Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālā krājkase, maksājuma ierīce ziedojumiem un dzeramnaudai - tās ir tikai divas no kopumā desmit biznesa idejām, kuras trešdien tika prezentētas Baltijas pirmajā Fintech akseleratorā.

Dalībnieku biznesa idejas vērstas uz inovatīviem finanšu risinājumiem, piemēram, piedāvātu maksājumu pakalpojumus, izmantojot Facebook Messenger, veicinātu naudas krāšanas kultūru, efektivizētu valūtas maiņu uzņēmumiem, nodrošinātu klientu video identifikāciju, kā arī piedāvāti citi risinājumi.

Eiropā vadošā B2B (bizness – biznesam) akseleratora «Startup Wise Guys» finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumu akseleratora programmu Swedbank uzņem no 5. marta. Sīvā konkurencē tajā no 80 pretendentiem izvēlēti 10 jaunuzņēmumi, kuru pārstāvji ir no 10 dažādām pasaules valstīm - Latvijas, Zviedrijas, Čehijas, Polijas, Francijas, Ukrainas, Armēnijas, Indijas, kā arī ASV. Katrs no akseleratora dalībniekiem saņem 20 000 eiro sava uzņēmuma tālākai attīstībai, apmaiņā pret 8% kapitāldaļu.

Latviju starp jaunuzņēmumiem pārstāv «Motivio», kas vērsts uz darbinieku motivācijas veicināšanu. Armēniju - «Currencii» un uzņēmums nodarbosies ar valūtas maiņas pakalpojumiem uzņēmumu starpā un meklēs potenciālos klientus Latvijā, kuriem ir daudz dažādu valstu valūtu maksājumi.

Poliju pārstāv jaunuzņēmums «Fully Verified», Ukrainu pārstāv trīs uzņēmumi - «JetBeep», «Sureberry» un «CoinyPay».

Indiju pārstāv «PiggyMind», kas ir kā virtuālā krājkasīte. Ja tiek veikts neprecīzs maksājums, tad summa tiek noapaļota uz augšu un tas tālāk tiek novirzīts krājkasītē. Pielietojumi var būt dažādi, gan kā alternatīvais krājkonts, gan ziedojumiem, sociālajām investīcijām.

Čehiju - «Trisbee», Franciju un Zviedriju - «PayQin». Igauniju - «PayTipTop» izstrādājuši bezkontakta maksājuma ierīci, kas varētu noderēt ziedojumu vākšanai, ja vairs nav sīknaudas, bet ir bez kontakta kartes. Var nopīkstināt ar karti un tādā veidā noziedot konkrētu summu. Vai arī dzeramnaudu apkalpojošajā sfērā.

Swedbank valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis pastāsta, ka bankas līdz šim ir dzīvojušas vairāk tradicionālā biznesa modeļa ietvaros. «Pasaule veras vaļā, sākas pavisam cits laikmets un iespējas, kuras ir neierobežotas. Uzbūvēt var visdažādākos servisus, idejas kā uzlabot klienta pieredzi vai padarīt viņu pakalpojumu vienkāršāku, lētāku un interesantāku.»

Vairums no jaunuzņēmumiem savās biznesa idejās akcentē pakalpojumu veikšanu ar bezskaidru naudu. «Domāju, ka kopējā tendence ir tā, ka cilvēki aizvien mazāk izmanto skaidru naudu. Tas ir daudz dārgāk, nav higēniski, vesels lērums ar iemesliem. Es nezinu, kuram uzņēmumam vēl skaidrā naudā izmaksā algu. Arī prakse izņemt saņemot algu no bankomāta skaidrā naudā mazinās. Es domāju, ka cilvēki aizvien vairāk pierod maksāt ar karti. Jaunās bezkontakta kartes ir vēl ērtākas - pieliec un samaksā.»

Komentāri

Pievienot komentāru