Citas ziņas

Apdrošināšanas tirgū - zini vai mini

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426,30.01.2007

Jaunākais izdevums

Bankas, vēloties klientam piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, rada priekšnosacījumus apdrošināšanas brokeru izstumšanai no tirgus.

Brokeri lēš, ka no tā varētu ciest klienti. Virzību varas gaiteņos sākušas banku ierosinātās izmaiņas apdrošināšanas starpniecības jumta likumā, kas paredz bankām iespēju kā aģentiem piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, neapdrošinot savu civiltiesisko atbildību.

Eiropas ekonomiskās zonas vairākās valstīs bankām ir tiesības darboties kā aģentiem, tomēr tās atzīst, ka vairumā gadījumu banka kā aģents pārstāv tikai to apdrošinātāju, kurš ir banku meitas uzņēmums (Francija, Somija, Vācija), bet situācija, kad bankas izplata vairāku apdrošinātāju produktus, nav bieži sastopama, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija. Dažās valstīs ir nosacījums, ka jāsaņem piekrišana no visiem iesaistītajiem apdrošinātājiem par to, ka banka izplatīs arī citu apdrošinātāju produktus (Luksemburga). Polijā noteikts, ka pretējā gadījumā bankai ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību. Ungārijā noteikts, ka bankas ir tiesīgas izplatīt tikai savstarpēji nekonkurējošus apdrošināšanas produktus, ja tie kalpo kā papildinājums banku pamatdarbībai (īpašuma apdrošināšana nav uzskatāma par tādu).

Cietēji vai ieinteresētie

Pret izmaiņām asi iebilst, iespējams, apdrošināšanas starpnieku tirgū mazākzināmie dalībnieki - apdrošināšanas brokeri, kuri, iespējams, tiek izstumti no apdrošināšanas tirgus (brokeri līdz šim bija vienīgie, kas piedāvāja vairāku apdrošinātāju polises). Par to liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītāja Jura Dumpja teiktais: "Ļaujot kredītiestādēm izplatīt tikai viena apdrošinātāja produktus, tiek nepamatoti kavēta un kropļota konkurence apdrošināšanas starpnieku tirgū, jo nepamatoti piešķir ekskluzīvas tiesības tikai brokeriem sniegt starpnieka pakalpojumus vairākiem apdrošinātājiem". Ergo Latvija pārstāve Evija Dundure piekrīt: brīdī, kad bankas darbinieks piedāvās 5-6 apdrošinātāju polises, tas stipri līdzināsies brokera darbībai, un tādā veidā bankas darbinieks un brokeris kļūs par vistiešākajie konkurentiem. Apdrošinātāji un bankas uzskata, ka banku klientiem pavērsies plašākas izvēles iespējas apdrošināšanā, tas arī veicinās konkurenci starp apdrošinātājiem, kas atstāšot pozitīvu ietekmi uz polišu cenu. Jāpiebilst, ka arī apdrošināšanas brokeri veicina konkurenci,proti, klientam vēršoties pie brokera, tas uzklausa klienta vēlmes un iespējas, izsūta aicinājumu vairākiem apdrošinātājiem iesniegt savus piedāvājumus. Apdrošinātāji zina, ka brokeris šīs polises izskaidros un salīdzinās, klientus informēs par izņēmumiem, kādos atlīdzību klients nesaņems, arī polises cenas iespējamas zemākas. Piedāvājums, ko sniegs bankas un brokeri, ir atšķirīgs - pirmajā gadījumā klientam jāizvēlas, pamatojoties uz savām zināšanām, bet otrajā - izvēle būs profesionāli izvērtēta. Brokeri šaubās, vai klients spēs bankā izlasīt vairākus apdrošināšanas līgumus, kur nu vēl salīdzināt, bet tādējādi jau tiek pārkāptas patērētāja tiesības. Tāpēc brokeri aicina bankas iegūt brokera statusu, kas, pēc FKTK pārstāves Ievas Uplejas atzītā, visumā ir iespējams, tomēr atbalstīts ir priekšlikums par aģenta statusu. "Bankām uzlikts pienākums informēt klientu par to, ka tās nav tiesīgas dot padomu vai sagatavot piedāvājumu, pamatojoties uz piedāvājuma analīzi. Klients, kas vēlēsies saņemt profesionālu padomu, varēs vērsties pie sava apdrošināšanas brokera," tā J. Dumpis.

Pēc Hansa apdrošināšanas brokera pārstāvja Ivara Svilāna teiktā, noteikti vidēji bankas speciālisti nav tik lieli profesionāļi apdrošināšanā kā sertificētie brokeri, un klientiem noteikti ir jāzina, ka apdrošināšanu viņiem piedāvā apdrošinātāja pārstāvji - aģenti.

