Pakistānas kašķis ar ASV dos labumu Latvijas kravu pārvadātājiem, otrdien informē laikraksts Dienas bizness.
Sevišķi pēc amerikāņu pašu spēkiem paveiktās Osama bin Ladena atrašanas un nogalināšanas attiecības starp Pakistānu un ASV ir pasliktinājušās, bet 26. novembrī kļūdas pēc notikusī 24 Pakistānas karavīru nogalināšana un 13 ievainošana uzbrukumā no gaisa uz Afganistānas robežas ir izraisījusi pilnīgu attiecību krīzi. Pakistāna momentāni slēdza amerikāņiem nozīmīgus nemilitāro kravu tranzīta ceļus, liekot atgriezties pat robežpunktos tobrīd esošajiem 40 degvielas un konteineru vedējiem.
Piespiedu draudzēšanās ar Pakistānu amerikāņiem nekad nav bijusi nekāda jaukā un aizvien ir maksājusi arī milzu naudu, kas turp plūdusi dažādiem palīdzības un atbalsta projektiem. Caur Pakistānas Karāči ostu ir īsākais ceļš Afganistānā karojošo ASV bruņoto spēku apgādei. Vēl 2009. gadā, kā ziņo laikraksts The Christian Science Monitor (CSM), 90% Afganistānai domāto amerikāņu nemilitāro kravu tika piegādātas caur Pakistānu. Tomēr, kā norāda ASV politikas domnīca Eiropas Institūts, jau 2006. gadā Pentagons meklēja citus iespējamos apgādes ceļus, galu galā 2009. gada februārī īstenojās Ziemeļu apgādes tīklā (ZAT) ar tā sākumu Rīgas ostā un alternatīvo variantu pa Melno jūru caur Gruziju.
Caur Rīgu sākumā tika transportēta apmēram trešdaļa Afganistānai nepieciešamās nemilitārās apgādes - tikpat cik caur Karāči, atlikušo trešdaļu (galvenokārt militārās kravas) piegādājot pa gaisu. Tomēr pakāpeniski konteineru plūsma caur Rīgu ir sasniegusi ap 40% no visām nemilitārajām piegādēm, un var domāt, ka līdz ar attiecību krīzi šis apjoms strauji pieaugs.