SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.
Pērn Pure Chocolate Latvijā izveidojis savu pārdošanas komandu. Pašlaik vietējā tirgū tiek realizēti 60% no saražotā. «Esam aizgājuši prom no izplatītājiem, pieņēmuši darbā aģentus, kas gādā par mūsu produkta pārdošanu. To skaitu pusotra gada laikā esam dubultojuši, un mūsu produkcija pieejama gandrīz visos Latvijas veikalos,» stāsta P. Žimants. Konkurence pašmāju tirgū neapšaumābi ir, taču Pure Chocolate par savu trumpi uzskata to, ka uzņēmums ir vienīgais lielais, latviešiem piederošais šokolādes ražotājs. Tā esot laba izejas pozīcija, kas pareizi jāpasniedz patērētājiem, viņš spriež. Pārdošanas apjomus Latvijā uzņēmums plāno palielināt arī 2015. gadā – par 15–20%. Vērtējot pieprasījumu, tendence esot pozitīva, turklāt te, pretstatā citām valstīm, ir saprotamākas patērētāju vēlmes. Biznesam palīdzot fakts, ka konfekšu kārbas Baltijas un citās bijušajās Padomju Savienības valstīs ir ierasts dāvināt svētkos. «Skandināvi par šo tradīciju brīnās, bet man tā patīk, jo mums Latvijā labi veicas visu sezonu. Protams, pirktspēja ir tik liela, cik ir. Lauku veikalos mūsu produkcija var stāvēt plauktos ilgāk nekā pilsētās esošajās tirdzniecības vietās, taču galvenais uzdevums ir tur būt. Šajā vasarā sākām piedāvāt saldējumu un ledus trifeles. Ar šiem produktiem startējām tikai vasaras vidū, un pārdošanas apjomi bija iepriecinoši. Nākamajā vasarā turpināsim iesākto,» stāsta P. Žimants. Lai cik labi veiktos Latvijas tirgū, uzņēmējs norāda, ka izaugsmi iespējams nodrošināt ar eksporta tirgu apgūšanu. «Apjomi ir tur – ārā. Katrā valstī ir kāds vietējais šokolādes ražotājs, kas ir iecienīts, un mums jāatrod sava niša. Patlaban eksportējam uz vairāk nekā 20 valstīm, ir noteikti prioritārie tirgi, bet nebūvēsim gaismas pilis. Visam vajag lielu pacietību,» akcentē P. Žimants.
Visu rakstu Eksporta tirgos meklē stabilitāti lasiet 9. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
#2/18
SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants
#14/18
SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants