Ražotāji vēlētos, lai ar laiku bezalkoholiskais alus būtu brīvprātīga izvēle, kam cilvēki dod priekšroku garšas dēļ, nevis tāpēc, ka konkrētos apstākļos nedrīkst iemalkot alu
Fotogrāfijas - raksta galerijā!
«Bezalkoholiskais alus Latvijā ir nišas produkts, aizņemot mazāk nekā 1% no kopējā pašmāju alus tirgus. Analizējot pēdējo trīs gadu tirgus datus, jāsecina, ka Latvijā bezalkoholiskā alus apjomi nepalielinās un tā popularitāte nepieaug, tomēr jāņem vērā, ka šeit līdz šim nav veiktas aktivitātes, lai mērķtiecīgi informētu sabiedrību par bezalkoholiskā alus segmentu un tā lietošanas kultūru un paradumiem. Iespējams, ka pieprasījums līdz šim nav audzis arī mazās izvēles, garšas īpašību, kā arī stereotipu dēļ, ka bezalkoholiskais alus negaršo pēc alus un nav baudāms,» saka Maija Vikmane, AS Cēsu alus Mārketinga nodaļas vadītāja.
AS Aldaris alus someljē Andris Rasiņš stāsta, ka šobrīd visā pasaulē attīstās bezalkoholiskā alus tirgus, kas skaidrojams ar to, ka cilvēki sāk pievērst uzmanību tam, ko lieto, tāpat arī gribas atsvaidzināties ar bezalkoholisku produktu, nevis gāzētu limonādi. Aldara mārketinga vadītāja Inga Berkoviča papildina – cilvēki vairāk pievērš uzmanību tam, cik daudz alkohola lieto, kāds ir dzēriena sastāvs, cik daudz kaloriju tas satur, vai tas ir dabīgs. «Bezalkoholisko alu lielākoties izvēlas pircēji, kuriem garšo alus, bet kuri konkrētajā situācijā vēlas baudīt bezalkoholisku alternatīvu, piemēram, autovadītāji un grūtnieces. Tomēr, ja pircējam tiek piedāvāts kvalitatīvs produkts, saglabājot īsta alus garšu, bezalkoholiskā alus lietošanas paradumi var mainīties un paplašināties, pircējiem šo alu izvēloties arī citās situācijās,» paredz M. Vikmane.
Visu rakstu Alternatīvais miestiņš lasiet 22. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.