Varētu ciest klienti

Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) vadītājs Aigars Krūms pauda satraukumu, ka bankas kā aģenti pārstāvēs sevi un apdrošinātāju, un tādējādi klienta interese būs pakārtota, jo nevar vienlaikus rūpēties par savām biznesa un klienta interesēm. "Apdrošināšanas līgumi kļūst sarežģītāki. Lai saprastu to noteikumus, klientam jābūt ar zināmu pieredzi, jāzina daudzi saistītie likumi," tā viņš. Brokeri pieļauj divus scenārijus: vai nu bankas darbinieks pārkāps likumu un mēģinās ko ieteikt, nonākot interešu konfliktā, jo kvalifikācijas trūkuma dēļ nevarēs izvērtēt polišu izdevīgumu, vai arī klients griezīs krievu ruleti un izvēlēsies polisi "uz dullo". A. Krūms kā sekas ieskicēja pilnu apdrošināšanas tirgu ar bankā apdrošinātiem klientiem, kuri var nesaņemt atlīdzības. Apdrošināšanas brokerfirmas Marsh vadītāja Žanete Jaunzeme secina, ka tādējādi faktiski tiks nonivelēta vērtība - zināšanas par specifisku produktu. Apdrošinātāji apgalvo: neradīsies situācija, ka klientiem netiks izskaidroti noteikumi un viņi nesaņems atlīdzību, kredītiestādes piedāvās klientiem apdrošināšanas produktus, kas pilnībā atbildīs klientu interesēm un klientam atliks izvēlēties apdrošinātāju, kuram uzticas visvairāk. "Bankas zina, kādiem riskiem jābūt segtiem un par kādām summām, pie tam nereti pat labāk par pašu klientu," tā E. Dundure. Bankas pievērš uzmanību apdrošinājuma summām un riskiem, un pie līdzīgiem produktiem klients izvērtēs cenu, servisu un kompānijas labo slavu, tā viņa, lēšot, ka bankas ieinteresētība, lai klients maksimāli ātri atjaunotu savu finansiālo stāvokli, garantē to, ka klientiem tiks izskaidroti noteikumi un viņi saņems bankā kvalitatīvu pakalpojumu."Likumdošanas izmaiņas ir spēkā ar nosacījumu, ka apdrošināšana ir papildinājums sniegtajam pakalpojumam, proti, bankas varēs noformēt apdrošināšanu klāt salīdzinoši viegli saprotamiem apdrošināšanas veidiem. Bankas konkurēs, un tas neatļaus piedāvāt klientiem "labu" bankas un "slikto" apdrošināšanas produktu, tas ietekmētu negatīvi bankas tēlu," tā I. Svilāns. "Nav pamatojuma LABA piedāvātajai kārtībai vienmēr nodrošināt bankas klientam tirgus izpēti, jo klients jau ieradies uz konkrēto banku, tātad izdarījis izvēli. Turklāt klientu interešu aizstāvībai darbojas vairāki mehānismi - uzraudzību par to nodrošina FKTK, PTAC, KP u.c.," tā BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva. Tomēr Latvijas komercbanku asociācijas vadītāja Teodora Tverijona Db paustais viedoklis liek šaubīties par klientu interesēm apdrošināšanas jomā. "Brokerim saņemot no klienta uzdevumu sameklēt izdevīgāko apdrošināšanu, primārais ir apdrošināšana, bet banku gadījumā klientam primārais ir kredīts. Ja kredīts ir nekustamā īpašuma iegādei, tad šo īpašumu vajag apdrošināt par labu bankai," tā T. Tverijons. Viņaprāt, brokeri kļūdās, domājot, ka šoreiz ir runa par obligāto nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kur prēmijas atkarīgas no nekustamā īpašuma atjaunošanas vērtības, kura mainās. Tomēr no banku teiktā nākas secināt, ka T. Tverijons ko sajaucis. SEB Unibankas pārstāve Agnese Gribuste apliecināja, ka kredītņēmējiem obligātā nekustamā īpašuma apdrošināšana ir tā, kuras mērķis ir nodrošināt pret riskiem - plūdi, ugunsgrēki, īpašuma bojāeja. Ir arī brīvprātīgais apdrošināšanas veids - kredītņēmēja dzīvības apdrošināšana.

Skatīsies pēc galviņām

Ž. Jaunzeme domā, ka bankas jau slēdz apdrošināšanas līgumus, kuri neatbilst klientu interesēm, minot gadījumus, kad klienti paļāvušies uz nelaimes gadījumu, ceļojumu apdrošināšanas polisēm, kas pievienotas pie banku kartēm, un šobrīd atraitnes diezgan bezcerīgi cīnās par atlīdzībām. A. Krūms arī pauda personisko viedokli: iespējams, bankas centīsies legalizēt "mīļos un nemīļos" apdrošinātājus.

Sarukšot komisijas

Apdrošinātāji neizslēdz iespēju samazināt komisijas maksas brokeriem, bet vienlaikus gana iespaidīgi atalgo savus aģentus, uz kuru statusu pretendē arī bankas.

Apdrošinātāji līdz šim pārmetuši apdrošināšanas brokeriem to, ka tie klientam "iesmērē" tā apdrošinātāja polisi, par kuru solīta lielāka komisija, kas ir galvenais finansējums brokera darbībai. Latvijas apdrošināšanas brokeru asociācijas vadītājs Aigars Krūms pilnībā noraidīja šos pārmetumus, minot, ka likums atļauj klientam jautāt jebkuram brokerim par komisijas apmēru. "Ja brokeris piedāvā to apdrošinātāju, kurš vairāk maksā, tad brokerim jāpierāda izdevīgums," tā viņš, komisiju apmēru lēšot 10-20 % no prēmiju apjoma. Tikmēr atsevišķi apdrošinātāji izrādot iniciatīvu samazināt brokeru komisijas apmēru, atzina A. Krūms. No vienas puses, tas samazina izplatīšanas izdevumus, bet, no otras puses, nes līdzi bēdīgu niansi: ja pazeminās komisijas maksu brokerim, sarūk iespēja samaksāt kvalificētam cilvēkam."Spiežot zemē komisijas, apdrošinātājs pats zāģē zaru, uz kura sēž - jo mazāk kvalificēts brokeris, jo mazāk kvalitātes riska izvērtēšanā. Sekas būs tās, ka brokeru klienti apdrošinātāju iedzen mīnusos," tā viņš. Ergo seko līdzi katra noieta kanāla, t.sk. arī brokeru darbības rentabilitātei, tā Ergo Latvija pārstāve Evija Dundure. "Tā kā komisijas maksas ir būtiska to sastāvdaļa, analizējot iepriekšējā pārskata perioda darbības rezultātus, tiek izvērtēta arī šī sadaļa. Prognozējam, ka ar atsevišķām brokerfirmām apdrošināšanas veidos, kur rentabilitātes rādītāji nav apmierinoši, tiks veiktas pārrunas un panāktas vienošanās par motivējošāku komisijas atlīdzību sistēmu," tā viņa.

