Bizness,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%.

Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172,00%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Aizvadīto pārskata gadu salduma ražotājs noslēdzis ar 36,086 tūkst. eiro (25,362 tūkst.Ls) peļņu, piebilstot, ka uzņēmums vēl joprojām strādā pie ražošanas procesu optimizācijas, lai jau tuvākajā nākotnē sasniegtu labākus finanšu rādītājus.

Šokolādes izstrādājumu ražotājs un tirgotājs SIA Pure Chocolate savā iesniegtajā pārskatā ziņo, ka pagājušajā gadā uzbūvēta un atklāta jaunā ražotne Viktorija, kas aprīkota ar iekārtām, kas ļauj palielināt ražošanas apjomus no 20 tonnām līdz 60 tonnām gatavās produkcijas mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate reģistrē jaunu komercķīlu

Žanete Hāka,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējis saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas izziņā redzams, ka Pure Chocolate par labu AS Attīstības finanšu institūcija Altum ieķīlājusi 35 ķermeniskos pamatlīdzekļus. Jānorāda, ka nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 285 tūkstoši eiro. Šī ir pirmā komercķīla, ko uzņēmums šogad reģistrējis.

2014. gadā, kas bija uzņēmuma astotais darbības gads, Pure Chocolate izdevās palielināt apgrozījumu līdz 3,348 miljoniem eiro. Saldumu ražotāja peļņa aizvadītajā gadā saruka līdz 21,033 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas. Pure Chocolate pagājušajā gadā ar darbavietām nodrošināja 64 darbiniekus.

Lursoft rīcībā esošā informācija norāda, ka 2007. gada februārī dibinātā Pure Chocolate 2014. gadā veica 226,95 tūkstošu eiro nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies par 15,4% jeb 531 tūkstoti eiro un bija 2,920 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauguši par 3,4% un bija 903 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma apgrozījums samazinājies tāpēc, ka tas pērn izbeidzis nerentablus projektus un sadarbības līgumus, sacīts SIA Pure Chocolate gada pārskatā. Vienlaicīgi, tas pagājušajā gadā uzlaboja ražošanas procesu, produkta kvalitāti, kā arī izstrādāja jaunu iepakojuma konceptu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka operatīvās darbības uzlabojumi sniegs rezultātu nākamajos gados. To apliecinot arī rezultāti 2018.gada pirmajā pusē, kad uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 35%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017.gadā, sacīts gada pārskatā.

SIA Pure Chocolate šogad vienojusies ar aizdevējiem par izmaiņām aizdevumu atmaksas grafikos, pagarinot aizdevumu atmaksu. Uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija nodrošinājusi četrus jaunus noieta tirgus. Saldumu ražotājs nākotnē plāno investēt zīmola attīstībā un jaunu receptūru izstrādē, lai nostiprinātos kā premium klases inovatīvs zīmols ar starptautisku atpazīstamību, sacīts tā 2017.gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne,16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ugunsgrēka dēļ Grandeg apgrozījums krities par 7%

Gunta Kursiša,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā notikušais ugunsgrēks Latvijas granulu apkures katlu ražošanas uzņēmuma SIA Grandeg apgrozījumam pērn licis sarukt par 7% līdz 1,78 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Jau rakstīts, ka ugunsgrēks elektrības bojājuma dēļ izcēlās SIA Grandeg ražotnē - divstāvu ēkas pirmajā stāvā – un plosījās 80 kvadrātmeru platībā. Tā kā ugunsnelaime tika savlaicīgi pamanīta un nodzēsta, lielākie bojājumi radās sodrēju dēļ – bija apkvēpusi lielākā daļa ēkas aprīkojuma (ražošanas iekārtas, galdi, krēsli un citas mēbeles), bojāta ēkas iekšējā apdare, kā arī gatavā produkcija un metāla sagataves. Pēc nelaimes Grandeg saņēma apdrošināšanas atlīdzību 250 tūkstošu eiro apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Grandeg apgrozījums samazinājies; uzņēmums meklē jaunus tirgus

Žanete Hāka,26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Granulu apkures katlu, automātisko degļu, kā arī konteinerkatlu māju projektētājs un ražotājs SIA Grandeg aizvadītajā gadā piedzīvojis apgrozījuma kritumu par 7%, to pamatojot ar lielāko eksporta tirgu - Krievijas un Ukrainas - sarežģījumiem, kā rezultātā valūtas kursa ievērojamo svārstību dēļ uzņēmuma apgrozījums šajos tirgos zaudēts pilnībā.

Šīs situācijas dēļ Andrim Lubiņam piederošais SIA Grandeg jau 2014.gada otrajā ceturksnī uzsācis aktīvu jaunu potenciālo tirgu un segmentu meklēšanu, kā rezultātā uzsākta vairāku jaunu produktu izveide un ražošana, kas devusi iespēju uzņēmumam veiksmīgi realizēt vairākus publiskā un privātā sektora projektus, tādējādi apgrozījuma kritumu kompensējot ar produkcijas realizāciju Latvijā. Pērn SIA Grandeg apgrozījis 1,657 miljonus eiro, bet tā zaudējumi pēc nodokļu nomaksas veidojuši 23,091 tūkstoti eiro.

