SIA Purified uztura bagātināju ražošanai no melnās šokolādes meklē iespējas pašu spēkiem izgatavot to vērtīgākās sastāvdaļas.
DB jau rakstīja (20.01.2016.), ka pirms četriem gadiem kardiologs Andrejs Ērglis kopā ar saviem dēliem Kristapu un Mārtiņu, uzņēmējiem Aivaru un Pēteri Žimantiem, sadarbībā ar zinātniekiem uz melnās šokolādes bāzes radīja vairākus uztura bagātinātājus, kurus ražo SIA Pure Chocolate. Pa šo laiku ir mainījies uzņēmuma īpašnieku sastāvs – 2017. gadā, investējot aptuveni 200 tūkstošus eiro, 21,6% kapitāla daļu ieguva investīciju fonds FlyCap Investment Fund. Pateicoties šim finansējumam, šī gada martā ir gaidāma zīmola restartēšana un veiktas iestrādnes, lai Latvijā varētu sākt dabīgo aktīvo izejvielu ražošanu.
Pārtop jaunā kvalitātē
Investīciju fonda FlyCap līdzekļi ieguldīti produktu portfeļa izstrādē un attīstībā, kā arī eksporta veicināšanā – uzņēmums piedalījās starptautiskajā izstādē Vita Food, kas notika Ženēvā (Šveicē), un saņēma piedāvājumu no Spānijas kompānijas Uriach realizēt uztura bagātinātājus, izmantojot viņu zīmolu Innovage, stāsta SIA Purified padomes priekšsēdētājs Kristaps Ērglis. Apjomi nav bijuši pārāk lieli – pārdoti 10 tūkstoši blisteru, taču gūta vērtīga pieredze produkcijas realizācijā ārvalstu tirgū. Šobrīd ir pabeigta uztura bagātinātāju vizuālā un saturiskā uzlabošana – tas tiek realizēts patērētājam ērtākā iepakojumā. Sākotnēji uztura bagātinātāji tika pildīti plastikāta plāksnītēs (koreksos), bet šobrīd tie, līdzīgi kā medikamenti, tiek ievietoti blisteros.
«Nedaudz ir mainīts produkta saturs, liekot lielāku akcentu uz garšu. Ir pievienota uzturvērtību tabula, kurā var redzēt, cik kaloriju tiek uzņemts, ēdot šādu šokolādi,» teic K. Ērglis. Šobrīd tiek ražoti trīs uztura bagātinātāji – sirds veselībai Cardio Chocolate, skaistumam Beauty Chocolate un figūrai Figure Chocolate. Tie tiek izplatīti Mēness aptieku tīklā, kā arī Lietuvas aptiekās, bet martā atsāksies produktu tirdzniecība internetā. «Nelieli apjomi ir aizceļojuši arī uz Ķīnu, šobrīd notiek sarunas par uzturu bagātinātāju eksportu uz Āzijas valstu tirgiem, piemēram, Malaiziju,» teic K. Ērglis. Viņš atzīst, ka, savukārt, uz Krievijas tirgu raugās pieasardzīgi. Tas ir saistīts ar šajā valstī salīdzinoši daudz sarežģītāko sertifikāciju un reģistrāciju, kā arī produkta cenu, kas Krievijas tirgum varētu būt pārāk augsta. Purified ir samazinājusi uzturu bagātinātāju cenu. «Šāds produkts nevar maksāt vairāk par 10 eiro, mūsu uztura bagātinātāji vienam mēnesim izmaksā no deviņiem līdz 10 eiro,» viņš informē.
Šobrīd jaunus uztura bagātinātājus uzņēmums neplāno ražot. «Negribam uzkāpt uz tā paša grābekļa, kā darbību sākot, kad produktu portfelī bija pat 15 dažādu produktu. Nebija ilgi jāgaida, kad tirgus izdarīja savas korekcijas, redzējām, ka populārākie ir līdzekļi sirdij, skaistumam un figūrai,» atzīst K. Ērglis. Viņaprāt, Purified uztura bagātinātājiem konkurentu tikpat kā neesot. Kembridžas zinātnieku izstrādātā skaistuma šokolāde Esthechoc varētu sacensties ar Beauty Chocolate, pārējiem produktiem alternatīvas eksporta tirgū īsti nav. Paredzēts uztura bagātinātājus tirgot arī speciālos stendos lielveikalos, skaistumkopšanas salonos un sporta klubos, kā arī citviet, kur apgrozās cilvēki, kuriem rūp veselīgs dzīvesveids.
Visu rakstu lasiet 4. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!