Arī apdrošināšanas aģenti saņem atlīdzību par sava apdrošinātāja pārdoto polisi. Izrādās, ka šīs komisijas var būt gana lielas. Piem., Parekss AK komisija aģentiem ir 0-30 % no prēmiju apjoma, dažreiz vēl vairāk, atzina Parex AK pārstāve Dace Brumziede. Arī bankas kā aģenti no apdrošinātājiem varēs saņemt komisijas. Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Juris Dumpis neminēja konkrētu komisiju apjomu, bet atzina, ka klients var uzdot interesējošos jautājumus, bet banku ziņā ir nodrošināt šo komunikāciju."Bankas lūkojas pēc papildu peļņas un komisijas no apdrošināšanas prēmijām," tā brokerfirmas Marsh vadītāja Žanete Jaunzeme. PTAC pārstāve Sanita Biksiniece atzina, ka PTAC varētu iesaistīties apdrošināšanas tirgū, jo pieaug sūdzības - pērn par 25 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

,24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

MINI atgriežas autorallijā ar Countryman WRC

Aldis Zelmenis,29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kulta autoražotājs MINI apstiprinājis, ka sākot 2011. gadu ar jaunuzbūvēto Countryman WRC plāno piedalīties atsevišķos čempionāta posmos, bet 2012. gadā jau iesaistīties cīņā par pasaules čempiona titulu.

Šis paziņojums ir ne vien vēsturisks pavērsiens augstākā līmeņa rallijā, bet arī nozīmīgs lēmums MINI sportiskā mantojuma saglabāšanā un atjaunošanā. Pirms vairāk kā četdesmit gadiem MINI kļuva par sensāciju rallija trasēs, it sevišķi leģendārajā 1964. gada Montekarlo rallijā, kur Padijs Hopkirks izcīnīja uzvaru ar Mini Cooper S, sensacionālā veidā pārspējot pretiniekus ar daudz jaudīgākiem astoņcilindru automobiļiem. Timo Mākinenam un Rauno Āltonenam izdevās atkārtot fenomenālo rezultātu 1965. un 1967. gadā. Pēc tam ar MINI rallijos startējušas tikai privātas komandas, bet ražotājs atbalsta MINI CHALLENGE autošosejas seriālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LABA: Nedzīvības apdrošināšanas prēmiju pieaugums 84%

,30.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši apkopotajiem datiem par 2007.gadu, apdrošināšanas brokeru nozarē Latvijā pagājušajā gadā noticis lēcienveidīgs nedzīvības apdrošināšanā parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums vairāk kā par 84 %, salīdzinot ar 2006.gadu, informē Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācija (LABA).

Kopumā apdrošināšanas brokeri nedzīvības apdrošināšanā 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 77 miljonu latu apmērā. Dzīvības apdrošināšanā, kur bija noteikta cita apdrošināšanas prēmiju uzskaites kārtība kā nedzīvības apdrošināšanā, apdrošināšanas brokeri 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 9 miljonu latu apmērā, bet pārapdrošināšanā vēl 4,6 miljonu latu apmērā. Tādējādi kopējais uzskaitītais apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2007.gadā sasniedz 91 miljonu latu.

Nedzīvības apdrošināšanā nozīmīgs apdrošināšanas prēmiju pieaugums ir vērojams visos apdrošināšanas veidos. Lielā mērā apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumu pagājušajā gadā ir ietekmējusi apdrošinātāju īstenotā apdrošināšanas prēmiju palielināšana. Taču visvairāk nozares kopējo rādītāju izaugsmi sekmēja apdrošināšanas brokeru sabiedrību skaita pieaugums, kas 2007.gadā bija visai nozīmīgs – gada laikā darbību uzsāka vairāk kā 20 jaunas apdrošināšanas brokeru sabiedrības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā Ergo Baltijas valstīs palielinājusi apdrošināšanas prēmiju apjomu, gan peļņu, gan arī tirgus daļu, informē uzņēmums.

Ergo Baltijas valstīs 2017. gadā parakstīja apdrošināšanas prēmijas 242 miljonu eiro apmērā, kas ir par 36 miljoniem vairāk nekā 2016. gadā. Ergo peļņa 2017. gadā sasniedza 8,6 miljonus eiro (2016. gadā – 4,5 miljoni eiro).

2017. gada 11 mēnešos Ergo apdrošināšanas prēmiju apjoma pieaugums 17,6 % apmērā pārsniedza Baltijas apdrošināšanas tirgus pieauguma tempu (14,9 %), tādējādi palielinot tirgus daļu līdz 14,6 %. Vienlaikus pieaudzis arī Ergo izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms, kas 2017. gadā sasniedza 142,6 miljonus eiro, kas ir par 9,2 miljoniem eiro vairāk nekā 2016. gadā (2016. gadā – 133,4 miljoni eiro).

Visās Baltijas valstīs lielākais Ergo parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums nedzīvības apdrošināšanas segmentā sasniegts transportlīdzekļu apdrošināšanā, savukārt dzīvības apdrošināšanas segmentā – uzkrājošajā dzīvības apdrošināšanā. Nedzīvības apdrošināšanas segmentā Ergo Baltijas valstīs parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2017. gadā pieauga par 22 %, dzīvības apdrošināšanā – par 6,1 %, savukārt veselības apdrošināšanā parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums sasniedza 12,5 %. Koncentrējoties uz pozitīvu risku parakstīšanas rezultātu, uzlabots tehniskais rezultāts visās Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs «Rimi Latvia» pamazām atteiksies no «Supernetto» zīmola veikaliem, aizstājot tos ar «Rimi Mini», sacīja «Rimi Latvia» valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

«Jau jūlijā intensīvi sāksim īstenot programmu, kuras rezultātā nākamā gada laikā veikali ar «Supernetto» zīmolu Latvijā vairs nebūs un notiks pakāpeniska šo veikalu pāreja uz «Rimi Mini» zīmolu,» teica Turlais.