2014.gadā SIA Grandeg aktīvi turpinājis attīstīt un pilnveidot ražotās produkcijas klāstu, ar mērķi aptvert aizvien jaunus tirgus segmentus, tādēļ gada beigās uzsākta konteinera katlumāju ražošana, kā arī izveidota atsevišķā mazo produktu līnija Grandeg deSign – dārza grili, pārvietojamie ugunskuri un interjera priekšmeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

VID piemērojis nodrošinājumu granulu apkures katlu ražotājam SIA Grandeg

Žanete Hāka,17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Granulu apkures katlu ražotājam SIA “Grandeg” vakar, 16.decembrī, VID piemērojis nodrošinājumu, liedzot reģistrēt komercķīlas, tās pārjaunot un grozīt.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka SIA “Grandeg” uz š.g. 7.decembri bija izveidojies 141, 80 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds. Tāpat arī Lursoft Kavēto maksājumu datu bāzē uzņēmumam reģistrēti divi neapmaksāti un viens daļēji apmaksāts maksājums.

Pagājušajā gadā SIA “Grandeg” apgrozīja 1,28 miljonus eiro un nopelnīja 96,96 tūkstošus eiro. Uzņēmums guvis peļņu pateicoties apgrozījuma pieaugumam par 10%, kā arī izmaksu samazinājumam, savukārt apgrozījuma kāpums skaidrojams ar dīleru tīkla izveidi, kas nodrošina prognozējamu naudas plūsmu.

Iesniegtajā gada pārskatā teikts, ka SIA “Grandeg” nostiprinājis savu darbību Latvijā ar esošajiem granulu apkures katlu dīleriem, tāpat arī piesaistīts ceturtais dīleris Latvijā, nodrošinot apkures katlu pieejamību visā Latvijas teritorijā. 2019.gada sākumā SIA “Grandeg” uzsācis sadarbību ar apkures katlu dīleri Čīlē, un veiksmīga sadarbība šajā reģionā spēs nodrošināt nepārtrauktu rūpnīcas darbu, izvairoties no nesezonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate 2013. gadu sācis ar logotipa maiņu un jaunu vizuālo identitāti.

Izmaiņas skārušas visu uzņēmuma korporatīvo stilu, kā arī produktu iepakojumu. «Ar šo soli ir iecerēts veicināt uzņēmuma ražotās produkcijas atpazīstamību, kā arī palielināt uzņēmuma apgrozījumu,» norāda SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Uzņēmums produkciju ar jauno zīmolu izplatīs gan Latvijas, gan eksporta tirgos. Līdz ar logotipa maiņu veikta arī produktu iepakojuma dizaina maiņa, kur patērētāju ieguvums būs labi pamanāms un nolasāms produkta ražotāja zīmols, vizuāli un vārdiski saprotams produkta garšas kods, kā arī vienota vizuālā stilistika visām produktu grupām.

2012. gadā 60% saražotās produkcijas uzņēmums realizēja Latvijā, bet 40% - eksporta tirgos. Šobrīd Pure Chocolate produkciju eksportē uz 17 valstīm, kā būtiskākās no tām var minēt Krieviju, Skandināviju, Austrāliju un Japānu. Šī gada eksporta mērķos ietilpst jaunu tirgu apgūšana, tostarp iecerēts uzsākt eksportu uz tādām lielvalstīm kā Poliju un Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate produkti starp pārdotākajiem pasaules lielākajā saldumu veikalā Dubaijā

Dienas Bizness,22.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate produkti ierindojusies starp 10 visvairāk pirktajiem pasaulē lielākajā saldumu veikalā Candylicios Dubaijā.

«Esam saņēmuši lielisku ziņu - mūsu produkti starp TOP-10 pārdotākajiem lielākajā pasaules saldumu veikalā Candylicios Dubaijā,» uzāņēmums informē savā Facebook profilā,

Kopumā Pure Chocolot eksport tirgi ir 17 valstis - Lietuva, Igaunija, Krievija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Polija, Čehija, Slovākija, Vācija, ASV, Apvienot;a Karaliste, Austrālija, Japāna, Moldova, Portugāle un Jaunzēlande.

Uzņēmums aktīvi piedalās tādās pasaules izstādēs kā ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Sweet&Snack Čikāgā, ASV.

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%. Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate augusta nogalē atvērs jauno rūpnīcu, jau šogad plānojot divkāršot apgrozījumu, savukārt nākamo gadu definē kā izrāviena gadu, apgrozījumam sasniedzot piecus miljonus eiro, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Rūpnīca tiks atvērta 26.augustā, tā būs jauna ēka ar modernām ražošanas līnijām. Rūpnīca bija nepieciešama, jo pieprasījums pēc mūsu šokolādes trifelēm ir ļoti audzis. Kopumā iecerēts šogad saražot vismaz 220 tonnas gadā šokolādes izstrādājumu. Plānots, ka 80% produkcijas būs šokolādes trifeles ar augļu ogu pildījumu, bet 20% - citi produkcijas veidi, kurus pagaidām neatklāšu,» sacīja Žimants.

Viņš arī norādīja, ka dažas dienas pirms fabrikas atklāšanas tiks atvērta arī šokolādes muzeja otrā kārta, līdz ar to muzejam pievienosies vēl septiņas ekspozīciju telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru