Lai gan Baltijas iedzīvotāji vēl neapdrošinās tik aktīvi kā citās valstīs, izpratne par apdrošināšanas produktiem un risku zaudēt savu labklājību aug
Tā intervijā DB teic Lietuvas apdrošināšanas kompānijas Lietuvos draudimas AB valdes loceklis Raimonds Geleževičs (Raimondas Geleževičius).
Agrāk cilvēki domāja, ka valsts parūpēsies par viņiem, taču tagad sabiedrība arvien biežāk nonāk pie domas, ka paši vien ir atbildīgi par sevi. «Pēc 20 gadiem paaudzes būs nomainījušās un būsim līdzīgā situācijā kā pārējā pasaule,» viņš spriež.
Lietuvos draudimas ir 500 tūkstoši privāto un biznesa klientu, nedzīvības apdrošināšanas tirgū tai ir līderpozīcijas ar 31% lielu daļu. Sekotājs ir Gjensidige ar 19,4% un BTA ar 13,5%. Kompānija ietilpst Polijas izcelsmes apdrošināšanas grupā PZU.
Tehnoloģiju jaunuzņēmumi jeb startup aktīvi iesaistās finanšu tehnoloģiju biznesā. Vaicāts, vai jūtams, ka startup ienāktu arī apdrošināšanas biznesā, R. Geleževičs teic, ka šajā biznesā labi jāsaprot risks, klienti un statistika, tāpēc ienākšana šajā lauciņā nav viegla. «Barjera visiem jaunajiem startup, kuriem varbūt ir labas idejas, ir termiņš, cik ilgā laikā bizness nobriest. Vēl jāņem vērā, ka cilvēki joprojām ļoti labi nesaprot apdrošināšanu un viņiem ir vajadzīga profesionāla konsultantu palīdzība. Liela daļa startup darbojas internetā un tur cilvēkiem labi jāsaprot, ko tieši viņi vēlas iegādāties,» viņš saka.
Visu rakstu Izpratne pamazām palielinās lasiet 3. marta laikrakstā Dienas Bizness.