Viņš norādīja, ka līdz šim jau vairāki «Supernetto» veikali ir pārveidoti par «Rimi Mini» veikaliem. «Pēdējo trīs vai četru gadu laikā mēs ļoti lēnā tempā esam pārveidojuši kādus desmit [«Supernetto» veikalus], tostarp Ventspilī, Siguldā, Daugavpilī, Rīgā. Daudzi vienkārši to nav pamanījuši, jo dažādas pārveides no viena formāta uz citu savā veikalu tīklā veicam regulāri. Tā, piemēram, kāds supermārkets var pārtapt par hipermārketu, ja redzam pircēju pieprasījumu konkrētajā pilsētā,» stāstīja «Rimi Latvia» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

MINI fani satiekas Silverstonā

,08.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 000 entuziastu no vairāk nekā 40 valstīm, tajā skaitā Latvijas MINI klubs, pulcējās Silverstonā sveikt MINI 50. jubilejā

Šogad jau trešo reizi tika rīkots leģendārais festivāls MINI United. Šoreiz tas notika 22. – 24. maijā Pirmās formulas trasē Silverstonā, Anglijā. Unikālais pasaules mēroga pasākums pulcēja 25 000 fanu no vairāk nekā 40 valstīm, atvizinot uz grandiozo pasākumu vairāk nekā 10 000 MINI automobiļu, no kuriem lielākā daļa bija rūpīgi individualizēti. Pasākumā bija ieradušies daudz fanu klubu biedru no visas Eiropas, vairākumam no tiem veicot ceļu pie savas auto stūres. Pat dalībniekus no Krievijas un Dienvidāfrikas attālums un lielās izmaksas netraucēja ierasties, lai personiski sveiktu britu auto leģendu 50. dzimšanas dienā. Arī vesela virkne slavenību bija apņēmības pilni izbaudīt šo aizraujošo sacīkšu, mūzikas festivāla un dzīvesstila atmosfēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā apdrošināšanas tirgus Latvijā piedzīvojis mērenu izaugsmi – parakstīto prēmiju apjoms gada laikā ir pieaudzis par 7,5%, sasniedzot 555,1 miljonu eiro. Savukārt izmaksāto atlīdzību apjoms kāpis par 24,5%, sasniedzot 366 miljonus eiro, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotie dati.

Apdrošinātāji pieaugumu vērtē pozitīvi, uzsverot, ka atsevišķos apdrošināšanas veidos vērojams straujāks pieauguma temps nekā iepriekš, tāpat palielinās brīvprātīgo apdrošināšanas veidu pieprasījums.

"Dzīvības un veselības apdrošināšana tradicionāli aug dinamiski, bet 2019. gada galvenā iezīme ir īpašuma apdrošināšanas straujais pieaugums gan parakstīto prēmiju, gan izmaksāto atlīdzību ziņā. Tas apliecina, ka klienti novērtē apdrošināšanas nozīmi un vairāk rūpējas par savu īpašumu. Kopumā pērnā gada izaugsme bija prognozētajā apmērā, taču skaitļi vien neatspoguļo apdrošināšanas attīstību. Nozarē notiek nozīmīgas kvalitatīvas pārmaiņas, lai piemērotos klientu prasībām – attīstās attālinātie apkalpošanas kanāli un IT sistēmas, tiek papildināti polišu segumi un piedāvāti jauni apdrošināšanas veidi," komentē LAA prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Ergo straujš parakstīto prēmiju, peļņas un tirgus daļas pieaugums

Žanete Hāka,28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada deviņos mēnešos Ergo Baltijas valstīs palielinājusi gan apdrošināšanas prēmiju apjomu, gan peļņu, gan arī tirgus daļu, informē uzņēmums.

Šā gada deviņos mēnešos Ergo Baltijas valstīs parakstīja apdrošināšanas prēmijas 177 miljonu eiro apmērā (2016. gada deviņos mēnešos – 149 miljonus eiro). Ergo apdrošināšanas prēmiju pieaugums 18,4% apmērā pārsniedza Baltijas apdrošināšanas tirgus pieauguma tempu (14,5%), tādējādi palielinot tirgus daļu līdz 14,4 % (2016. gada deviņos mēnešos – 14,0 %). Ergo peļņa deviņos mēnešos sasniedza 6,8 miljonus eiro (2016. gada deviņos mēnešos – 3,5 miljonus eiro).

Lielākais Ergo parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoma pieaugums nedzīvības apdrošināšanas segmentā visās trijās Baltijas valstīs sasniegts transportlīdzekļu apdrošināšanā, savukārt dzīvības apdrošināšanas segmentā – uzkrājošajā dzīvības apdrošināšanā Latvijā un Lietuvā, kā arī dzīvības apdrošināšanas produktos Igaunijā. Peļņas pieaugumu nedzīvības apdrošināšanas segmentā visās trijās Baltijas valstīs sekmēja Ergo koncentrēšanās uz rentablu izaugsmi. Ergo sasniegtais pozitīvais rezultāts veselības apdrošināšanā būtiski sekmēja labu rezultātu sasniegšanu dzīvības apdrošināšanas sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Brokeri apdrošina ceturtdaļu

,08.03.2007

Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) apkopotie dati liecina, ka apdrošināšanas brokeru nozares pieaugums 2006.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, ir bijis neprognozēti augsts – 55%, sasniedzot vairāk kā 52 miljonus latu kopējo parakstīto prēmiju apjomu, Db.lv informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

Apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjoms ir pieaudzis visos apdrošināšanas veidos, izņemot kredītu apdrošināšanu, kas sastāda nenozīmīgu apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju daļu. Apdrošināšanas brokeru parakstītās prēmijas veselības apdrošināšanā un dzīvības apdrošināšanā 2006.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, ir dubultojušās un dzīvības apdrošināšanā sasniedz gandrīz 6,4 miljonus latu, bet veselības apdrošināšanā jau pārsniedz 9 miljonus latu.

