Db.lv Valentīndienas noskaņās piedāvā aplūkot, kā top šokolādes gardumi sirsniņu formā un tradicionālajā mīlētāju dienas sarkanajā krāsā. Emils Gustavs saldumu ražošanas procesu skatiet galerijā augstāk!
Emils Gustavs zīmola šokolādes ražošanā tiek izmantots «300 % roku darbs», ko novērtējuši arī tālākās zemēs, piemēram, Japānā, stāsta Latvijas šokolādes ražotāja Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre.
Parasti Premium chocolate Ltd, kas plašāk zināma ar zīmolu Emils Gustavs Chocolate, ražošanas sezona ilgst no septembra līdz decembrim, un «karstākie» ražošanas mēneši ir novembris un decembris. Taču šogad, ienākot Japānas tirgū, ne vien būtiski audzēti ražošanas apjomi, bet arī «šokolādes sezona» paildzināta par vienu mēnesi. Proti, Japānā Valentīdienas svinības šokolādes ražotājiem ir līdzvērtīgas Ziemassvētkiem Eiropā – visi šokolādes ražotāji Japānā Valentīndienā pārdod aptuveni pusi no visa gada laikā saražotās šokolādes. Japānas tradīcijas paģēr, ka katra sieviete vīrietim, vai tas būtu kolēģis, mīļotais vai paziņa, uzdāvina vienu šokolādi. Tādējādi, salīdzinot ar citiem gadiem, pateicoties eksportam uz Japānu, Latvijas Premium chocolate Ltd ražošanas apjomi gada griezumā janvārī auguši par 70 – 80%. Tikmēr Latvijā un Eiropā šokolādes tirdzniecības apjomu kāpums Valentīndienas iespaidā ir neliels – aptuveni 10 – 15% apmērā.
Sezonas laikā Premium chocolate Ltd var saražot 2,5 tonnas trifeļu mēnesī, kā arī vidēji 25 tūkstošus šokolādes tāfelīšu mēnesī. Savukārt vasaras mēnešos dažkārt saražo pat mazāk nekā vienu tonnu trifeļu, zināja stāstīt uzņēmuma līdzīpašniece Laura Sebre. Šokolādes tāfelītes un trifeles ir visvairāk pirktie Premium chocolate Ltd produkti.
Runājot par Japānu, kas pēc Valentīndienas kļūs par otru lielāko Latvijas šokolādes ražotāja eksporta tirgu, L Sebre atzīst, ka ienākt šajā tirgū nav bijis viegli. Tas bijis mērķtiecīgs darbs, kas sākas ar konkrētu potenciālu partneru interesi un diskusijām.
Pašlaik, aptuveni gadu tirgojot šokolādi Japānā, Premium chocolate Ltd vadība ir secinājusi, ka tur sevišķa vērība tiek pievērsta šokolādes iepakojumam, un šajā reģionā cilvēki ir gatavi tērēt vairāk naudas, lai iegādātos šokolādi kastītē, kuras rokām izlocījuši meistari Latvijā. Savukārt pati šokolādes gaume daudz neatšķiras no eiropiešu garšas kārpiņu untumiem – arī japāņi ar interesi raugās uz ziemeļu ogām šokolādē, kā arī tradicionālajām saldskābajām garšām. «Faktiski katram reģionam ir sava specifika, piemēram, zviedri sevišķi novērtē produktus ar lakricu,» stāstīja L. Sebre.
Pašlaik ražotājs piedāvā trifeles ar 35 garšām, un pēdējais «metiens» jeb desmit jaunas trifeļu garšas tapušas, talkā nākot Kūkotavas saimniecei Lienei Tomsonei.
Premium chocolate Ltd eksporta tirgi ir arī Skandināvijas valstis – Somija, Zviedrija, Norvēģija un Dānija, kā arī Vācija, Čehija un Krievija. No iepriekš minētajiem lielākā eksporta valsts ir Zviedrija. Tāpat pašlaik sarunas notiek par ienākšanu Lielbritānijas un Dubaijas tirgū.
Kopumā eksports veido 60% no kopējiem ražošanas apjomiem.
Latvijas tirgū lielu daļu veido uzņēmumu pasūtījumi, kas tiek izmantoti kā korporatīvās dāvanas. Savukārt mazumtirdzniecībā konfektes tiek tirgotas divos Emils Gustavs Chocolate zīmola veikalos, Sky un Stockmann veikalos, kā arī Rimi Klētī, kur tiek tirgota Latvijas ražotāju produkcija.
Tāpat L .Sebre stāsta, ka Premium chocolate Ltd drīz plāno nākt klajā ar jaunu zīmolu, kurā uzsvars būs uz ziemeļos augušu ogu «ietērpšanu» šokolādē.
#1/36
Neilgi pirms Valentīndienas, ko svin «visi mīlētāji», Db.lv viesojās Premium Chocolate Ltd ražotnē, kur top zīmola Emils Gustavs Chocolate šokolādes konfektes, trifeles un tāfelītes.
#2/36
Šokolādes ražošana sākas ar šokolādes iegādi no Beļģijas. Premium Chocolate Ltd šokolādi iepērk no tās vairumtirgotājiem Latvijā.
#3/36
Pēc tam šokolāde tiek izkausēta noteiktā temperatūrā, kura gan ir ražošanas noslēpums, stāsta Laura Sebre, uzņēmuma līdzīpašniece un rīkotājdirektore.
#4/36
Šokolādes kausēšanas process. Ja temperatūra nav pareizi izvēlēta, šokolāde vēlāk paliek balta vai arī var rasties dažādi defekti.
#5/36
Izkausētās šokolādes masa ir gatava pildīšanai formiņās. Lai ar masu būtu vieglāk strādāt, to ielej atsevišķā bļodā.
#6/36
Šokolāde tiek lieta speciālā mazu sirsniņu formā. Tieši šīs šokolādes konfektes Valentīndienā sevišķi iecienījuši Japānā, kas kļuvusi par otru lielāko uzņēmuma eksporta tirgu.
#7/36
Šokolāde sirsniņu formā tiek klāta vienmērīgi, un meistare rūpējas par to, lai šokolādē nebūtu burbulīšu.
#12/36
Kad šokolāde ir salieta formiņās, tām virsū tiek liktas mazas rozītes.
#16/36
Pēc tam, kad sirsniņām virsū uzliktas rozītes. Meistare Iveta stāsta, ka vienā šādā formiņā ir 21 sirsniņa. Vienā dienā meistare sagatavo aptuveni divus tūkstošus šādu formiņu. Viņa atzīst, ka svarīgākais ir pacietība, ātrums un precizitāte. Šokolāde pēc tam tiek lita ledusskapī, kur tā cietē 10 - 20 minūtes.
#19/36
To ražošanā par pamatu tiek izmantota baltā beļģu šokolāde.
#20/36
Turpat blakus tiek gatavotas arī trifeles. Pirms trifeļu ražošanas sākšanas ir jāizveido masa, kas tiek pildīta iekšā šokolādes formiņās.
#21/36
Trifeļu pastā parasti ir trīs līdz četras izejvielas, taču dažkārt to skaits sasniedz septiņas.
#23/36
Pēc tam gatavā pasta tiek pildīta iekšā šokolādes formiņās.
#24/36
Kopumā šokolādes ražošanā Premium chocolate Ltd strādā 12 cilvēki. Gada noslogotākajā laikā - rudenī un ziemā, darbā tiek pieņemti papildu cilvēki.
#30/36
Līdzīgi top arī sarkanās, Valentīndienā sevišķi iecienītās trifeles. Vispirms pastu iepilda šokolādes formiņās, ļauj tai atdzist, kā redzams iepriekšējos fotoattēlos, bet pēc tam - konfekti apviļā dzērveņu skaidiņās. Savukārt šokolādē izmantotās ogas vispirms saldētavā tiek sasaldētas, un pēc tam tās tiek kaltētas. Šokolādes ražotājs gan ogas piegādā jau gatavas.
#31/36
Trifeļu deŗiguma termiņš ir no trīs līdz deviņiem mēnešiem, atkarībā no to pildījuma veida, savukārt pati šokolāde ir derīga 12 - 24 mēnešus. Savukārt šokolādes tāfelīšu derīguma termiņš ir viens gads.
#33/36
Trifeļu meistares vienā dienā var saražot 20 -50 kilogramus trifeļu. Kopumā četri cilvēki dienā saražo aptuveni tūkstoti kilogramu trifeļu.
#35/36
Valentīndienā šokolādes konfektes tiek liktas speciālā sarkanā iepakojumā.
#36/36
Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre šokolādes ražošanā darbojas vienpadsmit gadus. Viņa atzīst, ka, līdzīgi kā lielākajai Latvijas pircēju daļai, viņai iecienīgākās ir konfektes ar karemelēm un kokosriekstiem, taču ik pa laikam gribas nogaršot ko jaunu, piemēram, trifeli ar mohito un piparmētrām.