Kaut arī jebkādai apdrošināšanai vajadzētu nodrošināt sirdsmieru, nereti tā sagādā vilšanos, jo, nelaimei notiekot, finansiālā kompensācija nav tāda, kā cerēts, vai arī netiek saņemta vispār. Analizējot iedzīvotāju attieksmi pret apdrošinātājiem, gan secināts, ka cilvēki nereti vēlamo uzdod par esošo un ar apdrošināšanas līguma nosacījumiem iepazīstas pavirši, raksta laikraksts Diena.
«Kad pēc pirmās dzīvokļa noplūdināšanas reizes atnāca eksperts, viņš ļoti skeptiski skatījās uz to, kas noticis,» laikrakstam stāstījusi studente Monta, kuras pirmā stāva dzīvokli regulāri applūdina kaimiņi. «Vasarā ūdens nāca no griestiem, radot bojājumus gan sienām, gan laminātam citās istabās,» teikusi Monta. Pēc pirmās applūdināšanas reizes apdrošināšanas atlīdzību gūt viņai nebija izdevies. Otrajā reizē viņa vispirms izsauca cilvēkus no namu pārvaldes, kuri, konstatējot faktu, apstiprināja apdrošināšanas kompānijai to, ka noticis nelaimes gadījums.
Monta bijusi izbrīnīta par to, kā vērtēšana notikusi pirmajā reizē: «Radās sajūta, ka tiekam vainoti pie tā, ka vērtētājs vispār izsaukts. Kā detektīvs [vērtētājs] mūs izjautāja, radot iespaidu, ka [mums] netic. Tad paņēma savu mobilo telefonu un mēģināja nofotografēt laminātu. Apdrošināšanas naudu nesaņēmām.» Kaut arī Monta saskārusies ar grūtībām iegūt apdrošināšanas naudu, viņa joprojām esot tā paša apdrošināšanas uzņēmuma kliente un tāda arī palikšot turpmāk.
«Apdrošinot savu mājokli, cilvēkiem būtu svarīgi rūpīgi iepazīties ar līguma tekstu. Biežākie pārpratumi saistīti ar to, ka, piemēram, apdrošinot dzīvokli, netiek apdrošinātas ēkas kopīpašuma daļas - jumts, bēniņi, kāpņutelpa. Jāņem vērā, ka nepieciešams ievērot zināmas drošības prasības, piemēram, ja zaudējumi radušies neaizvērtu logu, ārdurvju dēļ, nenotīrīta sniega vai nelabotu inženierkomunikāciju dēļ,» apdrošinātāju viedokli izklāstījusi If Apdrošināšana galvenā juriste Maija Opmane - Vēbere.
«Visbiežāk sastopamies ar strīdiem par veselības, dzīvības un automašīnu apdrošināšanas jautājumiem,» Dienai teikusi Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde un norādījusi, ka šā gada pirmajos deviņos mēnešos centrs saņēmis 26 iesniegumus par apdrošināšanas jautājumiem, no kuriem desmit bijuši par netaisnīgiem līguma noteikumiem apdrošināšanas līgumos, divi - par iespējamu negodīgu komercpraksi, 14 - par apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāšanu vai apdrošināšanas atlīdzības apmēru, kā arī nekvalitatīvi veiktu remontu apdrošināšanas laikā.