Tradicionāli vislielākais apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjoms ir sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO), kur parakstīto prēmiju apjoms 2006.gadā pārsniedz 18 miljonus latu un pieaugums ir 43%. Samērā lielu apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjomu sastāda arī īpašuma apdrošināšana, kas 2006.gadā sasniedz 6,5 miljonus latu un uzrāda 26% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Plūdu postījumi: vai vienmēr palīdzēs apdrošinātājs?

Olavs Cers, “Zvērinātu advokātu birojs CersJurkāns” partneris, zvērināts advokāts,19.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā nedēļā viena no aktuālākajām ziņām bija par plūdiem un to sekām gan Jēkabpilī, gan Pļaviņās, gan arī citās apdzīvotās vietās Latvijā.

Šoziem plūdi negaidīti izvērtās sevišķi bīstami, un applūda pat tādas teritorijas, kuras līdz šim plūdi ir skāruši ļoti reti vai arī nekad. Šobrīd plūdu draudi ir mazinājušies, ūdens līmenis upēs pazeminās, un īpašnieki pakāpeniski atgriežas savos īpašumos, kur tiem būs daudz darāmā - plūdu sekas pašas no sevis nepāriet.

No ēku pagrabiem un citām telpām ir jāizsūknē ūdens, turklāt ēku sienas un pamati ir samirkuši, kas īsākā vai garākā laika posmā var radīt nepatīkamus sarežģījumus ēku ekspluatācijā. Mājās var būt bojātas apkures sistēmas un kanalizācijas sistēmas. Rūpnieciskajos objektos var būt bojātas arī ražošanas iekārtas, gatavās preces un izejvielu krājumi, dažādas specifiskas ierīces un tehnika, inženierkomunikācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veselības apdrošināšanu balsta valsts, citi taupa

Ieva Mārtiņa, Irēna Zandere,08.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privāto uzņēmēju aktivitāte veselības apdrošināšanas iegādē sākusi sarukt, ko nevarētu teikt par valsts iestādēm. Šogad veselības apdrošināšanā, ko Latvijā pamatā pērk valsts un privātie uzņēmumi saviem darbiniekiem, kopumā gandrīz vairs nepieaug pirkto polišu skaits, bet nelielais pieaugums gūts uz pieaugošo cenu rēķina, ko veicināja cenu kāpums veselības aprūpes iestādēs.

Vienlaikus daži apdrošinātāji secinājuši, ka veselības apdrošināšanas tirgū šobrīd lielākais patērētājs ir valsts sektors, kurā "turpina pirkt veselības apdrošināšanu", kā to darījuši līdz šim. Savukārt pieaugušo izmaksu un ekonomikas bremzēšanās dēļ daļai uzņēmumu nākas savilkt jostas un atteikties no daļas bonusu saviem darbiniekiem.

Daudzi atsakās

"Ir tendence, ka uzņēmumi kļuvuši mazāk aktīvi, nepērk apdrošināšanu. Veselības apdrošināšanas apjomi arī sarūk, jo ir uzņēmumi, kur sarūk darbinieku skaits. Tāpat, ja kādreiz izvēlējās plašākas veselības apdrošināšanas programmas, tad tagad izvēlas vienkāršākas, jo pakalpojums kļūst dārgāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Lietuvā ierosina noteikt 10% aizsardzības nodevu daļai apdrošināšanas līgumu

LETA/BNS,01.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Finanšu ministrija izstrādājusi likumprojektu, kas paredz daļai apdrošināšanas līgumu noteikt tā dēvēto aizsardzības nodevu 10% apmērā, ar kuru no nākamā gada jūlija plānots papildināt Valsts aizsardzības fondu.

Jaunā nodeva ir paredzēta Drošības iemaksu likumprojektā, ko ministrija ir iesniegusi saskaņošanai valsts iestādēs un uzņēmumos.

Pēc tam, kad būs saņemti secinājumi, likumprojekts tiks apspriests valdībā un, ja tas tiks apstiprināts, to virzīs uz parlamentu galīgā lēmuma pieņemšanai.

Drošības iemaksu ierosināts iekasēt no prēmijām par nedzīvības apdrošināšanas līgumiem, izņemot transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas prēmijas, ko maksā iedzīvotāji. Jaunais nodoklis skars mājokļa apdrošināšanu, automašīnu apdrošināšanu un papildu veselības apdrošināšanu, ko iedzīvotājiem nodrošina darba devēji.

Tas attiektos uz apdrošināšanas līgumiem, kas noslēgti, grozīti vai atjaunoti pēc 2025.gada 1.jūlija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Jaunajam iPad paredz spožu nākotni

Jānis Rancāns,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple jaunāko planšetdatoru iPad Mini tehnoloģiju nozares speciālisti vērtē piesardzīgi, tomēr norāda, ka kompānijai ierīci izdosies pārdot miljonos eksemplāru.

Eksperti norāda, ka Apple ierīce, kas saskaņā ar iepriekš izskanējošām prognozēm tika vērtēta kā tehnoloģiju milža ienākšana lētu un mazu planšetdatoru tirgus nišā, kur līdz šim dominēja Amazon un Google ierīces, nemaz tik maza un lēta, kā izrādās, nav, taču tās tirdzniecības apjomi būs ievērojami.

