Stiprajam alum virs 6% būtu jāpiemēro palielināta akcīzes nodokļa likme un jāievieš vienāda akcīzes likme visiem alkoholiskajiem kokteiļiem, tostarp tiem, kas veidoti uz alus bāzes.
Šādi ir Alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) priekšlikumi, aicinot ievērot vienlīdzības principu valsts politikā attiecībā uz visa veida alkoholiskajiem dzērieniem, tajā skaitā - ievērot vienādus principus reklāmas ierobežojumiem.
Lai apturētu turpmāku nodokļu ieņēmumu lejupslīdi un atgrieztu nodokļu ieņēmumus 2008.gada līmenī, ARTA biedru kompānijas aicina samazināt akcīzes nodokli stiprajam alkoholam un vīnam par 20%.
Savienība rosina piemērot stiprajam alum virs 6% tādu pašu akcīzes nodokļa likmi, kāda tā ir vīniem, raudzētajiem dzērieniem un starpproduktiem ar absolūta alkohola saturu līdz 15 tilpumprocentiem, jo tirgū pieejams arī alus ar absolūtā spirta saturu 10-13%, un alus realizācijas apjomiem ir tendence pieaugt. Alkohola ražotāji un tirgotāji arī aicina piemērot vienādu akcīzes likmi visiem alkoholisko dzērienu kokteiļiem - arī uz alus bāzes gatavotajiem, kas īpaši iecienīti jauniešu vidū, un jāuzskata par tādu pašu alkoholisko dzērienu, kā jebkurš cits.
Kārtējā publiskotā valsts ieņēmumu statistika par 2010.gada 3 mēnešiem norāda, ka vienīgā alkoholisko dzērienu grupa, kurā pieaug realizācija un attiecīgi nodokļa ieņēmumi valstij, ir alus. Akcīzes nodokļa ieņēmumi no alus pārdošanas 2010.gada trijos mēnešos ir palielinājušies par 66%, salīdzinot ar 2009.gadu. «Šī tendence turpinās un apliecina lēmuma pareizību, jo alus necieš no nelegālā tirgus viltojumiem un kontrabandas, un, pat neskatoties uz akcīzes celšanu alum pagājušajā gadā, saglabā nemainīgi pieaugošus realizācijas rādītājus,» uzsver ARTA valdes priekšsēdētājs Vitolds Bremmers.
Akcīzes nodokļa ieņēmumi no citu alkoholisko dzērienu pārdošanas, savukārt, turpina lejupslīdi. Situāciju pasliktina nelegālo dzērienu vieglā pieejamība un vājā apkarošana valsts politikas līmenī. ARTA biedri atgādina, ka akcīzes palielinājums par 40% stiprajam alkoholam un vīnam pagājušajā gadā nav nesis gaidītos akcīzes ieņēmumus valstij, jo šī segmenta dzērienu realizācija turpina kristies un cieš no nelegālās un kontrabandas produkcijas augošā īpatsvara.