Db.lv jau vēstīja, ka Apple otrdien nāca klajā ar jaunāko iPad Mini, kas aprīkots ar 7,9 collu ekrānu, un tā vienkāršākais ASV variants maksās sākot no 329 dolāriem. Savukārt Apple konkurenti minētajā tirgus nišā ir lētāki un aprīkoti ar mazākiem ekrāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mini Countryman pieder pie krosoveru saimes, kas uz pārējo fona atšķirsies ar kartingam līdzīgām braukšanas prasmēm, vienīgais – par šiem priekiem un premium klases cienīgu pildījumu būs arī atbilstoši jāmaksā

Mūsdienu Mini jau sen kā vairs nav mazi sīkaļas, bet jaunais Mini Countryman ir vēl iespaidīgāka izmēra braucamais, kas droši var kalpot kā ģimenes auto ar godīgām četrām pasažieru vietām un telpu līdzpaņemtai bagāžai. Pēc būtības šis jau ir Mini&Maxi modelis. Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais Countryman ir par 20 centimetriem garāks. Tas ir arī par aptuveni 3 centimetriem platāks, bet vēl svarīgāka ziņa ir tā, ka riteņu garenbāze ir pastiepusies par 7,5 centimetriem. Pašsaprotami, ka šīs izmaiņas veicina automašīnas funkcionalitāti, neizmirstot par auto gaitas īpašībām, kas allaž ir bijusi visu Mini prioritāte. Savukārt, pieturoties vispārpieņemtajai Mini stila koncepcijai, unikālais vadības paneļa noformējums ar jaunākās paaudzes apaļajiem skārienjutīgajiem infodisplejiem koķetēs ar lielisku izšķirstpēju un ātrdarbību. To, cik ļoti ir izaudzis jaunais Contryman, lieliski apliecinās tehniskā informācija, ka turpmāk tā bagāžas nodalījuma tilpums būs 450 litri, ko, noguldot otrās sēdekļu rindas krēslus, var palielināt līdz pat 1309 litriem. Salīdzinājumā pret iepriekšējo modeli tas būs par 220 litriem vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nekompetents klients ir izdevīgāks

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426,10.11.2006

«Brokerus valsts pasūtījumiem nelaiž klāt. Tas ir pretēji valsts interesēm,» brīdina Aon valdes locekle Ņina Kukuškina.

DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa valsts un pašvaldību uzņēmumu, izvēloties apdrošinātāju, maz vērtē riskus, radot bažas par nodokļu maksātāju naudas šķērdēšanu. No risku noteikšanas, izvērtēšanas, no iespējām to samazināt ir atkarīga apdrošināšanas cena un kvalitāte, norāda apdrošināšans brokeri.

Lai to veiktu, valsts un pašvaldību uzņēmumos un iestādēs nepieciešams zinošs cilvēks vai jāpraktizē risku novērtēšanas pakalpojumu piesaistīšana no malas. Pretējā gadījumā konkursos var uzķerties uz apdrošinātāju piedāvātajām lētām cenām, bet vienlaikus nenosegt vajadzīgos riskus, tā neefektīvi šķērdējot valsts naudu. Turklāt var rasties lieki zaudējumi, ja kaut kas notiks, bet apdrošinātājs zaudējumus nesegs.

Latvijā nav prakses sludināt valsts un pašvaldību konkursus apdrošināšanas brokeriem, bet tikai apdrošinātājiem, atzina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītājs Andrejs Tiknuss. "Brokeri par katru cenu grib piedalīties konkursos, jo tas ir bizness. Tomēr, cik es varu secināt no sarunām, daudzas apdrošināšanas kompānijas nav sajūsmā par brokeriem," viņš atzina. "Pērkot veselības apdrošināšanu, mums pat prātā nav ienācis izmantot apdrošināšanas brokerus, jo par to papildus jāmaksā, tādējādi tērējam valsts budžeta līdzekļus" teica IUB vadītājs. Jautāts, vai brokerim nemaksā apdrošinātājs, viņš atzina: "Tas atkarīgs no līgumiem - brokeri var saņemt gan no vieniem, gan otriem. Tāpēc arī diskusija ar apdrošināšanas kompānijām bija izvērsusies." Viņš uzskata, ka konkurss tieši apdrošināšanas kompānijām ir racionālāk nekā konkurss apdrošināšanas brokerim, kurš sameklētu apdrošinātāju. "Tad iespējams salīdzināt vairāk piedāvājumus, bet brokeris varētu piedāvāt ko vienu. Tāpat nav izslēgts, ka apdrošināšanas brokeris lobē kādu no apdrošināšanas kompānijām," tā IUB vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi pret viņu izturas ar zināmu aizturi, jo Juris Millers savulaik ir iemetis ne vienu vien akmeni daudzos dārziņos. Jā, iespējams, kādam viņš var nepatikt, taču nevar noliegt, ka Jura aktivitātes vienmēr ir piesaistījušas uzmanību. Turklāt Juris jau līdz sešpadsmit gadu vecumam bija paguvis izgaršot to, ko cits nepiedzīvo visa mūža garumā. Un joprojām viņa dzīvi nevar saukt par gluži parastu.

Desmit gadu vecumā viņš jau intervēja Alfrēdu Rubiku un Edgaru Liepiņu, trakajos deviņdesmitajos Juris kļuva par pasaulē jaunāko uzņēmēju, plikā vietā izveidodams pats savu konkursu. Vēl pienapuika būdams, viņš bīdīja lietas ar nopietniem onkuļiem, vēlāk izvārtījās pedofilijas skandāla dubļos, spēja piecelties un virzīties tālāk, pats sevi nodēvējot par paparaci.

Pēc nepilna mēneša Jurim būs trīsdesmit. Tiekoties ar viņu karstā, saulainā maija pēcpusdienā, rodas sajūta, ka Juris nav spējis izvairīties no trīsdesmitgadnieku krīzes. Lai arī viņš ir tikpat vitāls un atvērts kā līdz šim, kaut kas tomēr ir mainījies. Šobrīd viņš strādā nobriedušo cilvēku radio SWH, ir aizrāvies ar akadēmiskās izglītības turpināšanu, nākotnē ir gatavs pievērsties producēšanai. Pēc radio SWH jubilejas viņam klajā nāks nopietna grāmata: tie vairs nebūs paparaci novērojumi, bet gan pētnieciskais darbs par SWH vēsturi, intervijas ar radio bijušajiem un esošajiem dīdžejiem, ētera personībām, aizkadra stāsti. Lai gan... ar Juri ir kā ar bitēm. Nekad neko nevar zināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto Asociācija veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu.

Šogad mērķis bija ne tikai noskaidrot labāko, bet arī paskatīties patiesībai acīs un uzzināt kuri ir tie, ar ko ciešākajiem sadarbības partneriem – autoservisiem – iet visgrūtāk, skaidro asociācijas pārstāvji.

Izvēloties apdrošināšanas kompāniju sava automobiļa apdrošināšanai, parasti pircējs salīdzina apdrošināšanas kompānijas piedāvāto segumu (pašrisks, apdrošināšanas summa u.c.), noteikumus un cenu. Parasti netiek domāts par to, kā būs tad, ja kaut kas notiks un automobilis būs jāremontē. Skaidrs, ka visi sola labu pieredzi, ātru remonta izmaksu saskaņošanu un augstu kvalitāti, bet nav iespēja salīdzināt objektīvi to, cik viegli sadarboties būs brīdī, kad apdrošināšanas kompānijai radīsies nepieciešamība veikt izmaksu un atgriezt auto uz ceļa pēc negadījuma. Var jautāt draugiem vai darba kolēģiem, bet tie varēs pastāstīt tikai par tādu sadarbību, kad viss rit labi, jo nav bijuši negadījumi, kad apdrošināšanas kompānija veiktu izmaksas viņiem. Iespējams, ka kādam būs arī remonta pieredze, bet tad tā visticamāk būs tikai ar vienu konkrētu apdrošināšanas kompāniju un nebūs pietiekami plašs skatījums uz tirgu kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA savos jaunajos transportlīdzekļu KASKO apdrošināšanas noteikumos ir ietvērusi līdz šim nebijušu nosacījumu, informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

"Minētais BTA jauno KASKO noteikumu 8.12.punkts attiecas tikai uz apdrošināšanas līgumiem, kuru apdrošināšanas prēmijas tiek maksātas latos, kas Latvijas Republikā ir parasta prakse, un tā tiek maksāta pa daļām, kas, ņemot vērā straujo KASKO cenu pieaugumu, varētu būt pieprasīts nosacījums. Tādēļ var secināt, ka norādītais nosacījums attieksies uz lielu daļu BTA noslēdzamo KASKO polišu. Nesaprotams varētu šķist fakts, ka klientiem, kuri apdrošināšanas prēmiju maksā latos un apdrošināšanas atlīdzību saņems latos, nezin kādēļ jāpiemaksā BTA par lata kursa svārstībām pret eiro. Kāpēc ne pret dolāru, vai jēnu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanas nozarē jāienāk robotikai un mākslīgajam intelektam

Rūta Kesnere,24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozarei ir vajadzīga visaptveroša digitāla stratēģija, kas ietvertu ne tikai pašapkalpošanos, bet arī robotiku un mākslīgo intelektu

Tā intervijā DB stāsta apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs.

Fragments no intervijas:

Vai ir stingra korelācija starp apdrošināšanas pakalpojumu attīstību un iedzīvotāju pirktspēju? Kā tas ir Latvijā?

Šāda korelācija neapšaubāmi ir – apdrošināšanas nozare ir ļoti cieši saistīta ar katras valsts ekonomisko sniegumu attiecīgajā brīdī, un, palielinoties pirktspējai, palielinās pieprasījums pēc apdrošināšanas. Viens no rādītājiem, ko analizē nozares eksperti un kas liecina par katras valsts ekonomisko attīstību un iedzīvotāju pirktspēju, ir apdrošināšanas īpatsvars ekonomikā attiecībā pret iekšzemes kopproduktu. Latvijā, salīdzinot ar citām valstīm, šī attiecība nedzīvības apdrošināšanā ir 1,8%. Lielbritānijā tie ir 2,8%, Īrijā – 4%, Francijā – 3,2%. Pozitīva tendence, ka Latvijā pieprasījums pēc apdrošināšanas katru gadu palielinās. Ir jāsaprot, ka apdrošināšana ir vērtība. Piemēram, OCTA nereti tiek uztverta kā papildus nodoklis, nevis kā savas atbildības apdrošināšana. Citāda ir situācija, iegādājoties KASKO, ceļojumu un īpašuma apdrošināšanu – klienti saprot, ka līdz ar polisi iegūs lielāku drošību un sirdsmieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Apdrošinātāju savienības dati liecina, ka pērn valstī reģistrēti 408 apdrošināšanas krāpniecības gadījumi, kas ir mazāk nekā divus iepriekšējos gadus, bet pērn kopumā krāpnieki no apdrošinātājiem centās izkrāpt deviņu gadu laikā lielāko summu - 2,6 miljonus eiro.

Igaunijas Apdrošinātāju savienības vadītāja zaudējumu novēršanas jautājumos Illi Reimetsa sacīja, ka krāpnieki cenšas iegūt arvien lielākas apdrošināšanas kompensācijas, bet efektīva policijas un apdrošinātāju izmeklētāju sadarbība ir ļāvusi atklāt arvien vairāk krāpniecības gadījumu.

«Būtiski mazāk ir gadījumu ar inscenētu un izplānotu krāpniecību, kas agrāk bija visizplatītākais apdrošināšanas krāpniecības veids. Ja krāpniekus atklāj apdrošināšanas gadījuma inscenēšanā, nākotnē tamlīdzīgu mēģinājumu vairs nebūs. Piemēram, ekonomikas lejupslīdes laikā pieaug māju dedzināšanas skaits, kas ir viens no piemēriem plānotai apdrošināšanas krāpniecībai,» klāstīja Reimetsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma Evelatus miniatūro tālruni var paņemt līdzi, ja kabatā nepietiek vietas viedtelefonam

Pagājušās desmitgades pirmajā pusē mobilo telefonu evolūcija bija uzņēmusi kursu uz pēc iespējas mazāku izmēru. Jo mazāks tālrunis bija kabatā, jo respektablāks šķita tā nēsātājs. Ražotāji šajā «bruņošanās sacensībā» aizdzīvojās līdz diezgan absurdiem izmēriem – tik niecīgiem, ka dažos Nokia un Siemens modeļos ciparnīcas pogas varēja nospiest vien ar mazāko pirkstu vai pat bija jāņem talkā pildspalvas gals.

Nez, kur šī virzība būtu aizvedusi, ja vien lielāku lomu neiegūtu krāsains ekrāns, kas drīz vien kļuva skārienjutīgs, aizsākot pilnīgi pretēju tendenci. Kad jau šķita, ka sīkie telefoni ir zuduši nebūtībā uz mūžiem, vietējais mobilo telefonu izplatītājs Evelatus šoruden prezentēja savu jaunāko modeli Mini, kas modina atmiņā pusotru desmitgadi tālu pagātni. Tirgotājs to pozicionē kā lētu izvēli bērniem vai kā džinsu bikšu mazajā sānu kabatā ieliekamu rezerves ierīci viedtelefonu īpašniekiem. Taču vai tādam vispār ir vieta mūsdienu cilvēka ikdienā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pirms Ženēvas autoizstādes, kur gaidāma oficiālā jaunā Mini Countryman oficiālā pirmizrāde, atklātībai jau ir nodototi jaunā britu sērijveida krosovera oficiālie foto.

Pavisam nesen Detroitas auto izstādē tika demonstrēts Mini konceptmodelis Beachcomber, taču izrādās, ka Mini jeb precīzāk tā īpašnieka BMW azotē ir jau gatavs sērijveida modelis, turklāt tas diez ko nebūs līdzīgs konceptam, drīzāk paaugstinātas virsbūves Mini Cooper ar nedaudz izmainītu optiku, pagarinātu riteņu bāzi un četrām durvīm.

Mini krosovers būšot pieejams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas izpildījumā, turklāt pilnpiedziņas sistēma All4, BMW inženieri ir speciāli izstrādājuši tieši Mini Countryman vajadzībām. Precīzu informāciju par Mini Countryman tehniskajām īpašībām, kā arī laiku, kad jaunais modelis nonāks Eiropas, tostarp arī Latvijas tirgū, uzzināsim marta sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms tam dzinies pakaļ slepkavām un pedofiliem, Guntis Bojārs aiz muguras atstājis darbu avīzē Diena un atvēris savu interneta portālu. Portālu – sievietēm. Viņa grāmata Zīda čūska pagājušā gada nogalē bija desmit pirktāko vidū – blakus bestselleriem un klasiķiem.

picturegallery.fc9feedc-b2ec-408d-9dba-595d1c0b8990

"..zini, Žak, viņš atkal man zvanīja un taujāja, vai es neesot Žoržs ..un zini, man beidzot bija gana, es viņam pateicu to, ko viņš ik reizes tik ļoti no manis gaidīja ..jā, es esmu Žoržs, un es regulāri guļu ar jūsu sievu, un vismaz kādam taču ir ar viņu jāguļ.."

Grāmata ir ļoti personiska... Aizvēru to un domāju – kāpēc tu to darīji – vai tam vajadzīga drosme, izmisums, mazohisms?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Minhenē notikušās Mini Design@Home konferences laikā prezentēta iespējamā Mini automobiļu sērijas nākotne. Konceptautomašīnai Mini Vision, no kuras atvasinātais MINI Cooper tirdzniecībā, iespējams, parādīsies nākamgad, veiktas vizuālas izmaiņas un virsbūves uzlabojami.

Automašīna aprīkota ar LED tehnoloģijas priekšējām gaismām, jauna dizaina aizmugurējām gaismām un sešstūra radiatora režģi, kurā iemontētas papildus gaismas.

Kompānija BMW, kas ražo MINI sērijas automašīnas, norāda, ka, iespējams, visinteresantākais lietotājiem liksies salona apgaismojums, kuru iespējams mainīt, lai tas atbilstu braucēju noskaņojumam. Automašīnas salona apgaismojumu iespējams ieslēgt arī MINI Disco floor režīmā, kurā tas mainīsies automātiski, reaģējot uz automobiļa pārvietošanos pa ceļu.

MINI Vision virsbūve tapusi, izmantojot no BMW jaunākajiem modeļiem aizlienētas tehnoloģijas. Viena no tādām ir nodēvēta par «organo metālu» - kompozītmateriālu, kurš, kā skaidro BMW, ļauj konstrukciju izveidot ārkārtīgi vieglu, bet tajā pašā laikā īpaši izturīgu. Automašīnas izveidē izmantotas arī jaunākās aerodinamikas tehnoloģijas, norāda BMW.

Komentāri

Pievienot komentāru